Vraagje(s) van een Dummy

Gestart door Ketelklopper, sep 08, 2015, 18:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ketelklopper

Hoi,

Ik ben nieuw hier dus even een kleine voorstelling.

Ik ben Ron, 43, speel toetsen, mondharmonica, zing een beetje, gitaar en in mijn band ben ik bassist. Tevens ben ik een beetje geluidsman voor de band en heb ik thuis een homestudio (oa MAC met Mainstage, Logic Pro 9, monitoren, interface, midi etc).

Ik zou thuis graag een Electronisch Drumkitje willen hebben om ook met de drums eens aan de slag te gaan, ik heb echter niet de ambitie om later op een "echt" drumstel te gaan spelen.

Vandaag even bij de oude "Feedback" geweest om eens wat uit te proberen. Ik heb de Alesis DM lite maar gelaten voor wat het is  :)

Wel een Roland TD1, 4 en 11 geprobeerd. Uiteraard ond ik de TD11KV hweer het beste maar valt buiten budget. Blijven de TD-1KV en de TD4KP over. Mijn gevoel zegt dat ik bij de TD-1 meer waar voor mijn geld krijg (betere snare, fijner statief), welliswaar met een mindere module. Dat laatste denk ik op te kunnen vangen dmv het via Midi aansluiten aan mijn MAC. Klopt mijn gedachtegang ?

Eigenlijk probeer ik 2e hands iets te vinden, kom dan al snel uit op een HD-1. Is dit een beetje vergelijkbaar met de TD-1KV of zeggen jullie ... Niet doen. Let wel : Het is maar voor erbij, ik heb geen ambities om een echte drummer te worden, althans ... Nog niet  :)

Qua budget dacht ik aan 250-400 Euro voor een gebruikte set. Nog tips ?

Ik hoop het te horen.
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

MatiZ

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in dit geval.. je zou losse pads kunnen kopen en die op je Midi interface aansluiten zodat je ze via bijvoorbeeld EZDrummer of Superior Drummer op de MAC laat lopen...
Of dit nou de goedkoopste optie is.. i don't know, maar het kan.

Ik zou zelf (als je een beperkt budget hebt) naar een KAT KT2 kijken of een Yamaha DTX430K. Als ik het goed gezien heb zitten op beide modules een USB output zodat je deze op je MAC alsnog kunt connecten met je drumsoftware.

2e hands is weinig te krijgen met je budget..

Overigens heb ik eens op een HD1 gespeeld maar het is allemaal erg klein..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Ketelklopper

#2
sep 09, 2015, 18:05 Last Edit: sep 09, 2015, 18:08 by Ketelklopper
Vandaag tijdens werk toch weer even wezen kijken en spelen op wat drumkitjes. De TD1KV voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, maar toch ... Wanneer ik achter een TD11K zit heb ik echt het idee dat ik achter een drumstel zit.

Die TD11 klinkt ook (naar mijn mening) beter, harder ook, maar zeker ook beter. Veel meer dynamiek in huis. Ook nog Midi-out, extra trigger input, line out (buiten alleen maar headphone out). Leuke extra features ook. Betere bediening.

Kan iemand mij vertellen wat de voorloper van de TD11 is. Bij voorbaat dank.

Blijft lastig.

Nooit gehoord van KAT, is dat een nieuweling of doen ze al even mee ?. Is het ook waardevast (zo nee ... wie weet een goede keus voor mij op MP
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

baszuidwijk

Ik meen me te herinneren dat de TD-4 de voorloper is van de TD-11 en de TD-9 de voorloper is van de TD-15.

67Deadman

Als ik even op marktplaats kijk is er bij de Roland afdeling niet veel te halen dan wat HD kitjes voor dat budget maar bij de Yamaha des te meer keus. Bestaat ook uit lossen onderdelen dus altijd te verkopen / in te ruilen voor wat anders. En Yamaha is redelijk waarde vast.

Of de module verkopen de rest houden en daar een Midi interface tussen zetten naar je MAC.

Ik zie er ook een Yamaha DTX 500K tussen staan. Ben ik ook mee begonnen. Fijn ding was dat met een mooie sound erin.

Er staat zelfs een Yamaha dtxpress 3 te koop met een echte Hi Hat. Das helemaal mooi om mee te beginnen. En niet duur en binnen het budget

Succes met de keuze


MatiZ

Nooit gehoord van KAT, is dat een nieuweling of doen ze al even mee ?. Is het ook waardevast (zo nee ... wie weet een goede keus voor mij op MP
Volgens hun eigen website bestaan ze sinds 1985 dus doen ze al even mee... support gaat via DW dus het lijkt er op dat de mannen van DW er achter zitten.

