Drummonitor aanschaffen, of toch een andere speaker?

Gestart door josn, apr 22, 2017, 18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

josn

Hey!

Ik heb vorige week een Roland HD3 e-drums aangeschaft, leuk ding!

Ik sloot 'm aan op m'n dvd speler/surround set en dat leverde de nodige vertraging op (blijkbaar wordt het signaal dan omgezet van analoog naar digitaal, wat tijd kost). Die geluidsset is al best oud, ik wil eigenlijk iets nieuws aanschaffen, zowel om m'n laptop (films), mobiel (muziek) als drumkit (maar heel af en toe, ik speel vooral op koptelefoon) op aan te sluiten.

Dus: ik zoek een product dat een e-drums aankan maar ook leuk is voor films kijken etc.

Tweedehands vond ik een Hayman PM-30 drummonitor voor 60 euro. Zo goed als nieuw staat erbij. Ik weet eigenlijk niet of zo'n drummonitor ook bruikbaar is voor het luisteren naar muziek en kijken van films?

Ook vond ik de speaker KRK Rokit RP8 G3: http://www.gear4music.nl/nl/Opname-and-Computers/KRK-Rokit-RP8-G3-Active-Monitor-Single-vak-geopend/12F6     die schijnt het geluid van een e-drums aan te kunnen. Enige nadeel is dat het maar 1 speaker is. 200 euro

Tot slot vond ik de Mackie Freeplay https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speaker/mackie-freeplay-personal-pa-luidspreker-met-bluetooth?gclid=CjwKEAjw_uvHBRDUkumF0tLFp3cSJACAIHMYGJ_pxZ6XOlBQQHao-tGCGMk7pX1RFXcCawLuMfXc_xoCPZ7w_wcB  alleen gaat die met 339 euro m'n budget te boven. Deze zou 't geluid van m'n e-drums goed aankunnen en tegelijk mooi geluid produceren voor het kijken van films, vanuit meerdere speakers.

Weet iemand wat de beste keuze zou zijn? M'n kennis van drummonitoren schiet tekort om een slimme keuze te maken :) .  Ik zou die Hayman kunnen halen voor 60 euro en dan voor 140 euro een speakerset erbij voor films/muziek. Of ik haal die KRK Rokit voor 200 euro met het idee dat dat een all-in oplossing is... Geen idee  8)7

Dank!


Robert-Jan

Dat wordt moeilijk eerlijk gezegd, insteument versterking en 'stereo' voor thuis zijn twee verschillende dingen.
Als je je set aan een versterker wil hangen dan wil je dat het boven je getik uitkomt en ook nog meekomt met eventueel andere spelers. De krk die je noemt is dan niet ideaal. Dat is een studio monitor en die is er om muziek af te luisteren in de studio. Zo'n speaker set is neutraal en staat meestal dichtbij de luisteraar. De muziek hoeft niet hard en hoeft niet ver te dragen. Dat wil je wel bij uitversterking van je edrums, dus daar is die speaker niet tof voor. Die pm 30 is gemaakt voor edrums maar on a budget. Dat geeft een wereld van verschil met je koptelefoon en ga er maar vanuit dat je films vrij ruk klinken, je hebt dan een beetje the worst of both worlds. Uiteindelijk is voor thuisgebruik een goede koptelefoon de beste oplossing voor goed geluid op je edrums.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Uiteindelijk is voor thuisgebruik een goede koptelefoon de beste oplossing voor goed geluid op je edrums.
Volledig met Robert-Jan eens :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Zoek een goedkope tweedehand basversterker en je hebt een prima geluid, met een beetje zoeken heb je er 1 weinug.
Oude peavey of zo.

Liefste wel 1 met een tweeter.

Jazz

Zou een 'line 6 spider IV 15 n goede optie zijn ?
Heb een 2e hands zien staan.
There is no music without jazz

Otje

Zou een 'line 6 spider IV 15 n goede optie zijn ?
Naar mijn mening niet voor een drumstel.Het is een (lead)gitaar versterker, kijk maar naar bijgaand filmpie. Ik zal als ik jou was toch echt gaan voor een drum'box', daar haal ie meer uit m.i.



 :/ Voor mij de ideale drumversterker -voor 'inhuis':http://www.katpercussion.com/ka1.html

Jazz

Oke, zal eens kijken.
Had wel meerdere mogelijkheden;     

   , {  Line 6 Spider IV 15: uitgebreide aansluitmogelijkheden Wanneer u in stilte wilt oefenen beschikt de Line 6 Spider IV 15 over een 1/4 inch hoofdtelefoonuitgang. U gebruikt deze uitgang ook voor directe opnames via uw pc of mengtafel. Een drumcomputer, CD- of MP3 speler sluit u aan op de 1/8 inch CD/MP3 ingang. Vervolgens speelt u mee met uw favoriete muziek of ritme via de ingebouwde luidspreker. De FBV-pedal ingang is bestemd voor de optionele Line 6 FBV2 of FBV Express MKII footswitches. Hiermee schakelt u op afstand tussen de vier presets. ]

Ingang koptelefoon is niet nodig, foodswitches dus ook niet.
There is no music without jazz

Dekker

Om een oud topic even af te stoffen..
Zou een Laney TM200P, of CP15 fatsoenlijk geluid geven uit een e-drum (in huis of als monitor in een klein gezelschap)?
Normaal speel ik met mijn teufel op mijn oren, maar soms willen de kinderen graag wat horen ;-)

animal

Ik zou voor de CP15 kiezen omdat deze is voorzien van een 15" speaker, prettig voor een redelijke basweergave. De TM200p heeft volgens mij een 12" speaker??
Zelf heb ik jarenlang met plezier gebruik gemaakt van de voorloper van de CP15, de TM300p.
Let wel, beide monitoren zijn hws al aardig oud en de monitoren behoorden niet tot de topklasse, m.a.w. De kans op een defect is reëel.

Dekker

#9
sep 24, 2017, 12:30 Last Edit: sep 24, 2017, 12:38 by Dekker
Dankje! Tm300p staat ook op de lijst. Ik ging er vanuit dat als de tm200p redelijk is, de tm300p dat ook zou zijn.
En de kans op defect is, denk ik, geaccepteerd als de prijs goed genoeg is.

Was je tevreden met het geluid van de tm300p?

animal

#10
sep 24, 2017, 13:14 Last Edit: sep 24, 2017, 14:44 by animal
Gelet op de prijs vond ik de sound wel oké, met 1 monitor is het natuurlijk wel mono.

Jazz

Ik ben nog steeds aan t twijfelen. Nu ook weer als ik dit voorbij zie komen.
Nu is t zo dat als ik overdag wat speel de "stekker" op de tunerversterker zet. Geluid
is bagger maar wel lekker om even niet met de koptelefoon op te spelen.
Qua vollume hoeft t zeker niet te hard te zijn. Monitor moet zeker niet groot zijn maar wat geluidskwaliteit betreft zal het aanzienlijk beter zijn dan nu. Doe ik t wel/doe ik t niet.
Ik moet de knoop maar eens doorhakken.
There is no music without jazz

Kylienewman

Deze informatie was nuttig, bedankt!

Omhoog