Nieuwe resonantie drumvellen?

Gestart door Jochem, sep 21, 2011, 21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Citaat van: mangoie
Ik adviseer je veel te oefenen met het stemmen van velen. Ik heb er zelf een hekel aan maar het is echt een essentiële vaardigheid voor een drummer

Maakt een coating eigenlijk veel uit kwa dempen van overtonen? De meeste merken roepen alleen dat een gecoated vel warmer klinkt. 


Helemaal mee eens, eerst goed stemmen in principe kan iedere trommel goed klinken zonder demping. Combinatie van juiste vel en stemmen, da's de mooiste klank. Veel te vaak lukt het stemmen niet en wordt een pak moongel of en rol ductape gebruikt.

Eerst het uiterste uit stemmen proberen te halen en dan pas dempen zou ik adviseren.

Anserini

De drums met pinstripes en meters ducktape hebben ook wat, toch?  :D

Jochem

Lol, dan is alleen ducktape net zo nuttig    :P

Hoefnix

Da's het extreemste voorbeeld wat ik ooit heb gezien ....lol...

Nickvm


Als je geld teveel hebt is dat leuk, maar qua klank zul je niet heel veel profijt eruit halen. Dat zijn mijn bevindingen.


Vervang je ondervellen maar eens zal je merken dat ze meer doen dan je denkt.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem


Vervang je ondervellen maar eens zal je merken dat ze meer doen dan je denkt.

Hij heeft het alleen over reso's hè ;)

Nickvm


Hij heeft het alleen over reso's hè ;)


Lees eens goed......
Ondervellen zijn reso's..........  :+  :+  :+ 8)7 8)7
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem

oh ik dacht dat er iets anders stond dan ondervellen >,< Nee ik snap ook wel dat ondervellen reso's zijn.

Nickvm


oh ik dacht dat er iets anders stond dan ondervellen >,< Nee ik snap ook wel dat ondervellen reso's zijn.


Beter lezen dus.... *)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem


Jasper

Heeft er iemand ervaring met andere drumvellen dan Remo clear ambassdor's? ik ben wel benieuwd hoe pinstripes of coated onder vellen klinken :)

Anserini


Heeft er iemand ervaring met andere drumvellen dan Remo clear ambassdor's? ik ben wel benieuwd hoe pinstripes of coated onder vellen klinken :)
Ja. Als je benieuwd bent, zou ik zeggen probeer een ander vel van Remo, Evans, Aquarian of Attack.  :Y

paQ


Heeft er iemand ervaring met andere drumvellen dan Remo clear ambassdor's? ik ben wel benieuwd hoe pinstripes of coated onder vellen klinken :)

ik heb een coated amb onder mijn 12"
vanwege de positionering, triggert de basdrum het reovel van de 12 nogal snel, en gaat dan zingen.
stuk-ken minder met coated, zonder dat ik resonantie te kort heb. (tegendeel)

Jasper


ik heb een coated amb onder mijn 12"
vanwege de positionering, triggert de basdrum het reovel van de 12 nogal snel, en gaat dan zingen.
stuk-ken minder met coated, zonder dat ik resonantie te kort heb. (tegendeel)
nog bedankt voor de reactie :) ik ga t proberen

Jake

Ik gebruik boven en onder coated ambassadors. Klinkt een beetje "warmer", iets minder "plastic" dan een clear vel vind ik.

FoREVer

Ik wil binnenkort is evans proberen, zit nu nog een remo emperor op
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

repelsteeltje

Ik las een tijdje terug dat op buitenlandse fora dat nét wat dikkere reso-vellen (in vergelijking met de vrij standaard keuze; ambassador) wel eens goed kan  uitpakken. Nu heb ik Evans G Plus (iets dikker dan de normale G1 gemonteerd, en dat bevalt prima.

harmen 18

Ik heb clear emperors onder en boven.

bevalt best goed, klinkt erg warm.

Ik wil later (als deze vellen aan vervanging toe zijn) nog coated emperors op de slagkant proberen.


groovemaker

En hoe vaak adviseren deze experts mij om mijn
bassdrum(voor)vel te vervangen??

Ik geb nu een witte coated, die er nu bijna 2 jaar opzit
If it's too Loud you're too old!

Harre

Mijn ervaring is dat de vellen van een bassdrum nauwelijks slijten vanwege de geringe spanning. Het enige waar ik problemen mee heb is het punt waar de beaters (Iron Cobra twin) het vel raken, want op die plekken slijt het juist wel en dan is het een kwestie van op tijd vervangen voor je er helemaal doorheen gaat.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal


En hoe vaak adviseren deze experts mij om mijn
bassdrum(voor)vel te vervangen??


Vellen verwisselen is niet een kwestie van "hoevaak" maar van wanneer, bijvoorbeeld:
- Als ze gescheurd zijn.
- Als je niet meer de sound of bounce krijgt die je voorheen wel had en je wilt dit weer terug.
- Als je eens een ander type vel wilt proberen.

Ik noem bewust niet een versleten vel, een vel waar de rek uit is. Als zo'n vel je de sound geeft die je fantastisch vindt, dan is "lekker laten zitten" het devies.

vandeflosch

en nu de vraag voor iedereen:

hoe rap vervangen jullie je slagvellen eigelijk en met welke reden?

ik wil nu al vervangen (veel sneller dan nodig) maar ik wil wat uitproberen omdat ik anders nooit ga weten met welke vellen ik het liefst speel  :)

Harre

Zoals Animal al aangaf kan het willen uitproberen van andere vellen een reden zijn om ze te vervangen. Je oude vellen hoeven dan immers niet persé op te zijn, want je kunt ze later eventueel weer terug zetten als het nieuwe setje niet bevalt of als je toch (even) terug wilt naar dat andere geluid. Verder is het maar net wat voor eisen je stelt aan je geluid.

Het slagvel van m'n snare (Remo coated Ambassador) gaat bijvoorbeeld een maand of 3 mee, maar als ik hem 6 maanden of langer laat zitten doet hij ook nog wel z'n ding. Het punt is alleen dat er dan een totaal ander geluid in zit dan wat ik voor ogen heb en logisch: hoe langer je een vel laat zitten, hoe groter dit verschil wordt. Je hoort het alleen tijdens het spelen bijna niet omdat het heel geleidelijk gaat, maar vervang je de vellen dan gaat er ineens weer een wereld voor je open. Op de toms schroef ik meestal in de zomervakantie een nieuw setje omdat het dan toch rustiger is met spelen en de vellen mooi de gelegenheid krijgen om 'ingewerkt te worden' voor de drukte weer begint.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

patrick76

Hallo mede forum leden.
Ik zit er aan te denken om een ander frontvel op m'n bassdrum te zetten.
De grote vragen die bij mij spelen zijn:
1: maakt een logo vel nog veel verschil kwa klankt ten opzichte van een reso vel?
    ( met logo vel bedoel ik een vel met opdruk van bv Tama of Pearl of een mooie painting)
2: mocht ik kiezen voor een reso vel, is het dan ook verstandig om mijn slagvel te vervangen?
    Er zit nu een Remo Pinstripe slagvel op.
3: ga ik het slagvel ook vervangen, welke combinatie van reso en slagvel kunnen jullie me aanraden?

O ja, persoonlijk vind ik een front vel waar je niet doorheen kunt kijken het mooist.

Kom maar op met jullie adviezen en ervaringen.

Alvast bedankt  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

FoREVer

ik heb het resovel op mijn bassdrum ook vervangen voor zover ik weet maakt het logo niks uit qua sound. wat t m vooral doet is de dikte.en de kwaliteit van het vel
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog