Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

steef224

Bedankt! Ik zal ze zeker proberen onder en boven zelfde vel of raad je een andere aan voor onder??

Voor me snare zoek ik ook nog wat, korte sustain en wat warmer geluid zijn echt een must, zit ik dan goed met de coated Emperor?

Odery

Ik zou voor coated emperors als bovenvel gaan, en clear ambassadors als ondervel. Coated emperors hebben goede attack, redelijk warm en, als je zo stemt, korte sustain.
koning

Fibesman

#177
mei 28, 2012, 19:18 Last Edit: mei 28, 2012, 19:22 by Fibesman
Coated emperors in combinatie met die-cast hoops gaat een vrij dood geluid geven. Ik zou clear empeors doen maar je moet het zelf weten. Onder natuurlijk clear ambassadors. Voor pop/rock zou ik op de snare een coated CS zetten. Dit is een gecoate ambassador met een zwarte stip op de onderkant. Je kunt deze lekker hoog stemmen zonder dat het dun gaat klinken. Ik vind ze wat meer knallen dan een coated emperor op snaredrums. Een emperor klinkt wat doffer.

steef224

Oke haha ik wilde net vragen wat voor vellen voor onder ik zal gebruiken ;) Als het goed is bedoelde Odery die coated voor een snare. Inderdaad die CS serie geeft veel power!

steef224

Ik ben zeker van plan om die clear emperors te gaan gebruiken voor toms. Voor snare weet ik het nog niet maar ik ga zeker nog even verder zoeken. Ik wil het graag in een keer goed (:

Odery

Onee, zeker geen coated emperor op de snare, gewoon ambassador. Maar ik zie nu dat hij die-cast hoops heeft, dus zal ik je ook zeker de clear emperors aanraden.
koning

Rick


Ik ben zeker van plan om die clear emperors te gaan gebruiken voor toms. Voor snare weet ik het nog niet maar ik ga zeker nog even verder zoeken. Ik wil het graag in een keer goed (:


Kijk ook eens naar vintage clear emperors. Net iets voller en warmer.

Paul

Kan het zijn dat een Ambassador X doordat-ie iets dikker is ook harder klinkt dan een gewone Ambassador?
Ik heb sinds twee weken een Ambassador X op mijn 14x6,5" Worldmax Black Beauty - een snare die van zichzelf toch al hard kan, en ik heb het idee dat het met die X nóg harder gaat dan met een normale Ambassador.

Anserini

WAT?!

Hoefnix

Van de remo site :

but are 20% thicker producing greater attack, volume and wider mid range tones

Dus ik denk het wel, voor de juiste mix iets minder hard slaan circa 20% zou ik zeggen :)

drums97


Kan het zijn dat een Ambassador X doordat-ie iets dikker is ook harder klinkt dan een gewone Ambassador?
Ik heb sinds twee weken een Ambassador X op mijn 14x6,5" Worldmax Black Beauty - een snare die van zichzelf toch al hard kan, en ik heb het idee dat het met die X nóg harder gaat dan met een normale Ambassador.


Dat idee heb ik ook met de Evans 14" EC Reverse Dot Coated ipv een Remo Ambassador op m'n Sonor D454.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Paul


WAT?!

Dat zou ik ook zeggen als ik geen oordoppen gebruik. :Y

Meer mensen die dit hebben ervaren met een Ambassador X?

drums97

Dit is wat Remo zelf zegt over de vellen:

"Ambassador® X™ heads from Remo® utilize the same film as the industry standard Coated Ambassador® but are 20% thicker producing greater attack, volume and wider mid range tones while increasing durability and providing a unique feel for enhanced stick rebound. Available in sizes 8" through 16". "

Bron: http://remo.com/portal/products/3/8/50/764/ambassador_x.html
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Groove

Gisteravond voor het eerst gerepeteerd met m'n nieuwe velletjes;

toms: Evans G1 clear onderop, G2 coated bovenop
snare: Evans Hazy 300 onderop, G1 coated bovenop.

Heeeeeerlijk!  :Y

Jenslathouwers

Evans:

Ec2 boven op al men toms,
Ec1 onderaan op al men toms,

Emad 2 op men kick (supertevreden over)

Op men snare ligt momenteel een remo pinstripe, men vel was aan veranging toe en ik had deze nog liggen, maar voor de snare verkies ik toch een coated vel, binnenkort terug een Evans Super Tough DRY erop.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

groovemaker

welk (slag) vel heeft het meeste low-end?

Kan ik dan gaan voor een Remo powerstroke 3 (22") ?
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

bijvoorbeeld:

Evans emad
remo powersonic of powerstroke
aquarium superkick

Maar stemming doet natuurlijk een boel.

Jenslathouwers

Ik heb een evans emad 2 en daar ben ik ongelooflijk tevreden over...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul


Kan het zijn dat een Ambassador X doordat-ie iets dikker is ook harder klinkt dan een gewone Ambassador?
Ik heb sinds twee weken een Ambassador X op mijn 14x6,5" Worldmax Black Beauty - een snare die van zichzelf toch al hard kan, en ik heb het idee dat het met die X nóg harder gaat dan met een normale Ambassador.

Ik heb het Ambassador-X avontuur beëindigd; net een nieuwe Ambassador gehaald en erop gelegd.
De afgelopen weken heb ik met die Ambassador-X gerepeteerd en echt mijn best gedaan om zachter te spelen maar de snare kwam overal boven uit. Een Ambassador-X op een ketel die van zichzelf al behoorlijk hard gaat is gewoon teveel.
En een X werkt veel minder goed met brushes. Teveel attack en de coating is veel gladder dan op een normale Ambassador.

animal


En een X werkt veel minder goed met brushes. ...... en de coating is veel gladder dan op een normale Ambassador.


Omdat bovenstaand citaat mij verbaasde, heb ik thuis een aantal nieuwe coated Ambassador X vellen naast nieuwe (gewone) coated Ambassador vellen gelegd. Ik constateer geen enkel verschil v.w.b. de coating.  :?

Joris

Nee dat was mij ook niet opgevallen.

Rick

Ik ben zo ontzettend gelukkig met vintage clear emperors op mn toms!

Nlz


Ik ben zo ontzettend gelukkig met vintage clear emperors op mn toms!

Waar zo'n Messe-bezoekje al niet goed voor is  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan


Ik ben zo ontzettend gelukkig met vintage clear emperors op mn toms!


Ik las het vanmiddag, moest nieuwe vellen halen en dacht..nou weet je wat, doe die maar eens..

Moet zeggen..eerste indruk... Nice  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul


Omdat bovenstaand citaat mij verbaasde, heb ik thuis een aantal nieuwe coated Ambassador X vellen naast nieuwe (gewone) coated Ambassador vellen gelegd. Ik constateer geen enkel verschil v.w.b. de coating.  :?

Dan zal ik wel pech hebben gehad met mijn exemplaar. De coating was beduidend minder ruw dan wat ik gewend ben van normale Ambassadors.

Omhoog