Waardevast zal het niet zo direct zijn omdat het inderdaad een wat onbekender merk is. Is dat een 'eis' zou je inderdaad kunnen kijken naar Yamaha's.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Ketelklopper

#6
sep 10, 2015, 18:41 Last Edit: sep 10, 2015, 19:51 by Ketelklopper
Alvast bedankt voor de reactie's.

Nu ik er steeds meer over weet, en ook al weer 4 keer in een winkel ben geweest vraag ik mijzelf toch af of het niet beter is om het budget iets te verhogen.

Bijv.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m964443655-roland-drumstel-td9.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/v-drum-roland-253929237.html

Anders wordt het een HD-1, hou ik wat geld over, blijkt het na een half jaar niets te zijn ben je het zo weer kwijt op MP. Maar wie weet vind ik het fantastisch, kan ik altijd een betere set kopen.

Ik begin er steeds meer van te begrijpen maar heb toch nog een paar vraagjes :

Welke Snare zit er nu op een HD-1, is dit een PDX-8 of is het gewoon een veel simpeler dingetje ?

En midi : stuurt zo'n HD-1 alles door (wsl chnl 10, note en velocity) of wordt er het eea tegengehouden. Nog iets wat me te binnen schiet ... hebben die pads (niet specifiek HD-1) iets als aftertouch ?

Ik heb werkelijk nog geen idee, maar dat er iets komt is zeker.

Gr,
Ron

Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

67Deadman

Ha ha, mooi man.. De jacht is vaak het leukste, zeg ik wel eens.

Persoonlijk zou ik eerst maar eens inderdaad gaan kijken of je het wel leuk vindt en het dan ook nog een paar maanden volhouden.

Daarna zou ik die lat hoger leggen qua budget.


Gewoon lekker eenvoudig beginnen.



Technobeat


Och , met een Roland TD-9 of TD-11 welke je linkte loop je weinig risico Ketelklopper .
Want deze sets zijn ook waardevast en kun je weer voor hetzelfde geld verkopen als dat je ze aankocht .
Natuurlijk wel eerst een stuk onder de vraagprijs bieden en kijken of de verkoper toehapt ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ketelklopper

Tja, de jacht is idd leuk, maar je wordt er wel heel hebberig van  :)

Ik probeer ook nog even bij de Bax binnen te lopen deze week.

Wie weet kan ik inderdaad beter starten met een HD-1 (wat ook in eerste instantie mijn bedoeling was), aan de andere kant ... van centjes op de bank wordt je ook niet veel wijzer op dit moment, kan je het beter in een oude sok stoppen, kan je er in ieder geval af en toe nog naar kijken, of nog beter .. In een 2e hands 9 of 11 !!!

Oftewel : nog steeds geen idee.
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

Technobeat


Slaap er nog maar eens een paar nachtjes over , als je er toch geen haast mee hebt kun je altijd nog beslissen in welke prijscategorie je wilt gaan winkelen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Als je bij BAX binnen stapt en dan daar boven alle drumkits ziet en gaat uitproberen ben je nog wel even bezig. . :Y
Daar is zoveel keus en daarna weet je het helemaal niet meer 8)7

Otje

#12
sep 11, 2015, 08:39 Last Edit: sep 11, 2015, 16:05 by Otje
Als je bij BAX binnen stapt en dan daar boven alle drumkits ziet en gaat uitproberen ben je nog wel even bezig. . :Y
*) Leuk 'dagie uit'.   BAX:"here I come"!

Ketelklopper

Vandaag alweer voor de 5e keer in een winkel wezen kijken (geen Bax).

Grappig hoe in elke zaak weer anders geadviseerd wordt. Vandaag werd mij de TD-1KV volledig afgeraden, kon ik nog beter een Yamaha DTX430 nemen, zelfs de wat sjiekere modellen van Medelli zouden beter zijn. Die DTX klonk niet slecht, voelde wel wat minder lekker aan. De Medelli vond ik niet zo veel.

Ook weer even achter de TD11K plaatsgenomen, deze trekt mij toch nog steeds het meeste aan. Gewoon het gevoel krijgen van een echt drumstel (voor mij dan).

Ook wel Bizar : Tijdens mijn eerste bezoek aan een winkel kon ik een TD-11KV uitproberen omdat er geen TD11K klaarstond. De verkoper melde doodleuk dat het enige verschil tussen de 11K en de 11KV bestond uit de verschillende Toms. Dit blijkt dus later gewoon helemaal niet waar te zijn. Daar kom je dan pas later achter. Je zou maar zo'n set in een opwelling kopen, kom je er thuis achter dat er toch stiekum andere crash en ride opzitten.

