Roadie drumvellen

Gestart door NathanR, apr 16, 2012, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Hier dan het topic over het nieuwe drummerk Roadie.

www.roadiedrumvellen.nl

Hier wat informatie over Roadie wat ik weet;

Het word gedaan door 1 iemand (volgensmij), heeft al 30 jaar een handelskantoor, en heeft contacten over hele wereld. Diegene drumt zelf ook en wilde daarom een drummerk opzetten, maar wel een drummerk met het uitgangspunt 'goede spullen voor een kleine prijs'. Bij Roadie koop je een hele set vellen voor de helft van de prijs dan bij een A-merk.
Inmiddels moeten er zo'n honderden mensen spelen op Roadie drumvellen.

De Roadie drumvellen worden rechtstreeks gekocht bij hun fabrikant in Azie, dus geen importeur of groothandel die de prijs nog wat opvoert. Volgens diegene is 'de tijd dat in Azie rotzooi word gemaakt' niet van toepassing om de leverancier van Roadie.

En uit eerste hand heb ik vernomen dat ze bezig zijn om eventueel snare's en hardware te ontwikkelen. Waarschijnlijk ook voor een kleine prijs.


NathanR

@BasV (uit een ander topic)

Het zijn beide volgensmij ook geen kwaliteitskits..

Hier nog een promofilmpje (gespeeld op een Gretsch Catalina Rock) ;


Harre

Misschien moet ik ze toch een keer proberen, maar de promo filmpjes hebben op mij in ieder geval een tegenovergesteld effect.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

NathanR

Ik vind de promofilmpjes ook niet veel soeps..  :/

Maar ze zijn zo goedkoop, dus ik moet proberen :P :) En stel, ik kan er wel lekker geluid uit krijgen op mijn kit... dan heb ik mooi goedkoop mijn adresje gevonden. :)


Hans

'k Heb moeite met het allemaal serieus te nemen. Jouw eigen drumfilmpjes zijn beter dan deze rare kwast. Daarnaast vertelt hij niets. Dan een keer een goede microfoon en een 'head to head' in de letterlijke zin van het woord.

Ik krijg nu het gevoel : Kost de helft, maar dan krijg je ook niks.


NathanR

Het filmpje wat ik elders poste van Roadie was niet een filmpje van mij... maar ik denk dat als ik een set compleet heb met deze vellen, ik wat filmpjes zal maken, mits iemand dat interesseert natuurlijk :)


patrick76

Ik ben heel benieuwd.Dus........filmen die hap.  ;) ;)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Fibesman


Misschien moet ik ze toch een keer proberen, maar de promo filmpjes hebben op mij in ieder geval een tegenovergesteld effect.


idd  8)7

Hellwin

Zekers filmen. Zelf gebruik ik dus ook Roadie Drumheads en ze bevallen me prima.

Ik had het filmpje van die rare kwast ook al wel gezien en das niet echt een best reclame filmpje, vooral niet omdat, volgensmij, de drums van te voren zijn opgenomen en hij soms op een andere drum slaat dan dat je hoort :)

De eigenaar van RDH is iig niet bang om contact te houden, ik heb een paar keer met 'm gemaild en hij praat er graag over. En tja als je voor €55 een 10, 12, 14, 16 en 22" Roso kan kopen lijkt het me toch wel t proberen waard, al is 't maar om een oude kit te verkopen met nieuwe vellen. en dan kan je ze altijd nog ff zelf uitproberen voordat je die kit verkoopt.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

NathanR

Inderdaad, eigenaar houd goed contact :) Ben er ook al een tijdje mee aan het mailen geweest, is niet bang om vragen te beantwoorden etc. :)

Oke, als ik een keer mn kit helemaal met Roadie vellen bespeel zal ik eens een filmpje maken.

NathanR

De snare's worden waarschijnlijk van Maple, Berken en Bubinga gemaakt.

Hellwin

Kerel, bevallen de vellen? Pas op heh je bent nu een endorser  :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

NathanR

Heb de coated vellen nu op mijn toms zitten, en ik ben best tevreden :) Had ze vlot lekker gestemd (tenminste, dan wel naar mijn smaak :) )

Ik ga kijken of ik vrijdag even wat filmpjes kan maken en dan zal ik het hier wel posten. Maar dat beloof ik niet. ;)
(Er komt nog wel een filmpje, maar hoelang dat nog gaat duren......? )

Odery

Vellen lijken me toch zo'n beetje het belangrijkste om een drumkit lekker te laten klinken. Mij niet gezien met deze vellen. Ik investeer liever 2x zoveel voor een A-merk met verzekerde top kwaliteit en sound.
koning

NathanR

Je hebt ze dus waarschijnlijk niet een geprobeerd... terwijl je er voor zo'n prijs geen buil aan kan vallen.
En stel ze klinken wel lekker op je kit? Blijf je dan ook stug vast houden aan de A-merken? :)

Hoefnix

ik weet nu welke vellen op welke trommels een mooie sound opleveren. Ga ik ineens Roadie vellen gebruiken en vallen ze tegen dan moet ik alsnog een A merk kopen. En hoe lang gaan Roadie vellen mee?

Een vergelijking van Roadie vellen tov andere vellen zoals met de drumstokken helpt natuurlijk  *)  ;)

Voorlopig blijf ik A merken gebruiken.. Totdat ik niet meer twijfel, want ik vervang maar één vel iedere paar maanden dus kosten vallen wel mee.

Harre


ik weet nu welke vellen op welke trommels een mooie sound opleveren. Ga ik ineens Roadie vellen gebruiken en vallen ze tegen dan moet ik alsnog een A merk kopen. En hoe lang gaan Roadie vellen mee?

Een vergelijking van Roadie vellen tov andere vellen zoals met de drumstokken helpt natuurlijk  *)  ;)

Voorlopig blijf ik A merken gebruiken.. Totdat ik niet meer twijfel, want ik vervang maar één vel iedere paar maanden dus kosten vallen wel mee.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, want in het verleden heb ik al genoeg experimentjes gedaan met andere vellen en toch kwam ik telkens terug op het vertrouwde nest. Alleen... als je zegt dat de kosten meevallen omdat je maar eens in de zoveel tijd één vel vervangt, dan hou je denk ik jezelf voor de gek. De kosten blijven immers hetzelfde, alleen verspreidt je die over een langere periode. Als je Roadie vellen zou gebruiken en op dezelfde manier zou vervangen ben je altijd nog goedkoper uit, maar ja... Een tevreden drummer, wat zou je daar nog aan willen veranderen en dat het dan wat meer kost valt weg tegenover het plezier dat je er van hebt :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

Ik bedoelde meer als ik 9 euro voor een roadie betaal of 14 euro voor een ambassador. Dat maakt me niet uit als dat eens per 2 maanden is. Als ik ineens de hele set van nieuwe vellen zou voorzien dan is het wel een flunk bedrag in één keer.

NathanR

Joh ik ga je ook niks opleggen dat je ze MOET proberen.. :) Ik deel graag mijn ervaringen met het merk, uiteindelijk is het wel een belangrijk onderdeel van je drumstel waar je mee gaat experimenteren (om het dan zo te noemen :) )

patrick76

Als mijn vellen af zijn, ga ik ze zeker proberen. Vallen ze tegen, dan ga ik gewoon weer terug naar de Pinstripe.
Voor die prijs is dat nog een keer te doen.
Maar dat is mijn mening.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Hellwin


Als mijn vellen af zijn, ga ik ze zeker proberen. Vallen ze tegen, dan ga ik gewoon weer terug naar de Pinstripe.
Voor die prijs is dat nog een keer te doen.
Maar dat is mijn mening.  :)


Juist, ik had gewoon nieuwe vellen nodig voor mijn hele drumkit en had niet al teveel geld en ik wou gewoon dubbele vellen, beste ervaring mee, dus kwam ik uit bij Roadie en ze bevallen me prima. En voor 55euro voor een hele set ben ik best bereid om wat uit te proberen en ik ben een tevrede klant van Roadie Drumheads nu.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Technobeat


Kijk Nathan , Hellwin is de éérste ervarings deskundige met een volle kit Roadie vellen .
En hij is er goed over te spreken , dus wie weet volgen er meer forumleden ...... 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR


Kijk Nathan , Hellwin is de éérste ervarings deskundige met een volle kit Roadie vellen .
En hij is er goed over te spreken , dus wie weet volgen er meer forumleden ......


Eerste zin is richting mij? Ik heb mijn kit ook al een paar weken volledig voorzien van de vellen :)

Jochem


Eerste zin is richting mij? Ik heb mijn kit ook al een paar weken volledig voorzien van de vellen :)

Tja het is nogal een verschil om het van een Endorser of niet Endorser te horen ;)

Technobeat


Hahaha , Hellwin is dan de éérste ONAFHANGKELIJKE Roadie vellen gebruiker op een volledige kit . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog