Uitversterken Roland TD-17 met welke actieve speaker?

Gestart door Guile, aug 27, 2022, 14:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Guile

aug 27, 2022, 14:45 Last Edit: aug 27, 2022, 14:47 by Guile
Ik wil mijn Roland TD-17 uitversterken met een actieve speaker voor oefenen, maar ook voor (kleine) optredens. Ik denk aan de Mackie Thump 15A. Flink wat vermogen en 15" speaker, gunstig geprijsd en de reviews zijn positief.
Goede keuze of beter iets anders?

Hoor graag suggesties van hen die deze weg al gegaan zijn.

alhambra

Lijkt mij prima, maar bedenk wel het blijft roland dus het gaat er niet beter van klinken ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

blazer

ik zit met hetzelfde probleem , gebruik nu een Roland PM100 maar ben niet tevreden over de klank .
Ik zou graag de klank evenaren die ik te horen krijg in mijn hoofdtelefoon .

alhambra wat is er mis met Roland ? zou denken dat dit merk toch mee aan de top moet zitten .

ik had volgende setjes in het oog , zijn ze beter dan mijn PM100 ?

https://www.drum-tec.com/ld-systems-dave-8-xs-active-2.1-e-drum-monitor
of
https://www.drum-tec.com/vyrve-audio-mizar-sound-system

alhambra

Och nog geen 3 weken geleden een halve dag bij drum-tec geweest. Ik had een roland TD-27 besteld, kreeg ik later een mailtje dat verzenden 216 euro zou zijn !!
Dan maar een dag vrij nemen en er heen gegaan.
WAT BEN IK BLIJ DAT IK DAT GEDAAN HEB !!!!!

Kon daar mooi alles naast elkaar proberen, yamaha, roland, atv, efnote, gewa.
Eerst de roland TD-27 en TD50X naast elkaar getest, de TD-27 liet mij direct weer beseffen wat ik tegen roland heb. Digitaal speelgoed geluid, dit is niet hoe drums klinken.
TD50X was al beter, maar ook hier nog steeds dat onechte op de achtergrond.
En dan heb ik ook de flink aangepaste drumtec livesound patches getest.

Over naar yamaha dtx10, tja de verwachting was hoog en ik moet zeggen enkele zeer realistische geluiden. Maar yamaha maakt de fout om veel te veel niet drum patches te maken, wat een kermis soms.

Als vergelijk de mij bekende efnote 3 beluisterd, ach heerlijk dit is hoe drums klinken.
Maar he er staat ook een efnote 5 en 7 die moet je dan ook testen, en de atv.
Uitgebreid getest, de 3 efnote sdets, de 3 heb ik al en klinkt zoals ik mag verwachten, als akoestische drums met een perfecte hihat.
Daarna de efnote 5, ten eerste de ketels prima afwerking top triggering. Dan het geluid, het zit in de details maar in vergelijking met de 3 nog iets meer dynamiek en levendiger geluid.
Toen de efnote 7, dit was nog net een heel klein stapje beter, maar bijna 2000 euro meer dan de 5.

Keus is uiteindelijk de efnote 5 geworden, maar mocht de efnote 7 module los verkocht gaan worden dan komt die er ook.

Om terug te komen op versterking, als je uit je versterker het geluid wil wat je uit je koptelefoon krijgt dan heb je echt een hele goede p.a. set nodig is mijn ervaring.
Over de koptelefoon klinkt de set het geweldig, heb het geprobeerd op een erg goede basversterker, klonk ook erg goed, op een goed koop compact 300 watt mini p.a. setje nee dat is het zeker niet.
Mis duidelijk diepte en levendigheid.
Gelukkig heb ik ook de beschikking over een complete fohhn set, en dan klinkt het bijna als over de koptelefoon. Maar met een kloptelefoon zit je nog iets meer in het geluid.
Ik heb ook in het verleden wel een vergelijkbaar met roland setje gehad, kleine sub en twee topjes speciaal voor digitale drum. TROEP dat is het, topjes kunnen het niet aan en de sub eigenlijk ook niet.

