Combinatie Tru Trac heads en Zildjan Gen16 en welke module ?

Gestart door Nijlpaard, feb 27, 2013, 09:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Er word bij ons in de kerk gesproken om het akoestisch drumstel te vervangen door een electronisch. Uiteraard onder druk van de geluidsmensen die de drummer niet kunnen controleren. En control-freaks zoals zij zijn..........;)

Anyway. Om een en ander voor te zijn en straks niet opgescheept te zitten met een speelgoedkit van de Bart Smit ben ik me al aan het orienteren en in gesprek met de geluidsmensen zodat ik later ook nog wat in te brengen heb mocht het er echt van komen.

Als het dan moet laten we het dan goed doen binnen de gestelde grenzen ;)

Complicerende factor is ook dat een aantal drummers binnen de groep anti-E zijn. Niet dat ze veel ervaring met e-kits hebben maar het is een algemeen gevoel dat akoestisch goed is en electronisch slecht. Een gitaar en piano kunnen prima, maar een drumstel blijf je af. Om er voor te zorgen dat zij zo min mogelijk te klagen hebben, want klagen zullen ze toch wel, ben ik op zoek naar de combinatie die het meest een akoestisch drumstel benadert.

Zelf heb ik al ervaring met een TD6KV, prima voor het stil oefenen maar deze leek me qua feel en geluiden niet geschikt voor op een podium. Er zijn uiteraard duurdere varianten maar er moet natuurlijk ook nog rekening worden gehouden met een budget.

Er staat in de kerk nog een oude pearl export (12-13-16-22) en na wat internetsearching kwam ik op de pearl tru trac conversion kit uit. Oude vellen van de export, nieuwe vellen erop en gaan ;).
Voor een realistische cymbalfeel heb ik mijn oog laten vallen op de gen16 cymbals.

Paar vragen bij deze combinatie.
1 Welke module kan ik hier het beste bij gebruiken ? Ik weet dat pearl een eigen module heeft voor de trutrac maar hoor ook goede verhalen over de 2box. Er hoeven geen 100 kits in te zitten maar de geluiden moeten wel van hoge kwaliteit zijn. Belangrijkste is een realistische klank
2 hoe mix ik de cymbals met de kit? Ik weet dat deze met een soort van pickup systeem werken maar moet ik de kit en cymbals beide naar een kleine mixer sturen of kunnen deze meteen naar de mengtafel of lus ik deze door naar de drummodule ?

Uiteraard wordt er nog een hoop getest en worden winkels bezocht mocht het allemaal echt gaan rollen maar een beetje vooronderzoek kan geen kwaad ;)

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Het is qua mixen weer afhankelijk welke module je hebt.
Op zich hebben de meeste modules een aux in, daar kan je dan de Gen's over laten lopen, maar de bediening en volume wil nog wel eens verschillen.
Als voorbeeld , een TD12 heeft een volume knop voor de aux  op de module die makkelijk te bedienen is, maar ik ken ook modules waar het knopje aan de zijkant zit of via allerlei knoppen combis in de module zelf te regelen is. Een mixer ertussen lijkt mij het makkelijkst.

Qua gens/true tracks..
Het is echt wat anders dan de standaard yamaha/roland setjes..qua sound en qua feel. Ik zou eerst eens voordat je die keuze def maakt gaan spelen met die spullen en zelf een oordeel vormen. Nu kom je dat niet vaak tegen maar het is volgens mij zo dat technobeat die combi heeft..dus.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Nou weet ik dat jij op het gebied van geluid heel goede ervaringen hebt met mixosaurus :)
Zou je dat ook kunnen toepassen binnen deze combinatie ? En wat zou je daar dan nog voor nodig hebben ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

En heeft er al iemand ervaring met de Alesis DM dock ?

http://www.alesis.com/dmdock
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Nou weet ik dat jij op het gebied van geluid heel goede ervaringen hebt met mixosaurus :)
Zou je dat ook kunnen toepassen binnen deze combinatie ? En wat zou je daar dan nog voor nodig hebben ?


