Welke klopper?

Gestart door piebe, sep 15, 2011, 18:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

piebe

Ik merk dat de basdrum op mijn e-kit (TD4) vrij snel stuitert, terwijl dat niet gebeurt als ik op een a-set speel. Voor mijn e-kit gebruik ik een stagg klopper en diezelfde in de oefenruimte is een tama volgens mij.

Kan iemand me vertellen waarom de basdrum van mijn e-kit stuitert en of het wel of niet aan de klopper ligt?

Bvd.

Paul

Zo'n rubber pad stuitert, met name met een bassdrumpedaal, veel meer dan een akoestische set.
Bij een akoestische set stem je het slagvel van de bassdrum meestal behoorlijk laag waardoor die weinig rebound geeft.
Ik kon tegen het rubber pad van mijn e-kit ook altijd "roffeltjes" doen die ik op een akoestische niet kon.

piebe

Ja, vervelende roffeltjes zijn het, nu weet ik i.i.g. dat ik niet een andere klopper hoef aan te schaffen.

Rick


Ja, vervelende roffeltjes zijn het, nu weet ik i.i.g. dat ik niet een andere klopper hoef aan te schaffen.


Hoe bespeel je je bassdrum? Duw je je klopper het vel in of laat je hem terugkomen?

piebe


Hoe bespeel je je bassdrum? Duw je je klopper het vel in of laat je hem terugkomen?

Ik duw hem normaliter het vel in wat bij een a-kit nooit problemen oplevert, maar sinds dat gestuiter op mn e-kit probeer ik de klopper te laten terugkomen, wat voor mij voelt alsof ik zo'n beetje op mijn tenen speel.

Technobeat


En als je nu wat steviger '' in '' de pad speeld , dat doe ik ook altijd en heb nooit last van roffeltjes of dergelijke .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Ik speel met een Tama IC op een gaas bassdrum pad, nooit problemen mee eigenlijk.

Stokmans

Een gaasvel kan je een beetje vergelijkbaar 'stemmen' als een vel, je klopper druk je er in en hij stuitert niet. Een rubberpad ketst gewoon keihard terug. Probeer anders eens een zachte klopper. Ik heb zelf geen ervaring met e-kits, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als je aan 1 van de kanten (klopper of vel) het stuitergedrag wegneemt, je probleem grotendeels opgelost is.

Hoefnix

Bij een bassdrum pad van een e-kit wordt je gedwongen om 'netter' te spellen. Het is wat minder vergevingsgezind. Zelf heb ik echt moeten leren om de klopper niet (ook geen fractie) tegen het vel aan te houden na een 'BOEM'. Bij de pad hoor je dan gelijk één of meer keren 'boem' teveel :).

Qua techniek wordt het overigens wel gewaardeerd door mijn drumleraar. Die vindt dat mijn rechtervoetje preciezer is geworden.

Dus voordat je spullen gaat vervangen eerst even checken of een beetje (andere) techniek ook helpt.

paQ

drum-tec heeft speciale (zachtere) basdrumkloppers om het stuiteren tegen te gaan.
Mijn ervaring is wel dat je de threshold hoogstwaarschijnlijk wal zal moeten bijstellen, om dezelfde velocity te halen op de midi noot.

piebe

Ik zal eens kijken of het beter wordt met een zachtere klopper, dat lijkt me op zich wel logisch.

piebe


Qua techniek wordt het overigens wel gewaardeerd door mijn drumleraar. Die vindt dat mijn rechtervoetje preciezer is geworden.

Dus voordat je spullen gaat vervangen eerst even checken of een beetje (andere) techniek ook helpt.

Die andere techniek werkt wel, maar ik heb het gevoel dat ik dan op mijn tenen loop. Vooralsnog is dit wel de goedkoopste oplossing. ;)

Hoefnix

Als je daar even mee doorgaat doe je het daarna vanzelf! Gewoon proberen dus

mr. Drums


Ik kon tegen het rubber pad van mijn e-kit ook altijd "roffeltjes" doen die ik op een akoestische niet kon.


Inderdaad!

Omhoog