Optreden kleine ruimte

Gestart door Woekiki, aug 30, 2015, 21:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Woekiki

Hey allemaal,

ik heb binnenkort een optreden gepland voor een kleine groep mensen. We spelen populaire / feest nummers met een groepje bestaande uit vooral onversterkte instrumenten en ikzelf, de drummer.

Ik heb thuis een perfecte akoestische kit staan, maar wanneer ik hier eens goed op door mep speel ik uiteraard veel te luid.

Nu had ik het idee om gedurende 1 of 2 weken een elektrische kit te huren om deze gewoon te worden en dan hierop concert te spelen, met verminderd volume uiteraard. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om voor een korte tijd semi-professionele digitale kits te huren (ik woon in België!), en zo ja waar :/?

Een andere (minder interessante) mogelijkheid is om plexiglas te gebruiken maar ook dat zou ik dan moeten huren en ik weet echt niet bij wie ik hiervoor terecht moet :(

Liefst alles tegen een zacht prijsje want ik ben maar een arme student ;)

Thx, Stijn

Harre

Dunnere cq lichtere stokken gebruiken, op je techniek letten en eventueel de vellen van je set wat dempen. Dan ben je er ook en kost een fractie van wat je nu van plan bent. Zie het als een uitdaging  :)

Oh, volgens mij hebben we hier ooit een topic over gehad maar waar exact... dat is me even ontschoten.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

havezet

Met rods of zelfs brushes spelen en, zoals Harre ook aangeeft, wat extra demping zal voldoende moeten zijn.

baszuidwijk

Sluit me aan bij Harre en Havezet en zou ook voor de rods/brushes oplossing gaan. Voor €10 - €20 heb je al een setje prima light rods. Wat extra demping en je bent klaar. De huur van een e-kit + versterker is al snel 10x zo duur en dan moet je ook nog de borg op tafel leggen.

Omhoog