Nee dat gaat niet werken..mixosaurus is te gek voor muziekproductie..dus achteraf bewerken.
Om live mee te spelen is het gewoon te onstabiel...of je moet echt een giga snelle computer hebben. T is tenslotte 140 gig waar je doorheen moet streamen. Addictive en superior werkt live beter.
Kijk ook even hier naar;
http://www.drum-tec.de/sets-drumtec-diabolo-c-79_113.html

Qua alesis dm dock..niet aan beginnen nog.
Je kan er nu de sounds van bijvoorbeeld garageband mee afspelen en er zitten een paar sounds in een app meen ik, maar het is nog geen volwaardige module.
Het zou mooi zijn als superior drummer oid eens aan apps gaan denken, maar dat is nog toekomst.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Check, dan wordt het eerst maar een van de standaard modules. Blijft alleen nog de vraag welke.

De diabolo's had ik idd ook al op de radar. Ik hoop dat ze binnenkort een knoop doorhakken, dan kan ik eens met drum-tec gaan overleggen om een aantal zaken te testen. Lijkt me wel interessant om de tru-trac's en de gaasvellen van drum-tec naast elkaar te testen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ga dan naar drum-tec
T is ff tuffen, maar dan kan je alles vergelijken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Ik heb die Gen16 alleen op een filmpje gehoord en naar mijn smaak klinken die bekkens akoestisch gezien dramatisch. Dat lijkt mij in een laag volume situaties waar jij als drummer dan nog steeds dat akoestische geluid hoort een probleem. Of wanneer jij zo als in de kerk het volume wilt terugbrengen en het versterkte geluid mogelijk het akoestische geluid dan nog niet volledig overheerst.
Maw. in mijn optiek is het Gen16 systeem alleen bruikbaar als het geluid van de bekkens zelf enigzins te pruimen is. Of sla ik nu de plank volledig mis?

Technobeat

#9
feb 27, 2013, 20:26 Last Edit: feb 27, 2013, 20:29 by Technobeat
Nu kom je dat niet vaak tegen maar het is volgens mij zo dat Technobeat die combi heeft..dus.. :



Idd RJ , deze niet zo vaak voorkomende combinatie heb ik in mijn bezit .
En ik moet zeggen dat het goed bevalt , de Pearl Tru Trac Heads zijn van een soort zacht rubber en op de rims kun je als je dat zou willen allerhande geluiden zetten .
Maar ook de gewone rimgeluiden om rimshots te maken is mogelijk .
Voor mijn set heb ik 12-13-14-16 + basspad genomen .
Alle tom en snare pads kun je zo op de ketels monteren , de basspad moet je IN het orginele slagvel van de A-set monteren , eerst een gat uitsnijden ( mal zit er bij ) dan gaatjes maken met de bijgeleverde '' conducteurskniptang '' en alles vastschroeven .
 
De Zildjian Gen-16`s hebben het speelgevoel van A-cymbals en middels de DCP kun je het geluid shapen .
De '' kabelvolgorde '' bij mij is : Alle kabels van de Pearl Tru Trac Heads naar de Module ( Roland TD9 ) 2X mono OUT ( module ) naar 2X mono IN DCP , kabels Gen-16 cymbals natuurlijk van de DCP naar de bekkens , hoofttelefoonkabel in de DCP en tot slot kabel van de laptop naar de Roland module ( mix in ) .
En voor jouw eventueel komende situatie Nijlpaard kun je van de DCP met 2X mono OUT naar een externe mixer .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Top thxn voor de reacties tot nu toe RJ en techno.


@Techno. Heb jij nog iets aan je geluiden verandert of gebruik je de geluiden uit je TD9 module ?


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Ik heb die Gen16 alleen op een filmpje gehoord en naar mijn smaak klinken die bekkens akoestisch gezien dramatisch.



Alleen akoestisch klinken ze niet zo goed  , het geluid wordt '' gemaakt '' in de module .
En er komen zo nu en dan van Zildjian update`s .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

@Techno. Heb jij nog iets aan je geluiden verandert of gebruik je de geluiden uit je TD9 module ?



ik gebruik de geluiden uit de TD9 module ( wel de trigger instellingen een beetje moeten aanpassen ) .
Maar je kunt natuurlijk elke module die je wilt er op aansluiten .
Bij de orginele Pearl E-pro Live zit een Alesis module met Pearl cover , en die geluiden zijn niet zo heel erg realistisch ........... :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


@ Nijlpaard , ben je nog verder in deze combinatie-materie gedoken en wat zijn je eigen bevindingen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Op het moment helaas even niet  :N   


Er staat nu eerst een nieuwe geluidsset op de planning. Als die er is gaan ze kijken wanneer de electronische kit er gaat komen.


Staat dus even op de lange baan  -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Alles op z`n tijd , komt goed . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rashid

dit is interessant,

Ik wil zelf ook de gen 16 combineren met mijn diy kit.
Alleen ik weet niet hoe dit te combineren

Ik wil een aparte "module" voor puur mijn ketels (5 toms, snare en bassdrum) evt nog ruimte voor uitbreiding..
de gen16 apart ernaast hangen,  maar hoe te combineren??

deze set-up wil ik via de pc streamen zeg maar... maar welke "module" moet ik hebben??

Mij is geadviseerd de Alesis trigger io en hierop mijn ketels hangen, en door lussen via de pc.
maar hoe kan ik hier de gen16 combineren.. denk dat het zoals hierboven beschreven niet gaat lukken?
graag hoor ik wat de beste mogelijkheden zijn voor de ketels, en evt module... en hoe te aan elkaar te lussen..

Alvast bedankt,
Rashid

Nijlpaard

De module die mij het meest leek was de 2box. Simpel en goede geluiden. Cymbals dan mixen met de Gen16 via een klein mixertje.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rashid

#18
mei 18, 2013, 08:09 Last Edit: mei 18, 2013, 08:10 by Rashid
Ok..thnx hopelijk kan technobeat ook zijn advies geven...zijn oplossing klinkt goed maar met mijn wensen weet ik niet wat lukt en mogelijks is en of wenselijk is.
Ohja ik gebruik mesh ipv trutrac

Technobeat


Ok..thnx hopelijk kan technobeat ook zijn advies geven...zijn oplossing klinkt goed maar met mijn wensen weet ik niet wat lukt en mogelijks is en of wenselijk is.



De combinatie zoals ik beschreven had is idd zonder tussenkomst / toevoeging van een pc , als je alles netjes aan elkaar wil configureren kom je .m.i. het beste weg met de optie die Nijlpaard opperde , namelijk een mixertje .
En de keuze van een module is helemaal aan jou , en idd is de 2Box een erg goede module .

Ben je al bij een Drumzaak langs geweest om een aantal modules aan de tand te voelen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rashid

Ja im heb wat modules getest... heb zelf een dtxpress 3 thuis....maar in de winkel adviseren ze me die trigger io van alesis puur voor ketels en deze via d3 pc te hangen????  Nix met mixer.... dus die gen16 weet ik dus niet hoe samen te voegen.
Jullie hulp in hoe, wat en welke is zeer welkom  :)

Nijlpaard

Moet er perse een pc bij en zo ja, waarom ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rashid

Omdat de samples van bv superior beter klinken als een module dus dit heeft mijn voorkeur. ... mocht dit te complex worden dan een goede module voor niet duur, voor alleen mijn ketels. ..

Zit dus nog steeds in dubio van wat en hoe Hahahaha

Nijlpaard

Hmm. Als ik even google op "alesis trigger io superior drummer" kom ik wel wat issues tegen. Het is schijnbaar niet de meest simpele setup.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#24
mei 21, 2013, 11:03 Last Edit: mei 21, 2013, 11:08 by Robert-Jan

Ja im heb wat modules getest... heb zelf een dtxpress 3 thuis....maar in de winkel adviseren ze me die trigger io van alesis puur voor ketels en deze via d3 pc te hangen????  Nix met mixer.... dus die gen16 weet ik dus niet hoe samen te voegen.
Jullie hulp in hoe, wat en welke is zeer welkom  :)


Ja maar wacht ff..
De trigger io is een trigger interface. Dat betekent dat de signalen van de trigger (als je op je trommels slaat) worden omgezet naar een midi signaal..dat midi signaal gaat naar je software ( superior) en die zet bij het midi signaal de gekozen sample...en dat kan je ook met je dtx ..dus die alesis heb je niet nodig.
Je hebt misschien wel een audio interface nodig...ik weet niet wat voor geluidskaart je in je computer hebt..
Maar het lijkt me dat je dan beter af bent met een audio/midi interface en je yamaha module..maar dan heb je nog steeds een mixertje nodig om je gen module daar bij te zetten en zowel je bekkens en drums te horen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog