LET OP: diefstal o.a. N&C Bassdrum

Gestart door willem4130, jun 03, 2013, 12:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joep

Gedeeld Willem.
Eikels.

drummermaarheeze

Gedeeld.
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn spullen ook wel eens in de auto laat zitten als ik 's nachts thuiskom.
Niet verantwoord blijkt jammer genoeg maar weer eens.
Hoop dat je je spullen snel terugziet Willem!

drums97


Nadeel van 'te snel' de diefstal openbaar maken met foto's en al, de dief of daders dit waarschijnlijk ook zien. Gevolg kan zijn dat ze hem dan nimmer meer ergens te koop aanbieden met gevolg dat ie wordt vernietigd of i.d. Dan zie je h'm dus nooit meer terug. Dus goed over nadenken hoe  dit aan te pakken. Ik hoop van harte dat de spullen snel bij de rechtmatige eigenaar terug komen.


Dat dan nog liever, dan dat ze er ook maar 1 euro aan over houden  :(

Echt balen zeg. Ik heb geen Facebook, maar ik houdt het in de gaten.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Gadverdamme Willem , dat gajes moet jou wel hebben zeg.:/
Hoop van harte dat je je spullen weer terug krijgt .

Ook ik heb geen Facebook , maar ik zal alle Marktplaats soorten in de gaten houden .


Sterkte en succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Sjezus Willem, daar ben je klaar mee. Veel sterkte gewenst.
Ik ga over een paar dagen (timing is alles) op Marktplaats eens een GEZOCHT advertentie plaatsen waarin ik op zoek ben naar één van de bij jou ontvreemde spullen, bijvoorbeeld een wood-hoop snare.
Klinkt wellicht een beetje sherlock holmes-achtig, maar wie weet.

paQ

dan moet de dief nog maar net weten dat dat zo heet

animal

Tsja, niks doen is ook een optie, maar aan suggesties hebben we meer.

willem4130

Super bedankt voor alle hulp, ideeën, het meedenken, delen, inzet en medeleven!

Inmiddels hebben 237 mensen mijn FB-status (met daarin productomschrijvingen, foto's e.d.) gedeeld! De meeste ken ik niet eens. Heb er mijn spullen niet mee terug maar het doet me wel goed.

@Otje: dit speelde ook in mijn achterhoofd mee. Maar ja, het is lastig hier een ideale strategie op los te laten.

Wat betreft de serienummers; die heb ik toevallig wel (niet van de hardware maar wel van de kick). Snares dan weer niet...

@Animal: goed idee!

Wat ik zo ga maken is een soort pamflet met daarop de foto's van specifieke spullen, beschrijvingen en opmerkelijkheden. Deze ga ik verspreiden bij en versturen naar zoveel mogelijk muziekwinkels, pawn shops e.d.
Zal hem ook hier en op FB plaatsen (in de openingspost). Mocht je binnenkort toevallig nog een bezoekje brengen aan zo'n winkel, dan zou het super zijn als je een printje zou willen meenemen.  :Y

Nogmaals bedankt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

willem4130

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat jullie zouden doen in mijn situatie, met het oog op de (nabije) toekomst.

Heb vrijdag een optreden en weet zeker dat ik daar wel snare, kick en hardware voor kan lenen. Heb wel de nodige contacten. Desnoods huur ik wat.

Er komt echter een moment dat ik toch weer mijn eigen spullen wil hebben. Heel toevallig staat er nu een 20x18 N&C bassdrum op marktplaats in dezelfde kleur. Zitten echter wel 3 toms bij, maten die ik al heb. Totaal 1500 euro (op zich wel een aardige prijs maar wat duur voor alleen de bassdrum). Lijkt me erg sterk dat ze bereid zijn de kick los te verkopen (ga het wel ff vragen natuurlijk).

Nieuw bestellen daarentegen, lijkt me ook niet veel goedkoper. Heb Drumworld al even een mailtje gestuurd. ben benieuwd....

Een andere set kopen is op zich een (wel erg dure) mogelijkheid. Maar ja, dan wil ik ook van de vier toms af en wat leveren die in vredesnaam op zonder bassdrum?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Paintpro

Ik zou sowieso even direct contact opnemen met NC.
Via Drumworld duurt het wel even en NC doet aan directe levering, ook goedkoper.

Mogelijk een ST-drums/achtige oplossing? En die in bijpassende finish proberen te krijgen?
Zoeken naar een losse NC kick op Ebay en het geheel refinishen?

Mocht je je toms gaan verkopen, ze mogelijk aanbieden aan een studio? Of iemand die niets om kleur geeft?

Robert-Jan

Wat paintpro zegt.
Op snares na levert N&C nu direct aan jou en mij. Hierdoor is de prijs ook iets meer acceptabel..dus forget drumworld
Maar alsnog..een basdrum laten komen zal denk ik net zo duur zijn als die set op MP zo niet duurder..en je gaat dan van 22x20 naar 20x18
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

Thanks Paintpro en Robert-Jan.

De optie van ST-drums heb ik niet eens aan gedacht maar gezien dat als nog wel wat centen zou kosten vind ik dat voor mij (mijzelf kennende) geen bevredigende oplossing.

De 20x18 + shellset N&C die op marktplaats staat, wordt waarschijnlijk vandaag gekocht. Vind het wat overhaast om die maar meteen te gaan kopen. Net vakanties e.d. betaald (zul je altijd zien).

Op zoek gaan naar een losse N&C kick en laten refinishen vind ik een goede optie.
En de optie om de toms los te verkopen aan een studio, vind ik ook een goed idee (mits de vergoeding enigszins reëel is). In dat geval wordt het misschien tijd om (noodgedwongen) naar een andere shellset te kijken. Misschien een tweedehands Lignum o.i.d., als dat te vinden is.
Ik zou er in ieder geval niet (kwalitatief) graag op achteruit gaan, dus geld kosten gaat het me sowieso vrees ik.

Thanks voor de info wat betreft bestellen bij N&C. Ga even contact met ze opnemen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

willem4130

O.a. door jullie hulp en massale deel-gedrag op Facebook mag ik morgen mijn zegje doen op Nijmegen1 (radiozender) in het programma Leeuwenkuil.
Vraag is of het wat uithaalt maar waardeer wel heel erg de betrokkenheid van iedereen, veelal mensen die ik niet eens persoonlijk (of laat staan digitaal) ken!

Op welk gebied ik nog wel wat hulp zou kunnen gebruiken:
-Pawnshops in Nederland/used product shops en vergelijkbare buitenlandse shops (bijv in België/Duitsland).
-Buitenlandse drumfora. Heb er wat gevonden maar vind het lastig in te schatten welke nou de meest gerenommeerde zijn.


Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Paintpro


Olaf D

Ik zal marktplaats voor je in de gaten houden.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

Technobeat


Willem , we zijn nu ruim 14 dagen verder sinds de diefstal , heb je al iets gehoord van iemand - verdachte advertenties gelezen of iets dergelijks ?
Heb je inmiddels al een ( deels geleende/gehuurde ) kit in je bezit ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Thanks voor de interesse.

We zijn inderdaad een stukje verder maar heb verder niets vernomen, helaas.
Ik heb de afgelopen tijd, en ook komende twee weken, een kit van Adams gehuurd voor
een heel schappelijk tarief. Fijn dat ze zo met me meedenken.

Ik besteed nog steeds veel aandacht aan online verkoopsites, pawn shops e.d. maar het dagelijkse
leven gaat ook door dus kan niet constant detective spelen. Beetje aan het nadenken wat ik terug ga
kopen e.d.

Als iemand van jullie ergens iets verdachts tegenkomen, zal ik natuurlijk nog steeds erg waarderen als
jullie me iets willen laten weten. Hetzij via mail, PB of een belletje.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Technobeat


Vanzelfsprekend houden wij allen het voor je in de gaten .
Gelukkig kun je weer spelen , maar het blijft erg rot dat dit voorval zich weer heeft voorgedaan .
Hopelijk is dit de laatste keer en blijf je in het vervolg gevrijwaard van het dievengilde .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#43
jun 21, 2013, 12:41 Last Edit: jun 21, 2013, 12:49 by drfill
oeff.. balen man.. noble & cooley.. daar droom ik van
wat je nog kan doen : foto's ophangen in verhuur-oefenruimtes
voor bands, hier komen vrij veel muzikanten..  hoe meer 'ogen'
hoe beter..  ik hoop voor je dat je het terugvindt..
beetje late reactie.. ben hier niet vaak ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Luuk

Ik was net nog bij de lokale drumshop en daar weten ze er ook van via een mail.
Zij letter er dus ook op.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

willem4130

Top! Heb wel mijn best gedaan het zoveel mogelijk te verspreiden maar ga er desalniettemin vanuit dat ik er nooit meer iets van terugzie. Maar ja, wie niet waagt...
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Wouter

Pff balen!
Hij hangt nu ook in de Bandbunker in Amersfoort... genoeg ogen in ieder geval.
Succes!

willem4130

Thanks voor het delen!

Vannacht ingebroken bij mijn huisgenoot die professioneel DJ is. Twee laptops weg, Iphone, creditcard, paspoort etc. De eerste drie dingen letterlijk van zijn bed gejat terwijl hij erin lag te slapen. Zelf ben ik dit keer gelukkig gespaard gebleven.

Bizar gewoon hoe brutaal mensen kunnen zijn.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Stokmans

Auw...

Hoe brutaal mensen zijn, of... Hoe duidelijk jullie misschien zelf wel laten merken dat er iets te halen valt. Dat klinkt natuurlijk niet leuk, maar als er regelmatig te zien is dat er bij jullie iets te halen valt, dan worden sommigen brutaal...

willem4130

#49
jul 10, 2013, 11:48 Last Edit: jul 10, 2013, 12:35 by willem4130
Ik snap je punt maar...

Hij heeft nooit iets bijzonders thuisliggen  behalve een MacBook en IPhone. Maar ja, dat hebben veel mensen tegenwoordig. Die lagen zelfs naast hem in bed. Alle DJ gear ligt in zijn studio ergens in het centrum.

Verder kan je bij geen enkel vd appartementen naar binnen kijken. Ik woon bijv op twee hoog. Tsja, ik zal af en toe met een bekkentas de voordeur inlopen maar die kan ik moeilijk wegtoveren...heb zelf naast mijn drumspullen en laptop ook geen waardevolle spullen.

Volgens de politie gebeurt dit veel, zeker in panden met meerdere bewoners. Want dat betekent 4x laptop, 4x telefoon etc.

Dat ík het in de auto liet liggen is natuurlijk wat anders. Dan is het zichtbaar en op een bereikbare plek. Beroofd worden terwijl je slaapt en je spullen letterlijk 20cm van je hoofd af liggen en alle deuren en ramen afgesloten waren, vind ik heel wat extremer en zegt me dat die lui behoorlijk gevaarlijk zijn. Misschien maar beter dat hij niet wakker werd.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog