Goedkoop vellen proberen

Gestart door vandeflosch, jan 19, 2012, 01:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

Wat zijn goedkope manieren om vellen te testen?

Ik heb al iets uitgedacht van met bijvoorbeeld 3 drummers vellen te kopen, kosten delen door 3 en iedereen probeert alles eens, tot slot verdeel je het (en heb je ruzie  8)7)

een andere optie is voor 1 tom verschillende vellen kopen, maar voor welke tom doe je dit dan? en dan moet je het ook nog eens voor je snare doen?

Wie heeft er geniale plannen om goedkoop vellen te testen? :D

Jochem

Naar de winkel gaan  met een (floor)tom en vragen of je vellen mag testen :D

Hoefnix

#2
jan 19, 2012, 08:06 Last Edit: jan 19, 2012, 08:07 by Hoefnix
Of ga eens op bezoek bij een andere drummer om een biertje te drinken en praat over sound en vellen.
Misschien mag je ook wel even zijn vellen proberen. (ik zeg niet van zijn drumstel halen... :+)

Fibesman

Je kunt een aantal verschillende 12" vellen kopen. Persoonlijk vind ik dat je beter een set kunt nemen en gewoon proberen. Vellen moet je ook inspelen zodat ze lekker gaan zitten en pas dan klinken ze optimaal. Akoestiek kan je ook foppen dus ook meerdere ruimtes proberen om een goede indruk te krijgen. Het kost wat centen en tijd maar daar is weinig aan te doen. Voordeel van een hele set kan zijn dat je bij de winkel kunt proberen wat korting te krijgen omdat je er zoveel tegelijk af neemt. Er zijn ook van die packs.

Nlz

De ruimte doet inderdaad een hoop, waar de pinstripes op mijn kit in de slaapkamer prima klonken, klinken ze in de woonkamer waar mijn kit nu staat vrij 'plastic-achtig' en kil.  -O-
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandeflosch


Naar de winkel gaan  met een (floor)tom en vragen of je vellen mag testen :D

Ik heb dus wel in de winkel EC2's mogen testen maar ik ging een drumstel kopen in die winkel dus ze gingen al een serieus bedrag aan mij verdienen  :D

animal



Wie heeft er geniale plannen om goedkoop vellen te testen? :D


Ik, koop ze met "30-dagen niet goed geld terug" garantie  *O*

vandeflosch


Ik, koop ze met "30-dagen niet goed geld terug" garantie  *O*


+20 als je daar echt in slaagt (inclusief bewijsmateriaal)  8)7

harmen 18

laat je het plasticje er om, kan het wel weer terug 8)7

animal


+20 als je daar echt in slaagt (inclusief bewijsmateriaal)  8)7


Ik verwacht ook niet dat het lukt, maar men vroeg om geniale plannen (daarom schreef ik, (met een komma) .  ;)

Rick

Je kan altijd nog met een vorkheftruc door de gevel van Feedback of iets dergelijks rijden   *)




:N

vandeflosch


Je kan altijd nog met een vorkheftruc door de gevel van Feedback of iets dergelijks rijden   *)




:N


wél origineel :D

Dribbel




Wie heeft er geniale plannen om goedkoop vellen te testen? :D


Tja je merkt aan de reacties al wel dat er niet echt een "shortcut" is. -O-
Veel luisteren naar andere drummers, live, forum, of you-tube. :Y
Dan een keuze maken in een zaak waar je je prettig bij voelt, en eens horen wat 1 velletje doet voordat je de hele kit vervangt.
Daar kun je het er nog eens met de verkoper over hebben.

Laat je niet in de luren leggen, om ineens de hele kit aan te laten smeren. Een goede verkoper begrijpt je probleem, en zal je niet dwingen om iets aan te schaffen waar je niet om hebt gevraagd.
Doet hij dat wel zou ie mij voor de laatste keer in z'n zaak gezien hebben. :6

Dat is wat ik denk een "gameplan" is.... :P

Succes met je keus! :)
Yamaha recording & sabian

vandeflosch

dus ik zou heel lief moeten vragen van daar ter plaatse wat vellen te proberen? das toch puur verlies voor die zaak? of versta ik je verkeerd? :)

animal


dus ik zou heel lief moeten vragen van daar ter plaatse wat vellen te proberen? das toch puur verlies voor die zaak? of versta ik je verkeerd? :)


Die service zou wat mij betreft het onderscheid maken tussen een muziekzaak en een drum speciaalzaak.

Dribbel


dus ik zou heel lief moeten vragen van daar ter plaatse wat vellen te proberen? das toch puur verlies voor die zaak? of versta ik je verkeerd? :)

Dat zou je kunnen doen, maar je kunt niet verwachten dat ze het doen...
Je kunt vragen wat hij ervan vind, misschien heeft hij voorbeelden staan.
Maar je kunt voor je kleine tom, 2 verschillende kopen en zelf eerst proberen.
Yamaha recording & sabian

Nlz

Je kunt ook al enigszins het verschil tussen vellen horen door ze uit de verpakking te halen en er op te tikken. Natuurlijk, dat flubbert flink, maar je hoort zo wel degelijk een verschil tussen de verschillende soorten vellen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dribbel

Yamaha recording & sabian

animal


Je kunt ook al enigszins het verschil tussen vellen horen door ze uit de verpakking te halen en er op te tikken. Natuurlijk, dat flubbert flink, maar je hoort zo wel degelijk een verschil tussen de verschillende soorten vellen.


Maar dat zegt natuurlijk weinig over:
- Hoe ze op je eigen set ( met specifieke kenmerken als RIMS, Bearing Edges, Hoops, etc.) gaan klinken.
- Welke feel ze geven met de door jou gewenste velspanning.

Dribbel

nog een minpuntje, je moet het wel vaker gehoord hebben wil je het verschil horen, ervaring hebben zeg maar... :/
Yamaha recording & sabian

vandeflosch

grr altijd hetzelfde liedje  :(  :)

Nlz


Maar dat zegt natuurlijk weinig over:
- Hoe ze op je eigen set ( met specifieke kenmerken als RIMS, Bearing Edges, Hoops, etc.) gaan klinken.
- Welke feel ze geven met de door jou gewenste velspanning.


Klopt, daarom ook de onderstreepte enigszins  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Erik

De beste manier om je een hoop geld te besparen is door goed research te doen van tevoren. Wat wil je voor een geluid. Dan valt al een hoop vellen af (die je dus niet per ongeluk hoeft aan te schaffen). Het zal je toch altijd geld gaan kosten, dus kun je beter weten wat je aanschaft van te voren.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Omhoog