Remo-versie van Evans Genera HD Dry?

Gestart door Mart098, mrt 13, 2018, 10:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mart098

Even een vraagje..
Is er ook een Remo-variant van de Evans Genera HD Dry? Hij klinkt heel goed vind ik en ik hoor er goede verhalen over.
Ik vraag dit omdat ik bij m'n drumleraar met korting Removellen kan krijgen.

Op dit moment heb ik een Remo Ambassador Coated op m'n snare, maar deze bevalt me niet zo goed. Voor mijn doen vrij veel overtones.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Harre

Ik denk dat je dan in de richting van de Controled Sound vellen moet denken, of wellicht een Ambassador Renaissance. Ik heb een 14 x 6 stalen Pearl free-float met die laatste, omdat de standaard Ambassador in mijn beleving daar voor te veel boventonen zorgde. Ik heb geen ervaring met de CS vellen overigens, maar voor m'n gevoel dempen die nog ietsje meer dan de Renaissance.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik denk dat je dan in de richting van de Controled Sound vellen moet denken, of wellicht een Ambassador Renaissance.
Dat is niet correct Harre.

Toms/Snare
Evans J1 = Remo Diplomat - 10mil Etched (7.5mil effective)
Evans G1 = Remo Ambassador - 10mil Clear/Coated
Evans EC1 = No Remo equivalent - 10mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans GPlus = Remo Ambassador X - 12mil Clear/Coated
No Evans equivalent = Remo Vintage A - 2-ply 7.5- and 3-mil Polyester Film Coated
Evans G2 = Remo Emperor - 2 x 7mil Clear/Coated
Evans Onyx = Remo Ebony Suede Emperor - 2 x 7.5mil Matte Black Coated
Evans EC2 = Remo Pinstripe - 2 x 7mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans Hydraulic = No Remo equivalent - 2 x 7mil Clear/Blue/Black, Oil Filled
Evans EC Resonant = No Remo equivalent - 10mil w/Edge Control

Snare/Snare Side
Evans Power Center = Remo Controlled Sound - 10mil Coated w/5mil Reinforcement Dot
Evans Genera = Remo Powerstroke 3 - 10mil Coated w/Overtone Control Ring