Ervaring met Remo Emperor Black Suede Batter serie?

Gestart door Walter RS, jan 08, 2016, 10:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Walter RS

jan 08, 2016, 10:53 Last Edit: jan 08, 2016, 10:58 by Walter RS
Ha,

even een vraag. Heeft iemand ervaring met de Remo Emperor Black Suede Batter serie? Ik speel nu altijd op de Remo pinstripe clear vellen. Ik lees vaak dat die donkere vellen een wat warmere doffere sound geven. Ik wil eigenlijk gewoon een zuivere tom sound houden die niet perse te dof is.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan hier wellicht iets zinnigs over melden? Ik vind het namelijk wel vet om een keer m'n kit te voorzien van een zwarte serie  *D

wordt overigens gebruikt voor death metal/ grindcore.

bij voorbaat dank!


Hoefnix

Pinstripes hebben een maximaal dof geluid (vind ik dan). Elk vel dat je neemt zal minder dof klinken.

In death metal zie ik eigenlijk alleen Pinstripes of Clear Emperors voorbij komen.
Een coated vel (of suede) is lastiger met blast beats hoor ik vaak zeggen (zelf drum ik geen metal)

Een vel voor je kleinste tom is niet zo heel duur, het best koop je één vel. Effe testen.

Mijn advies: Clear Emperors en resos Clear Ambassador

Joris

#2
jan 08, 2016, 11:54 Last Edit: jan 08, 2016, 12:16 by Joris
Probeer eens ebony emperors.

Coated vellen gaan prima bij death metal, en aangezien je blastbeats op je snare speelt en niet op je toms vind ik het bovenstaande niet echt ergens op slaan ( :P ), aangezien alsnog 99% van alle death metal drummers gewoon een coated snarevel gebruiken.

Walter RS

ja het gaat inderdaad om de toms en niet om de snare. m'n snare is ook coated maar die blast zeer prima *O*

tis meer het tom geluid. Speel ook wel eens met Evans EC2 level 360 en die spelen heel lekker! Ben eigenlijk gewoon op zoek naar een vel (liefst Remo) dat een beetje in de buurt komt van die toon en speelbaarheid.

Maar dan ZWART  :Y

musiqman

Suede Emperor is een heerlijk vel waar ik heel veel uit mijn toms haalde.

Ik vind de CS trouwens doffer klinken dan Pinstripes.

Walter RS

oke bedankt voor de tips! ik ben morgen bij Keymusic aan de Ceintuurbaan dan ga ik de knoop doorhakken en een stapel vellen meenemen :)

Joris

ja het gaat inderdaad om de toms en niet om de snare. m'n snare is ook coated maar die blast zeer prima *O*

tis meer het tom geluid. Speel ook wel eens met Evans EC2 level 360 en die spelen heel lekker! Ben eigenlijk gewoon op zoek naar een vel (liefst Remo) dat een beetje in de buurt komt van die toon en speelbaarheid.

Maar dan ZWART  :Y
Gaat toch om de klank?  ;)


Hoefnix

Haha @Joris ben ik toch door de mand gevallen als niet metal drummer

By the Way er zijn ook blauwe vellen als het alleen om de kleur gaat :D

Joris

Lekker een setje hydraulics erop  :P

Hoefnix

Kartonnen doos sound :)
O hydraulics zijn er ook in Glass (clear) en Black.



En dan de tekst:
"Hydraulics are famously easy to tune...making them a great fix for troublesome drums."
Hydraulics ook geschikt voor lastige kartonnen dozen!

Walter RS

Het gaat ook om de klank Joris :)

Uiteraard niks op voorraad maar zaterdag voor de complete kit (5 toms + snare) de Black Suede Serie besteld. ook gelijk maar voor alle toms en snare nieuwe ondervellen meegenomen, basspoort voor de bassdrum en 2 nieuwe crashes en een nieuwe China.  *O*

Omhoog