Batter/ Resonant

Gestart door AM, apr 07, 2015, 22:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uitleg over batter versus resonant head dikte

Dikte van de resonant vellen in het algemeen, passend bij de batter-side vellen
0 (0%)
Meer uitleg over bovenstaande vraag? ;D
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Omlaag

AM

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik hoop dat ik de juiste poll/topic heb aangemaakt!
Ik zit alleen met een probleempje, ik weet namelijk niet wat voor resonant-vellen moet halen? De vellen die nu op mijn drums zitten, zijn nog van de fabriek, dus ik ben van plan ze te gaan vervangen.

Ik heb op ál mijn drums (12" snare, 10" tom, 14" floor) Remo Coated Emperor zitten, en die klinken prima! Alleen weet ik nou niet wat voor resonant vellen ik moet halen, ook vanwege de dikte van het vel, etc.

Kan iemand mij hier meer over uitleggen / helpen?

Dankjewel!

Groetjes, AM

Hoefnix

Clear ambassador of coated ambassodor.

Nijlpaard

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op dit forum,
Dus is het de bedoeling dat je je eerst even verdiept in de regels en de manier waarop het op een forum werkt ;-)
Dan had je mogelijk onderstaand topic zelf gevonden.

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=434.0

Citaat
dus ik hoop dat ik de juiste poll/topic heb aangemaakt!
Nee.

Citaat
Ik zit alleen met een probleempje, ik weet namelijk niet wat voor resonant-vellen moet halen? De vellen die nu op mijn drums zitten, zijn nog van de fabriek, dus ik ben van plan ze te gaan vervangen.

Ik heb op ál mijn drums (12" snare, 10" tom, 14" floor) Remo Coated Emperor zitten, en die klinken prima! Alleen weet ik nou niet wat voor resonant vellen ik moet halen, ook vanwege de dikte van het vel, etc.

Enkellaags vellen of dubbellaags vellen maar een en ander hangt af van het geluid dat je zoekt.

Citaat
Kan iemand mij hier meer over uitleggen / helpen?
Niet wanneer je niet wat meer info geeft over wat voor sound je naar op zoek bent.

Citaat
Dankjewel!
Graag gedaan :Y

Citaat
Groetjes, AM
Groetjes terug NP :w
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Er is dus inderdaad al een heel groot topic over vellen zoals Nijlpaard al aangaf.
Lees daar eens door het staat bomvol met nuttige info.
Als je nog vragen hebt dan graag in dat topic.
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=434.0
Dit topic gaat op slot.

Ps Je kan niet missen met de tip van Hoefnix, emperor boven en ambassador onder wordt heel veel gebruikt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog