Snare stiller maken meezingen voorkomen?

Gestart door marc keijsers, apr 23, 2012, 20:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Ik had laatst een gitaarversterker achter mijn drums staan. Alles precies op de frequentie waarop mijn snare gestemd is spelen ook echt.... Ik dacht dat ik gek werd, kon mn stemsleutel nergens vinden! Had de stagehand opgeruimd...

harmen 18

In een orkest is dat ook altijd. Volgens mij komt het voornamelijk door bugels.

stick tight

Natuurlijk is de juiste velkeuze en stemmen de enige juiste oplossing.

Echter, voor veel (beginnende) drummers zijn stokken al duur en zullen vellen geen prioriteit hebben, waarom wat oplossingen zonder de vellen te vervangen:

Wat prima helpt bij veel ongewenste bijgeluiden van de snarenmat is de stemschroeven naast de mat 1-2 slagen vaster draaien dan de rest. Stukje tape op het slagvel haalt veel ongewenste boventonen weg. Draai je snarenmat niet te los en niet te strak, draai hem zo strak dat je hem net hoort als je met je vinger op het midden van het slagvel tikt.

edw!n

Zoek een shagroker,  vraag een vloeitje, wikkel dat tussen de snaren van de mat et voilà!
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

Paul

#29
okt 24, 2012, 22:45 Last Edit: okt 24, 2012, 22:46 by Paul
Hét schoolvoorbeeld van een paardenmiddel.
Goed stemmen, dan heb je dat soort dingen niet nodig. In noodsituaties is het natuurlijk wel handig om te weten dat het werkt.

edw!n

Goed stemmen is altijd de truuk, maar dat lukte mij niet zo goed 20 jaar terug en dan was zo'n vloeitje een mooie quickfix voor live, net als tape dat is  :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds mooier ga vinden, zo'n lekkere buzz bij elke stamp op je kick. 8)7
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

groovemaker


In een orkest is dat ook altijd. Volgens mij komt het voornamelijk door bugels.


Ik speel bij veel orkesten, maar komt niet alleen door bugels. In fact: Bugels zitten niet bij een Harmonie of symphony orkest, alleen bij Fanfares en Brassbands.

Vooral Hoors en soms trombones zijn een ramp, want die zitten precies voor de drummer en zitten altijd precies in het frequentie-gebied waar een snare enorm resoneert.....

Bugels hebben het ook, maar die spelen meestal hoger waardoor een snare niet altijd mee-reso't.....
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Hoorn's "toeteren" alles naar achter. verder zitten die denk ik wel ongeveer in het zelfde gebied als bugels.
Trombones en barritons hebben toch wel meer de frequenties denk ik eigenlijk.

groovemaker

Barritons was ik even vergeten! Die buzzen ook lekker op je snare mee idd :Y
If it's too Loud you're too old!

Omhoog