Roadie drumvellen

Gestart door NathanR, apr 16, 2012, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Erik


Nou de vellen mag ik houden, dat is mij niet op een vriendelijke manier verteld. Als iemand echt geinteresseerd is naar het mailtje dan doet diegene maar een berichtje. Maar foei, ik koop daar niks meer!


Dat geintje heeft ook niet lang geduurd. Je was toch pas een maand endorser ofzo?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

NathanR

Ja een maandje inderdaad.

Onderschrift ga ik zo veranderen ;)

Ik zou inderdaad hier het een en het ander vertellen erover, en wat linkjes bij mijn Youtube video's.
Kan het toch niet laten om wat citaten te halen uit de mail.

"dat je niet kan omgaanmet goede  spullen" , ''..zoek het maar uit...'' , ''...heb je kennelijk niet de kwaliteit voor..'' , ''...niet drumtechnisch en ook niet zakelijk en ook niet qua persoonlijkheid...''.

Nouja, in ieder geval gewoon een net mailtje terug gestuurd, succes gewenst verder met Roadie, en dat ik het jammer vind dat er op deze manier een einde aan moet komen.


Erik

Wat een flapdrollen. Als zij niet blij zijn als jij minder rooskleurig over hun merk praat moeten ze dat netjes doen. Nu gaat hun image nog verder naar de haaien omdat ze mensen beledigen die dat vervolgens online zetten. Op een forum waar precies hun doelgroep rondhangt...

Wel netjes opgelost van jouw kant Nathan.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Fibesman

Maar waarom ga je iets "endorsen" als je eigenlijk nog niet weet of het wel goed spul is?

Murgen

Welk lid van dit forum is de meelezer van Roadie? Want iemand moet hebben meegelezen ... Toch?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Jochem


Maar waarom ga je iets "endorsen" als je eigenlijk nog niet weet of het wel goed spul is?

Nou als je het aangeboden krijgt, waarom niet? Als het dan niet bevalt kun je er gelijk mee stoppen.

Welk lid van dit forum is de meelezer van Roadie? Want iemand moet hebben meegelezen ... Toch?

Om dit te lezen hoef je geen lid te zijn hè ;)

Murgen


Nou als je het aangeboden krijgt, waarom niet? Als het dan niet bevalt kun je er gelijk mee stoppen.Om dit te lezen hoef je geen lid te zijn hè ;)


O ja, da's waar. Moeten we eigenlijk nog een geheime URL nemen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drums97


Maar waarom ga je iets "endorsen" als je eigenlijk nog niet weet of het wel goed spul is?


Dat dacht ik na heel het topic te lezen ook.
Ik begrijp alleen de insteek van Roadie niet! Ze geven iemand al een endorsment, om de vellen te promoten op dit drumforum (adhv o.a. eigengemaakte video's), terwijl er niet eerst een review gedaan is van het spul.
Wellicht hebben ze ook geen bekende drummers benaderd om ze te testen, dit om de kostprijs te drukken en de verkoopprijs laag in te zetten.
Met andere woorden, Nathan is in eerste instantie gebruikt als verkoper op dit forum in ruil voor de vellen.

@Nathan. Goed dat je wel eerlijk bent geweest in je review (ik denk dat je dit wel eerst had moeten doen), want nu krijg je een ondankbare email van Roadie. Wat van hun kant begrijplijk is als de insteek "verkopen" van hun vellen zou zijn adhv jouw video's. Of dit slim is geweest is echter de vraag....
Verkeerde start/keuze en nu op naar een Remo endorsment  ;)
Succes en laat je niet uit het veld slaan door dergelijke emails. Het zegt meer over Roadie, dan over jou.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Meelezer van Roadie is er volgensmij niet... er werd volgensmij ook niet op gecontroleerd of ik wel wat reclame linkjes had gezet onder mijn Youtube.

Maar goed dat terzijde,

Het endorsement was een impulsief iets, en ik weet nu wel dat dat zonde van de tijd is.
Thanks Drums97, denk overigens wel dat ik nog even zal moeten wachten met een Remo Endorsement voor ze mij goed genoeg vinden daarvoor :p haha

Robert-Jan


Dat dacht ik na heel het topic te lezen ook.
Ik begrijp alleen de insteek van Roadie niet! 