Maarruh, ben er nog steeds niet uit.
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

Ketelklopper

Nou, het begin is er. Vandaag alvast een setje drumstokken aangeschaft.
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

ChrisVanMeer

Als de befaamde "stok(ken) achter de deur"?
 :+

MatiZ

Kun je alvast op een kussentje oefenen met rudiments :)...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Ketelklopper

Eigenlijk had ik gedachte om alvast een beetje te tikken op mijn bongo-setje, maar dit werd afgeraden door de verkoper ivm het stukslaan van de vellen.

Ik kan wel oefenen met aftikken  :)
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

Technobeat

zelfs de wat sjiekere modellen van Medelli zouden beter zijn.
:+


Zonde van je geld , laat dat spul alsjeblieft staan :Y  .



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Iedere verkoper die een Medelli aanraadt boven een Roland zou ik niet al te serieus nemen. Zoals @Technobeat eerder ook al stelde: zoek naar een goede tweedehands Roland (of eventueel Yamaha) kit zoals een TD-9 of TD11. Mocht je er ooit weer vanaf willen, dan kun je die ook weer goed verkopen.

Ketelklopper

Het was niet zo dat besbetreffende verkoper per definitie Medelli verkiest boven Roland. Volgens mij had hij gewoon niets met de TD1. Dit had voornaamlijk te maken met de grootte vd TD1, de simple bassdrum etc. Ik denk dat hij hier wel een punt heeft. Vond hem (de verkoper) eigenlijk wel goed overkomen.

Ik vond die Medelli ook maar niets, Hihat kon alleen open en dicht, geen nuanceverschillen bij het spelen, geluid ook niet erg overtuigend.

De geluiden van de Yamaha vond ik trouwens niet zo slecht, anders als Roland maar niet slecht. Was wel appels en peren vergelijken, Een DTX430 met een TD11K (blijf het een toffe set vinden die TD11K).

Tja, hoe meer je erover leest en hoe vaker je er een test, des te moeilijker de keus. Maar het heeft geen haast, liever 2 weekjes later dan 2 dagen te vroeg gekocht.
Bas moet je voelen. Warwick Corvette Proline, Eden D210, Peavey T-Max. Fender Telecaster, Guild Acoustic, Fender Rhodes. Roland Keys, Rode, Focusrite, KRK, Mac.

Technobeat


Als je toch keer op keer bij de TD-11 uitkomt lijkt me de keus niet zo heel moeilijk .

Houd Marktplaats in ieder geval in de gaten bij de Roland rubriek , daar wordt wel eens een TD-11 Of TD-15 aangeboden .
Je doet er op zeker geen slechte aankoop mee , en zoals forumlid Bas al schreef kun je de set later altijd goed verkopen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik kom hier niet vaak maar kan nog steeds het zelfde antwoord geven.
Kijk eens naar een Ddrum, tweedehands zeer goed te betalen en onverwoestbaar.
Er staat er nu 1 op marktplaats een Ddrum Se en geloof mij dat is een meer dan prima ding.
Heeft misschien niet het aantal mogelijkheden en geluiden als een roland.
Maar zeg nu zelf hoeveel gebruik je er daar van ?En de kwaliteit van de hardware die heb ik nog steeds nergens anders gezien.

Technobeat

een Ddrum Se Heeft misschien niet het aantal mogelijkheden en geluiden als een roland.
Maar zeg nu zelf hoeveel gebruik je er daar van ?
Van bv de 100 kits op mijn Roland TD-9 module gebruik ik er 2 á 3 zeer regelmatig , 4 soms en de  andere 93 zelden tot nooit .
En de Ddrum SE is de voorloper van de 2Box en is derhalve voorzien van échte samples !!
Conclusie : aan een paar goed klinkende en naar wens aangepaste kits heb je meer dan genoeg :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Niet helemaal mee eens. De voorgeprogrammeerde kits gebruik ik zelf niet veel. Het scala aan instrumenten dat Roland biedt, gebruik ik daarentegen des te meer om eigen kits samen te stellen.De hoeveelheid instrumenten waar je gebruik van zult maken, hangt waarschijnlijk af van de diversiteit in stijlen in die je speelt.

Ik speel niet in een vaste band, maar doe vooral projecten en speel dan voornamelijk in een studio. Het brede aanbod van instrumenten dat mijn Roland module biedt, komt dan erg goed uit. Als mijn budget het zou toelaten, zou ik graag upgraden naar een TD-30. Die biedt nog meer instruments en ook de mogelijkheid om deze te combineren. Ach ja, een mens moet iets te wensen blijven hebben, niet waar?

Omhoog