O dat laatste setje van je links heb ik 2 weken gehad, daar wil je geen digitale drum over gooien.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

blazer

#4
dec 14, 2022, 23:34 Last Edit: dec 14, 2022, 23:45 by blazer
Wat fijn dat je dat allemaal kon testen .
en bedankt voor de uitleg wat betreft de versterking , zo weet ik toch al dat ik dat laatste setje niet moet aankopen .

deze luidsprekers weet ik te koop staan lijken mij vrij grote robuuste dingen
LEM-D400 actieve 12"  misschien is dat wat


alhambra

Wil je toch redelijk goedkoop uit zijn, kijk dan naar een goede tweedehands basversterker/combo, van belang is dat deze wel een tweeter heeft.
Mijn ervaring is dat deze mooi het diep weer geeft en met een tweeter. liefst instelbaar, ook het hoog van bekkens en snare.
Maar ook hier bij geldt, je krijgt waar je voor betaald. Maar je koop echt een goede basversterker voor zeer weinig tweedehands.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

blazer

#6
dec 15, 2022, 11:28 Last Edit: dec 15, 2022, 11:32 by blazer
alhambra ,

Heb je misschien nog een tip wat een goede combo basversterker zou zijn hiervoor ?
welke grote , hoeveel Watt

is dat wat ?
Basversteker combo TC Electronic 250 staat hiet te koop
https://www.2dehands.be/v/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1917893064-basversteker-combo-tc-electronic-250

Karma

Let wel dat je Roland modules op van alles kunt bij regelen. Standaard zijn de geluiden niet goed maar dat wordt echt wel wat beter als je in de instellingen duikt. Ook kun je van Vexpressions software kopen waardoor het  beter klinkt. Heel duur is die software niet. Ze hebben dan al veel werk voor je gedaan. Drumtec heeft die software ook. Groot voordeel van Roland is de accurate triggering en de zogeheten zeer gunstige 'latency'. Wil je nog beter dan kun je met Superiour drummer gaan werken. Mijn TD30 klinkt met software van Drumtec echt niet verkeert. Ik ben wel van plan straks Superiour drummer te proberen want verschil met een akoestisch drumstel blijft.
Roland TD30

blazer

Ik heb deze module tijd geleden gekocht bij drum-tec
Roland TD-17 sound module incl. Live Sound Edition en heb een PM-100 op zicht niet slecht maar er zit verbetering in .

probleem is dat ik wegens mijn leeftijd niet zo bekwaam ben met al die technische dingen en die instellingen , daarboven op is mijn Engels barslecht .

Zou misschien is op zoek moeten gaan naar iemand die mij kan helpen met het afstellen van de module .

Ga eens kijken naar die  Vexpressions software , maar bij drum-tec vind ik deze niet terug .


Karma

https://www.drum-tec.com/real-acoustics-sound-edition-roland-td-17-download

Dit is een voorbeeld. Overigens zijn mijn ervaringen met Vexpressions nog wat beter dan met Drumtec. Ik gebruik zelf een PM200 en daar heb ik genoeg aan. Maar 99% drum ik thuis met de Beyerdynamic DT990pro hoofdtelefoon. Voor niet veel geld klinkt dat goed.
Roland TD30

alhambra

Roland triggering is niet beter dan andere modules.
TC electronics bass versterker wort niet gezien als een erg goede, leuk voor de prijs.
Onverslaanbaar en onverwoestbaar is een peavey als je niet veel geld kwijt wil.

Jullie hebben overigens net de goed modules van roland, de td27 en td 50 zijn GEEN verbeteringen van de td17 en td30, niet mijn woorden maar van de verkoper bij drumtec.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Karma

Ik heb echt wel liever de TD50. De nieuwe X heeft ook alweer wat meer opties in geluid. De digitale triggering voor de Hi-Hat, ride en snare hebben echt wel wat voordelen. Ik ga volgend jaar met Superiour drummer aan de slag. Ben benieuwd hoe het dan met de latency gaat. Ik denk dat een ieder wel zijn eigen voorkeur heeft.
Roland TD30

alhambra

O die digitale triggering, had de te testen setjes bij drumtec ook, ik merkte geen verschil met wat ik heb. Latency met computer weet ik niet, ik gebruik dat niet.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog