Roland TM-2 module met bar trigger: the next generation slagwerkgroep?

Gestart door Wouters, nov 27, 2015, 23:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouters

Bij mijn slagwerkgroep zouden we het instrumentarium uit willen breiden met een roland tm-2 module en bar triggers.
Reden 1: Dit biedt de mogelijkheid muziekstukken (vaak zelfgeschreven / gearrangeerd) uit te breiden met samples / geluiden die het naar een hoger plan kunnen tillen.
Reden 2: Simpele, relatief goedkope toegang tot meer exotische percussie-instrumenten zonder dat we die moeten aanschaffen, onderhouden, afschrijven, terwijl dat het gebruik misschien maar van tijdelijk aard is voor 1 / 2 nummers.

Om te bepalen of dit voor ons de juiste keuze is, graag jullie input mbt de volgende vragen:

= Hoe realistisch zijn de percussiesounds? Ik kan alleen videos vd de drumgeluiden vinden.

= Hoe gebruiksvriendelijk / robuust is de TM-2 module en de bar triggers? Zaken om op te letten?

En als je denkt dat we met een andere set-up beter af zijn, hoor ik dat ook graag.
Alle input is welkom. Alvast dank.

groovemaker

Ik vind het een erg tof idee om dit bij een slagwerkgroep te doen! Heb er zelf ook wel eens over nagedacht alleen moet je goede PA hebben die de samples boven een groep beukende slagwerkers uit kunnen versterken...

De bar triggers zijn denk ik meer dan robuust genoeg die kunnen heel wat hebben!
If it's too Loud you're too old!

drfill

#2
nov 28, 2015, 10:02 Last Edit: nov 28, 2015, 12:41 by drfill
heb vroeger veel gespeeld met samples/ acoustische kit, via sampler en pearl qp-1 quad pad..
inderdaad hangt veel van je versterking af, en goed uitbalanceren volume tussen die twee,
hebt een goed iemand achter het mengpaneel nodig.. het is echt frustrerend als je ergens
op slaat en je hoort 'niks' in de zaal..  echt zonde dan..
tm-2 ziet er goed uit, en 32 mB aan eigen sounds kun je gebruiken via sd-card..
(edit : check leessnelheid SDHC card, je hebt ze van 45/50 mB/ seconde.. )  hierdoor
bijna 'geen limiet' aan percussie sounds of de kwaliteit (44.1 kHz, 16 bit.. is goed genoeg)
dit zijn veel betere specs dan vroeger mogelijk was in een grote 19" sampler ..

https://www.youtube.com/watch?v=RwxoXDwteXc
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wouters

Top!
Dank voor de bijdragen.
PA is gelukkig het probleem niet. En zoals ik uit jullie reacties filter moet de TM-2 geen miskoop zijn.
Kan niet wachten om eens live te testen in de speciaalzaak.

drfill

Roland is bij mij nooit een miskoop geweest..  alleen ik heb geen tm-2 ..
pas bijv. wel op met goedkope multi-pad sample units,
sommige triggeren dynamisch slecht of spelen soms sounds niet altijd af..   heel onbetrouwbaar..
maar nog een ding : volgens mij zijn die bar/ tube triggers allemaal 'mono' ?
dan zou het voor jullie toepassing niet efficient zijn (kunt maar 2 sounds triggeren ipv. 4 head/rim)
ik zou dan ? kiezen voor roland pd-7 of 8's of yamaha tp-65 S(tereo)  dan heb je wel 4 sounds per tm-2
en laat ik nou in een oude doos nog een roland pd-7 hebben liggen (zonder stereo kabel)
als je voor dit systeem kiest, laat dan maar weten voor 10,- ex verzend, mag je m hebben..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wouters

Kijk dat zijn de betere tips. Top.
Inderdaad hebben we liever 4 sounds dan slechts 2.
Ik krijg steeds meer zin om te gaan shoppen  :)

Drfill, ik stuur je een pb over de pd-7.

djska

Kijk dat zijn de betere tips. Top.
Inderdaad hebben we liever 4 sounds dan slechts 2.
Ik krijg steeds meer zin om te gaan shoppen  :)

Drfill, ik stuur je een pb over de pd-7.
Heb een TM-2 gehad en gebruik een BT-1.
De standaard geluiden van de TM-2 vond ik niet veel soeps, maar je wilt waarschijnlijk toch eigen samples gebruiken. Waarschijnlijk heb je meer aan simpele pads zoals die PD-7 dan aan een bartrigger die je iets minder makkelijk raakt (waarschijnlijk staan jullie?). De BT-1 is tof maar duur en dan zijn die PD-7's met splitterkabels makkelijker.

jamsmurf

Ik ben ook in t bezit van de TM-2 icm met BT-1. Sample inladen en gaan, werkt top! Voor mij persoonlijk zijn de PD pads te groot, maar ik kan me voorstellen dat dit met een slagwerkgroep prima kan. Ik weet natuurlijk niet hoeveel de pads gebruikt gaan worden..

Beetje jammer dat mijn Roland vastliep, dus hij is terug voor reparatie...

Omhoog