Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Ik heb ff gauw een vraagje ( die waarschijnlijk al veel te vaak ik gesteld maar ik kan m niet vinden )
Ik wil een hogere pitch uit mijn snare ( Mapex Beech 14x6,5 ) er zit nu een evans G dry op. is een Aquarian High energy een aanrader?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick


Ik heb ff gauw een vraagje ( die waarschijnlijk al veel te vaak ik gesteld maar ik kan m niet vinden )
Ik wil een hogere pitch uit mijn snare ( Mapex Beech 14x6,5 ) er zit nu een evans G dry op. is een Aquarian High energy een aanrader?


Ik zou eerder die nieuwe onverwoestbare remo nemen en die flink opdraaien. HiEnergy is een heel raar vel, zou ik zelf niet zo snel op een snare zetten. Hoewel mijn mening ook maar relatief is.

Joris

Coated ambassador  *O*

Anserini

Aquarian 14" Satin Texture Coated *O*

Dribbel

#204
jul 02, 2012, 07:04 Last Edit: jul 02, 2012, 07:07 by Dribbel

Ik heb ff gauw een vraagje ( die waarschijnlijk al veel te vaak ik gesteld maar ik kan m niet vinden )
Ik wil een hogere pitch uit mijn snare ( Mapex Beech 14x6,5 ) er zit nu een evans G dry op. is een Aquarian High energy een aanrader?


Ik heb op dit moment een Evans EC1 Reverse Dot op mijn snare.
Het was ff wennen maar het bevalt echt wel goed nu.
En ik denk als je deze flink opdraait er echt wel een goede hoge pitch uit komt, en dat hij dan ook nog controleerbaar is, en niet enorm hard/sterk word.

http://www.evansdrumheads.com/EvDrumsetSnareBatter.Page?ActiveId=3589&sid=97ea19b0-ee67-45a7-b4c3-3e242e4bc7aa
Yamaha recording & sabian

FoREVer

dankjewel voor de tips

@ Dribbel, Ik heb de evans getest ( had ik nog liggen ) ik vind m niet super omdat ie dept met de "ingebouwde"dempring

@Anserini heb je hier een soundtestje van? want lijkt mij namelijk net zo goed als de Remo ambassador

@Rick en de andere die Remo's aanraden Ik denk dat als het vel van anserini niet super klinkt dat ik jullie tips ga opvolgen :) Remo's op de toms zijn ook super dus waarom niet!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Ik heb een aantal aquarian vellen gehad, voornamelijk snare, en het was allemaal niet zo mijn ding. Ik blijf plakken bij een coated ambassador. Vellen met dots vind ik echt niets. Haalt na mijn idee de klank weg en maakt het een grote bak herrie.


Nu een experimentje aan het doen met mijn zelfbouw stave snare en een clear emperor. Is wat gevoelloos door het dubbellaags gebeuren, maar klinkt goed. En ik kan mijn staves aan de binnenkant zien  :)

Anserini



@Anserini heb je hier een soundtestje van? want lijkt mij namelijk net zo goed als de Remo ambassador
Een geluidsopname heb ik er niet van, maar ik vind het een fijn snare vel. Makkelijk te stemmen en een goed bereik.


Ik heb een aantal aquarian vellen gehad, voornamelijk snare, en het was allemaal niet zo mijn ding. Ik blijf plakken bij een coated ambassador. Vellen met dots vind ik echt niets. Haalt na mijn idee de klank weg en maakt het een grote bak herrie.

Beetje kort door de bocht, Remo en Evans hebben ook een boel vellen die je niet op je snare moet zetten of die misschien niet bij een bepaalde snare passen, dus mijn inziens kun je niet zeggen 'Aquarian/Remo/Evans is niet zo mijn ding'. Elk merk heeft ook zo hun vergelijkbare vellen, alleen moet je dan wel durven experimenteren en soms bevalt dat niet, dat heb ik ook bij een boel vellen van alle merken gehad.

Robert-Jan


dankjewel voor de tips

@ Dribbel, Ik heb de evans getest ( had ik nog liggen ) ik vind m niet super omdat ie dept met de "ingebouwde"dempring




Er is ook nog de power centre reversed dot..dat is dan zonder die dempring en  normale coating.
Maar dus ook met de dot .
Dat vinf ik een te gek vel, maar ik stem ze nooit hoog.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18


Een geluidsopname heb ik er niet van, maar ik vind het een fijn snare vel. Makkelijk te stemmen en een goed bereik.
Beetje kort door de bocht, Remo en Evans hebben ook een boel vellen die je niet op je snare moet zetten of die misschien niet bij een bepaalde snare passen, dus mijn inziens kun je niet zeggen 'Aquarian/Remo/Evans is niet zo mijn ding'. Elk merk heeft ook zo hun vergelijkbare vellen, alleen moet je dan wel durven experimenteren en soms bevalt dat niet, dat heb ik ook bij een boel vellen van alle merken gehad.



Dat ben ik helemaal met je eens, een clear emperor achtig ding zal het voor mij ook perfect op toms doen. maar vellen die ik op snare van aquarian gebruikt heb vond ik niet echt wat.

Ik heb ook al eens een coated emperor (X) met dot aan de bovenkant gehad. Dat ding was pas hard en lelijk..............

Joris


Ik heb ook al eens een coated emperor (X) met dot aan de bovenkant gehad. Dat ding was pas hard en lelijk..............


Ja verschrikkelijk.

musiqman

Zit erverschil in de dikte tussen de twee?

De dot aan de binnenkant hoog gestemd op mn 13x6,5 vind ik wel erg fijn.

Fibesman

#212
jul 03, 2012, 21:58 Last Edit: jul 03, 2012, 22:01 by Fibesman
Emperors op snaredrums vind ik sowieso nix hoor, Zo'n duf geluid met weinig volume. Vooral in een band.. Ik lees wel eens dat Bonham dat deed en heb het een aantal keren een kans gegeven maar vreselijk! Laatst zat er ook weer ergens een coated emperor op een supraphonic.. Duf met een respons van nix. EmperorX is nog erger. Beter een coated cs of een Ambassador coated met een klein stukje tape. De Evans powercenters zijn ook ok. Aquarian satin finish is ook vrij stug met een nogal droge sound maar wel ok op metalen snaredrums.

Jenslathouwers

Ik had een metalen snare gekocht en daar lag een emperor op (clear) en ik vind het verschrikkelijk... 
(just my opinion)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick


Ik had een metalen snare gekocht en daar lag een emperor op (clear) en ik vind het verschrikkelijk... 
(just my opinion)


Een dik dubbelaags vel is ook veel lastiger te stemmen dan een coated ambassador bijv.

harmen 18

Ik heb nu een emperor clear op mijn snare om te proberen. Het geluid is wel goed, maar het voelt gewoon voor geen meter.

Fibesman

Emperor clear? hoe kom je er bij? hihi. Kun je nog beter een black dot doen als je clear wilt.

harmen 18

#217
jul 06, 2012, 00:47 Last Edit: jul 06, 2012, 00:48 by harmen 18
Had ik nog liggen van mijn floor, dus, gewoon proberen. Als het niet wat was (zoals toch wel verwacht) gooi je hem er weer af. En ik vind vellen met dot's over het algemeen toch wel erg lelijk........

steef224

@fibesman

Thanks voor je advies over vellen, gister zijn ze binnengekomen (remo clear emperor voor toms en cs voor snare) en wat komt daar een geluid uit! :D

Fibesman


@fibesman

Thanks voor je advies over vellen, gister zijn ze binnengekomen (remo clear emperor voor toms en cs voor snare) en wat komt daar een geluid uit! :D


Mooi man! Enjoy!

paQ

Aquarian textures eraf  (en blijven eraf!)
Remo emperor coated en vintage emperor coated erop :Y

drums97

EN hoe klinken die vintage emperrors. Ik wil ze ook, maar kost toch wel wat voor 5 toms.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

paQ

ja wel lekkertjes :)
diep, iets minder open (a la emperor dus eigenlijk)
redelijk kort
wel vet

Rick


ja wel lekkertjes :)
diep, iets minder open (a la emperor dus eigenlijk)
redelijk kort
wel vet


Iets resonanter als je de clear variant hebt. De clear variant klinkt ook verrassend warm moet ik zeggen.

Star

Heb op mijn Hyperdrive nu Evans coated G1 liggen, maar ga binnenkort er Black dots op zetten.
Op mijn bassdrum heb ik een Evans EQ3 heerlijke boem!!!
Op mijn snare wissel ik van Evans powercenter reverse dot en een coated CS.
Dixon drums & hardware.

Omhoog