Ergens snap ik het wel..
Kijk het is nu eenmaal zo dat heb hebben van een endorsement een ding is..niet voor iedereen, maar goed we weten hoe het werkt.
Roadie weet ook weldat ze geen grote jongens binnen halen, daar zijn de vellen niet goed genoeg voor.
Iemand als Nathan kan heel handig zijn...hij post hier, op facebook vertelt t aan zn vrienden etc etc .
Nathan krijgt de vellen goedkoop, maar feitelijk verdient roadie daar gewoon nog aan, maar dat terzijde.
Op die manier heb je dus prima gratis reclame.

Alleen het oliedomme van roadie is inderdaad dat ze te snel werken en gewoongeen goed product hebben.
De quotes uit de mail zeggen alles..( eigenlijk zei het filmpje wat ze zelf maakten al alles maar goed.)
Nu het niet goed gaat gaan ze schelden..tsja dat hij vooraf maar moeten bedenken dan..de sukkel.

Maar goed het mag duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit en wat voor mensen erachter zitten..trek je conclusies.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Afgaand op de eerste schets van Nathan lijkt het me een hoog Jacobse en Van Es gehalte hebben. Snel scoren waarbij iedereen weet dat het in deze handel tijd, kwaliteit en service vraagt. Kijk hoe hard Patrick heeft gewerkt om Balbex te promoten.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Machiel


Ja een maandje inderdaad.

Onderschrift ga ik zo veranderen ;)

Ik zou inderdaad hier het een en het ander vertellen erover, en wat linkjes bij mijn Youtube video's.
Kan het toch niet laten om wat citaten te halen uit de mail.

"dat je niet kan omgaanmet goede  spullen" , ''..zoek het maar uit...'' , ''...heb je kennelijk niet de kwaliteit voor..'' , ''...niet drumtechnisch en ook niet zakelijk en ook niet qua persoonlijkheid...''.

Nouja, in ieder geval gewoon een net mailtje terug gestuurd, succes gewenst verder met Roadie, en dat ik het jammer vind dat er op deze manier een einde aan moet komen.



Lekker uit context gerukt natuurlijk. :P

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze hele deal tot stand is gekomen; wie heeft wie benaderd en hoe was de proffesionaliteit van Roadie?
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met je post Techno..


Hiermee bedoel ik dat je vanaf dag één de goede maar ook de mindere kanten van de Roadie producten hier poste , en dus niet alles zonder meer de hemel in prees .

Hoe je nu door hen behandeld wordt is niet erg netjes , en is het misschien wel goed dat jullie wegen scheiden .
Kun je je weer fijn helemaal richten op wat je het liefste doet : Drummen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Ja oke, zit wat in. Maar dat wat ik wel positief benoemde was het eigenlijk ook niet.. ;)

Maar goed, inderdaad. Lekker drummen, niet zo zeer bezig houden met endorsements.. ben nog jong, zulke dingen komen vanzelf wel als je in een bekender bandje gaat of iets dergelijks :) (wat er overigens misschien wel aan zit te komen!! :D )

paQ

al nondorser val je tegenwoordig alleen nog maar op ;)

Animal baars

#90
jun 12, 2012, 06:18 Last Edit: jun 12, 2012, 06:20 by Animal baars

al nondorser val je tegenwoordig alleen nog maar op ;)


Wordt jij zelfs niet door Cinepaq endorsed?

Zelf je spullen bij elkaar sprokkelen met bloed, zweet en vakantiewerk is veel leuker dan alles maar toegeworpen krijgen. Hoewel wat korting op bekkens/drums soms wel handig is...

Hellwin

Raar en vervelend allemaal Nathan. Eerst is hij heel open en aardig (maarja toen zou jij het allemaal zo'n beetje promoten) en nu na een beetje kritiek gaan ze zeuren en zeer kinderachtig doen. Mijn mening is ook wel zeer veranderd over de verkoper van Roadie, het is dat de vellen nog goed zijn anders had ik ze eraf gehaald ;)

Over de vellen zelf ben ik nog wel tevreden.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

paQ


Wordt jij zelfs niet door Cinepaq endorsed?



:'(

Robert-Jan




Zelf je spullen bij elkaar sprokkelen met bloed, zweet en vakantiewerk is veel leuker dan alles maar toegeworpen krijgen. Hoewel wat korting op bekkens/drums soms wel handig is...


Normaal gesproken krijg je helemaal niets zomaar toegeworpen..en als dat wel gebeurd dan moet je echt even nadenken over het hoe en waarom.
Er is een enorme endorsement bubbel die is ontstaan doordat er de laatste jaren ontzettend veel kleine bedrijfjes ( custom merkjes en importeurs van allerlei snuisterijen)  en blijkbaar is het belangrijk om endorsers te hebben of te zijn..je ziet ze met de gekste dingen...
Andersom ook, er was eens een topic op een amerikaans forum met custombouwers en daar bleek dus dat er gewoon drummers zijn die in het wilde weg merken mailen met de boodschap, ik speel x keer per jaar en ik wil een endorsement..dezelfde mail naar 10 tallen merken..wat wil je dan?
Begrijp me goed hoor, ik weet wat het is om door een klein bedrijf te worden benaderd, met grote verhalen..en dan denken ooe stoer...ik ben er ook ingetrapt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

grohllebol


Ergens snap ik het wel..
Kijk het is nu eenmaal zo dat heb hebben van een endorsement een ding is..niet voor iedereen, maar goed we weten hoe het werkt.


Ff wat vellen/ stokken schuiven voor wat goede opmerkingen op een forum/ facebook/ twitter etc, tja, dat is zoals door meerderen al is aangegeven alleen maar snel wat afzet/ omzet genereren.
Wil roadie echt de markt op, dan zou men prof's als een Oscar Kraal voor zich moeten winnen. Maar ja, dat kost $$$$$ , en zul je tegen gevestigde merken als Remo etc. moeten opboksen.

De el-cheapo oplossing is jonge gasten als Nathan voor zich winnen, die gebruik maken van social media om hun ervaringen te delen. Feitelijk maakt zo'n bedrijf dan gebruik van *zijn* contacten om reclame te maken.

Aangezien Nathan een goede drummer is, en z'n filmpjes best wat bekijks trekken, bereiken ze met weinig moeite een relatief groot publiek. Dus voor de inkoopkosten van die vellen, bereiken ze een groter publiek, dan wanneer ze via de reguliere middelen gaan adverteren.
Slim zaken doen voor korte termijn winsten, maar voor de lange termijn, betwijfel ik of deze aanpak wel werkt.
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Animal baars


Begrijp me goed hoor, ik weet wat het is om door een klein bedrijf te worden benaderd, met grote verhalen..en dan denken ooe stoer...ik ben er ook ingetrapt ;)


Masterwork??? :+

Robert-Jan

Nope..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


daar bleek dus dat er gewoon drummers zijn die in het wilde weg merken mailen met de boodschap, ik speel x keer per jaar en ik wil een endorsement..dezelfde mail naar 10 tallen merken..wat wil je dan?
Gratis spullen, want daar gaat het toch om?

Gert kan er dagelijks de sloot mee dempen met dat soort mailtjes!

Hammar


stick tight

''Endorsements'' zijn ook lang niet meer wat ze geweest zijn. En een hele hoop gasten gaan akkoord met een 20% deal. Met een beetje mazzel krijg je dat ook in een winkel als je maar genoeg koopt.... Veel ''endorsers'' van een custommerk betalen gewoon of krijgen een kleine korting maar kicken gewoon op het woord ''endorsement'' en gaan daarom akkoord met een non-deal. Ieder zijn ding natuurlijk.

Er zijn wel merken (en in europa importeurs) die drummers een redelijke deal bieden (40%-60%) maar daar heb je heel wat meer voor nodig dan een youtube kanaal met wat hits.

Ik betaal liever de volle mep voor producten waar ik echt achter sta dan dat ik genoegen neem met een B-product of een A-merk waar ik geen goede vibe bij heb. Het gaat uiteindelijk toch om mijn sound dus waarom zou ik concessies doen voor wat korting?

Omhoog