Remo-versie van Evans Genera HD Dry?

Gestart door Mart098, mrt 13, 2018, 10:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mart098

Even een vraagje..
Is er ook een Remo-variant van de Evans Genera HD Dry? Hij klinkt heel goed vind ik en ik hoor er goede verhalen over.
Ik vraag dit omdat ik bij m'n drumleraar met korting Removellen kan krijgen.

Op dit moment heb ik een Remo Ambassador Coated op m'n snare, maar deze bevalt me niet zo goed. Voor mijn doen vrij veel overtones.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Harre

Ik denk dat je dan in de richting van de Controled Sound vellen moet denken, of wellicht een Ambassador Renaissance. Ik heb een 14 x 6 stalen Pearl free-float met die laatste, omdat de standaard Ambassador in mijn beleving daar voor te veel boventonen zorgde. Ik heb geen ervaring met de CS vellen overigens, maar voor m'n gevoel dempen die nog ietsje meer dan de Renaissance.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik denk dat je dan in de richting van de Controled Sound vellen moet denken, of wellicht een Ambassador Renaissance.
Dat is niet correct Harre.

Toms/Snare
Evans J1 = Remo Diplomat - 10mil Etched (7.5mil effective)
Evans G1 = Remo Ambassador - 10mil Clear/Coated
Evans EC1 = No Remo equivalent - 10mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans GPlus = Remo Ambassador X - 12mil Clear/Coated
No Evans equivalent = Remo Vintage A - 2-ply 7.5- and 3-mil Polyester Film Coated
Evans G2 = Remo Emperor - 2 x 7mil Clear/Coated
Evans Onyx = Remo Ebony Suede Emperor - 2 x 7.5mil Matte Black Coated
Evans EC2 = Remo Pinstripe - 2 x 7mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans Hydraulic = No Remo equivalent - 2 x 7mil Clear/Blue/Black, Oil Filled
Evans EC Resonant = No Remo equivalent - 10mil w/Edge Control

Snare/Snare Side
Evans Power Center = Remo Controlled Sound - 10mil Coated w/5mil Reinforcement Dot
Evans Genera = Remo Powerstroke 3 - 10mil Coated w/Overtone Control Ring
Evans EC1 Reverse Dot = No Remo equivalent - 14mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Genera HD = Remo Powerstroke 4 - 1 x 7.5mil, 1 x 5mil w/Overtone Control Ring
Evans EC Reverse Dot = No Remo equivalent - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Snare Side Hazy 200 = Remo Diplomat Snare Side - 2mil Hazy
Evans Snare Side Hazy 300 = Ambassador Snare Side - 3mil Hazy

Kortom een Powerstroke 4 komt er het dichtste bij in de buurt, alleen heeft Remo geen vel met van die gaatjes erin.

Harre

Hoe gaaf...  :Y
Waar heb je die vergelijking vandaan?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Van het internet  ;)

Hier de rest, al kan die lijst wel een update gebruiken.

Bass
Evans EQ4 = Remo Powerstroke 3 - 10mil Clear w/Overtone Control Ring
Evans EMAD = No Remo equivalent - 10mil Clear w/EMAD Damping
Evans EMAD Onyx = No Remo equivalent - 10mil Matte Black Coated w/EMAD Damping
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 4 - 2 x 6.5mil w/Overtone Control Ring & Removable Muffle Ring
Evans EMAD2 = Remo Powersonic - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/EMAD Damping

Bass Resonant
Evans Resonant Black = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black
Evans REMAD = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans Onyx Resonant = No Remo equivalent - 7.5mil Matte Black Coated w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 3 w/Hole - 10mil Smooth Black w/Internal Control Ring & Offset Hole

Mart098

Dat is niet correct Harre.

Toms/Snare

[enorme lijst aan vergelijkingen]

Kortom een Powerstroke 4 komt er het dichtste bij in de buurt, alleen heeft Remo geen vel met van die gaatjes erin.
Wauw, gaaf Joris! Dankjewel, heel bruikbaar!
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Joris

Powerstroke 77 is ook een optie trouwens, is ook dubbellaags met een reverse dot en een dempring aan de binnenkant.

Harre

Van het internet  ;)
Ik had ook niet het idee dat je het als ware tiepmiep zelf had neergezet  :) , maar... heb je daar ook een linkje van?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris


Mart098

Powerstroke 77 is ook een optie trouwens, is ook dubbellaags met een reverse dot en een dempring aan de binnenkant.
Had ik ook gezien inderdaad. Alleen is die iets dikker: P77 heeft een 2-ply 7 mil, terwijl de HD Dry 1x 7,5 mil en 1x 5 mil heeft.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Joris

Powerstroke 4 en powerstroke 77 hebben allebei 2 ply 7 Mil, alleen P 77 heeft een kleinere maar dikkere dempring aan de binnenkant.

Ik heb ze toevallig allebei in huis, links is P77


Omhoog