Kwaliteit Remo minder?

Gestart door Star, okt 29, 2015, 10:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Star

Beste forumleden,

Even een vraag naar mijn idee zijn de vellen van Remo op dit moment minder van kwaliteit dan dat ze eerst waren.
Hebben jullie deze ervaringen ook?
Dixon drums & hardware.

groovemaker

Hoezo vind je dat?

Ik heb er zelf nog niet echt iets van gemerkt...
If it's too Loud you're too old!

Star

Hoezo vind je dat?

Ik heb er zelf nog niet echt iets van gemerkt...
Omdat het mij meer moeite kost om ze te stemmen, coating erg snel slijt e.d.
Dixon drums & hardware.

groovemaker

Mijn ervaring is dat de coating van remo altijd al sneller slijtte dan Evans of Attack. Maar moeilijk te stemmen heb ik (nogmaals
If it's too Loud you're too old!

Joris

Het verschilt wel eens, ik heb nu een coated ambassador waarbij de coating er heel goed op blijft zitten maar hiervoor had ik er een waarbij de coating in het midden er na een uur al helemaal af lag.


MatiZ

Ik ervaar hetzelfde hoor met Remo, heb bij mijn kit af-fabriek Remo vellen gehad en ik kreeg ze niet onder controle, Evans vellen er op en MatiZ was weer een gelukkige drummert.

Denk dat het ook een kwestie van smaak is en 'gevoel' bij een bepaald merk. Nu is het wel zo dat sinds Evans de Level360 vellen heeft ik het idee heb dat ze beter passen en makkelijker te stemmen zijn.

Maar nogmaals, mijn ervaring :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan

Af-fabriek remo vellen (bijvoorbeeld remo UT) zijn bijna altijd goedkopere vellen en dus van mindere kwaliteit dan de usa remo vellen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Star

Ik ben echt een Remo man en dat is mijn geluid, heb ook Evans geprobeerd en hoewel die sterk zijn verbeterd is Evans niet mijn ding.
Het laatste jaar heb ik diverse modellen van Remo gehad en het duurt langer en meer moeite om ze voor mij lekker klinkend te krijgen.

Voor de snel slijtende coating heb ik al een oplossing gevonden en dat zijn de White Suede vellen.
Dixon drums & hardware.

Technobeat

Voor de snel slijtende coating heb ik al een oplossing gevonden en dat zijn de White Suede vellen.
En duurt het met de Suede versie langer voor je er '' door heen '' bent of zie je helemaal niet het clear na een tijd ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Star

En duurt het met de Suede versie langer voor je er '' door heen '' bent of zie je helemaal niet het clear na een tijd ?
Suede vellen hebben geen coating, maar zijn behandeld met UV licht en daardoor hun witte uiterlijk krijgen.
Heb dit van een vertegenwoordiger van Remo gehoord.
Dixon drums & hardware.

Nijlpaard

Gebruik nu al een tijd de fyberskins maar die houden zich tot nu toe erg goed
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Suede vellen hebben geen coating, maar zijn behandeld met UV licht en daardoor hun witte uiterlijk krijgen.
Heb dit van een vertegenwoordiger van Remo gehoord.
Vreemd verhaal dit, ik weet dat juist UV licht de weekmakers in kunststoffen afbreekt waardoor het minder flexibel wordt.
Correct me if I'm wrong!

Star

Vreemd verhaal dit, ik weet dat juist UV licht de weekmakers in kunststoffen afbreekt waardoor het minder flexibel wordt.
Correct me if I'm wrong!
Dit heerschap vertelde mij dit ooit, dus correct me if i am wrong ;)
Dixon drums & hardware.

MatiZ

Af-fabriek remo vellen (bijvoorbeeld remo UT) zijn bijna altijd goedkopere vellen en dus van mindere kwaliteit dan de usa remo vellen..
Ja maar bij mijn kit werden de Remo USA Emperor geleverd als batter en dan wel Gretsch by Remo reso's, nu heb ik Evans EC2 als batter en die bevallen me echt goed.

Maar goed weer on-topic :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

baszuidwijk

Gebruik nu al een tijd de fyberskins maar die houden zich tot nu toe erg goed
Gaat naast Nijlpaard staan ...

Technobeat


Ook bij jou dus geen kale plekken op ( vooral ) het snare vel Bas ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ook bij jou dus geen kale plekken op ( vooral ) het snare vel Bas ?
Nop, geen kale plekken. Wel wat grijze vegen van de brushes. Ik vind de Fiberskyn Ambassador echt een heerlijk vel. Lekker veel sustain en een mooie brushed sound.

Joris

Kale plekken op coated vellen is normaal, het is alleen niet normaal dat het er na een uur al af is. Gelukkig heb ik hier praktisch nooit last van.

musiqman

Ik heb het alleen bij de CS vellen en dat klopt omdat er iets in het productieprocess mis was gegaan.

dutchdrummer

Ik heb de Remo CS vellen ook gehad op m'n snare. Regelmatig probeer ik ze weer eens, maar zo gauw ze erop zitten weet ik weer waarom ik liever de Evans Reverse Dot gebruik.

De coating komt er bij Remo elke keer na zeer korte tijd vanaf. Dus als er iets mis is in het produktieproces, dan is dit al vele jaren zo.......

musiqman

Ik heb het over de clear vellen en de dot zelf, niet over de coating. Alle coated vellen die ik gebruik hebben geen last van extreem vroegtijdige slijtage.

dunDaan

Nou, ik wel. Bij nagenoeg alle Remo vellen met coating die ik de laatste tijd heb gehad (Ambassador, Emperor, CS) waren na een half uurtje drummen de eerste stukjes coating verdwenen. Dat vind ik snel.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

zildjianboy


Ik heb soms het idee dat laatste ook maandagmorgen velletjes, in mijn handen had. ik ben aan het overstappen op Evans.
Heb nu wat velletjes besteld van Evans, iemand hier ervaring mee?

Power center dot snare
G2 toms
emad bass


drfill

had t ook al langer.. zelfs die Remo UT coating gaat nog langer mee dan wat er uit de Remo fabriek zelf komt..
het lijkt wel iets dikker.. maar zwakker geworden te zijn..   maar goed .. speel toch op evans genera dry..
de sterkste coating is aquarian satin texture coated..  imo
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

de sterkste coating is aquarian satin texture coated..  imo
Waarbij de '' slijtage '' bij de witte variant minder opvalt dan bij de zwarte uitvoering neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog