Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

timmie


Dat 'plastic tik'-geluid herken ik, dat is nou eenmaal zo bij clear vellen.
Ik ga op de masterworks (waarschijnlijk) permanent over naar coated vellen. Ziet er nog beter uit i.c.m. de finish ook..


Ja ik speelde altijd op emperor coated en ik wilde pinstripes is proberen om. Maar ik weet nu dus dat ik coated fijner vind :p

Tijn

@ animal:
ik heb ze van een bevriende drummer gekregen, die er heel veel had kunnen kopen voor een lage prijs. Je moet wel de tijd ervoor nemen om ze te stemmen, je kan er zo veel meer uithalen dan gewone heads!

Headshrinker

Waarom niet een gewone CS coated. Dat vind ik al 'heavy' genoeg meestal. Ik vind dubbellaags vellen op snares meestal niet fijn..  :N

Kweetnie. Misschien is die Emperor CS wat teveel van het goede; misschien pakt 't goed uit. Mijn snare-spel is weinig subtiel, dus daar gaat weinig aan verloren.

Rick

Ik denk dat je met een CS Coated al een heel eind komt, in het ergste geval een half of heel moongelletje erop. Zo'n vel is ook hooguit 15 euro oid, dus echt een bult kun je je er niet aan vallen.

Dries


Kweetnie. Misschien is die Emperor CS wat teveel van het goede; misschien pakt 't goed uit. Mijn snare-spel is weinig subtiel, dus daar gaat weinig aan verloren.


Een dubbele met dot is overkill, probeer eerst maar eens aan ambassador CS. Ik vond het zelf al vrij ingrijpend..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Tijn

ik zag in een café ooit een keer zo'n jupiter snare met een fiberskyn. Niet erg goed gestemd, maar er kwam toch nog wel een vrij 'donkere' klank uit, en volgens mij zoek je toch zo'n soort klank? Niet te veel boventonen? Anders kan een ambassador X of een vintage A goed werken.

Headshrinker

Suggesties, suggesties... (waarvoor dank!) CS Coated, Powerstroke 3, Ambassador X, Fiberskyn, Vintage A...

Tsja, de 'dubbele-met-dot' is al onderweg, dus die ga ik eerst proberen. Als 'ie niet bevalt, zal ik 't eerlijk zeggen, hoor.

Nickvm


Suggesties, suggesties... (waarvoor dank!) CS Coated, Powerstroke 3, Ambassador X, Fiberskyn, Vintage A...

Tsja, de 'dubbele-met-dot' is al onderweg, dus die ga ik eerst proberen. Als 'ie niet bevalt, zal ik 't eerlijk zeggen, hoor.


Ambassador X is ook een aanrader, was een CS speler maar vind de Ambassador X veel lekkerder klinken.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Paul

Ambassador X wil ik binnenkort ook eens proberen op mijn Worldmax Black Beauty.
In sommige situaties is nét wat minder soms wel fijn, maar vind ik een halve moongel al teveel.

harmen 18

Ik had al eens een coated emperor met dot voor op mijn snare, dus ook dubbelaags.
Ik vond het werkelijk echt helemaal niets, het oude fabrieksvel klonk veel beter. Ik vond het veel te lomp en hard klinken.
Maar smaken verschillen nartuurlijk.

Headshrinker

lomp en hard

Klinkt als geknipt voor mij.  ;)

Wat ook hard is: door allerlei niet-drumgerelateerde omstandigheden kom ik even helemaal niet aan spelen toe.

82keiko

#86
okt 13, 2011, 19:35 Last Edit: okt 13, 2011, 19:36 by 82keiko
Op tom, floors en bas fabrieks(tama) vellen en op de snare Remo ambass ebony suede. Nu dus op zoek naar een nieuw slagvel voor 14 snare en 24 basdrum voor mijn superstar hyperdrive. Enige suggesties? Naar het schijnt produceer ik volume en kick genoeg toch zeker op mijn eigen drumstel, dus iets stillers en iets stevigs  (zeker voor de basdrum)  ;) is wel handig in mijn geval. Suggesties? Bedankt.

Paul

Aquarian Superkick II voor de bassdrum. Die neemt wat volume weg uit, maar nog steeds een flinke, diepe dreun. Dubbellaags, dus ook behoorlijk stevig.

82keiko


Aquarian Superkick II voor de bassdrum. Die neemt wat volume weg uit, maar nog steeds een flinke, diepe dreun. Dubbellaags, dus ook behoorlijk stevig.


Stevig en wat volume wegnemen, moet ik deze dan misschien maar eens uitproberen  :Y, bedankt. En misschien eens een snarevel van hetzelfde merk ook de Aquarian Jack de johnette lijkt wel leuk, iemand een aanrader voor waar online te kopen?

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Erik


Op tom, floors en bas fabrieks(tama) vellen en op de snare Remo ambass ebony suede. Nu dus op zoek naar een nieuw slagvel voor 14 snare en 24 basdrum voor mijn superstar hyperdrive. Enige suggesties? Naar het schijnt produceer ik volume en kick genoeg toch zeker op mijn eigen drumstel, dus iets stillers en iets stevigs  (zeker voor de basdrum)  ;) is wel handig in mijn geval. Suggesties? Bedankt.


Je kunt ook eens kijken naar de Evans EQ3. Hier zit een uitneembare dempring in. En bovendien klinkt het gewoon erg gaaf. Ben er zelf al jaren tevreden mee.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Fibesman

Evans EQ3 zit niets uitneembaars in. Mischien bedoel je de Evans Emad?

Erik

Jawel hoor. Aan de binnenkant zit een ring van zo'n 20cm breed. Die kun je (met enige moeite) wegnemen. Maar ik heb dit nooit gedaan. Een Muffle Ring noemen ze het op de Evans-website.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Fibesman

Met een mes bedoel je? dat noem ik niet afneembaar.

82keiko


Je kunt ook eens kijken naar de Evans EQ3. Hier zit een uitneembare dempring in. En bovendien klinkt het gewoon erg gaaf. Ben er zelf al jaren tevreden mee.


Zal ik ook eens bekijken :).

Erik

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Timon

ik gebruik

Snare:
Coated powerstroke 3
Toms:
Coated emperors
Bass:
Coated powerstroke 3

Jeroenov

Ik gebruik vellen van Evans,

EQ2's op de toms, reso is nog fabrieksvel

Genera HD, of Genera HD Dry op snare, reso snare hazy 300.

Emad op de bass, standaard voorvel, met gat erin.

zildjianboy

#98
okt 25, 2011, 00:14 Last Edit: okt 25, 2011, 00:16 by zildjianboy
ik speel ook Evans 
Vroeger speelde ik Remo maar daar gaat de coating zo snel van af heb ik het idee, en vind Evans ook beter te stemmen

Toms  g2 clear
Snare g1 coated
bass  Emad 22

Ruud


.., en vind Evans ook beter te stemmen



Hoezo?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Omhoog