Hoi allemaal,
De laatste tijd ben ik weer bezig geweest een oude trommel op te knappen. Dit keer een Ludwig marching snare in de maat 14 x 12"
Het is een trommel met een erg dikke wand en ik was wel benieuwd hoe dat zou klinken met een normaal vel erop en niet het high-tension vel die erop zat, die vond ik een veel te korte sustain hebben.
De bovenste hoop heb ik geschuurd met het idee om deze misschien te gaan spuiten, maar zo geschuurd vond ik hem wel een mooie look en feel geven, dus die heb ik zo gelaten. Verder was het vooral schoonmaken en poetsen op de shell en de lugs. De kant waar de snarenmat vast zit was erg lelijk door afgebladderd chroom, dus die heb ik gespoten. Ook alle schroefjes waar de lugs mee vast zitten heb ik gespoten. Nieuwe waren lastig te vinden, dud de oude maar opgeknapt. Nieuwe spanschroeven, want de oude waren nogal verroest en nieuwe vellen erop.
Nu nog een nieuwe of andere snarenmat, want van deze zijn een paar snaren kapot. Daar ben ik nog naar op zoek en nu komen de foto's erbij, dus misschien kan iemand me op het juiste spoor zetten voor zo'n mat. Anders ga ik er toch een stalen snarenmat op maken, want nu klinkt het niet goed. Ik moet veel te hard spelen om de snaren aan het werk te krijgen.
Hieronder zie je de foto's van het begin, midden en (voorlopig) eindresultaat.
Poetsen maar!
Vers gespoten schroefjes
En zo staat hij er nu bij.
Hier zie je de dikke wand (deze kan wel met versteviging maar toch best dik)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Groeten,
Harry.
PS. Dit is de snarenmat die er nu op zit en waar ik een nieuwe voor zoek:
Tips zijn meer dan welkom!