Tru tuner

Gestart door Zwelg, dec 03, 2012, 23:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Zwelg


FoREVer

Deze staat al in een ander topic, is idd nieuw op de markt maar of het functioneel en vooral mee neembaar (kan ff niet op het woord komen ) is?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

transportabel ;)

paQ

wel grappig dat je meteen kunt finetunen met al die pootjes eraan.
Maar die 45 sec is exclusief de rotzooi bij elkaar zoeken, die pootjes zo krijgen dat ze EN in dat ding vallen EN goed op de bouten zitten.

Robert-Jan

Ik geef t 2 weken...

Dan ben ik minstens 3 van die dingen kwijt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

En dan heeft je vrouw er een dienblad bij. :)

Herkenbaar trouwens, want ik zou die losse meuk ook kwijt raken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Maar op zich is het best een handig hulpmiddel om een vel in één keer voor 99% juist te stemmen .
Of er veel tijdswinst is te behalen t.o.v. de '' oude '' methode ......
De losse onderdelen in een afsluitbaar bakje doen voorkomt zoek raken , maar ik kan mij indenken dat als jullie bij een drukke gig zijn en snel moeten opbouwen dat er door de tijdsdruk wel eens een onderdeel kan zoek raken . ( dus de vertrouwde stemsleutel altijd meenemen als back-up is aan te raden )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Nou, als ik 'snel moet opbouwen ergens op een drukke gig', ga ik sowieso geen vellen vervangen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Same here, maar stel dat je dat wel zou doen... moet je kijken wat voor een joekel van een ding dat je dan extra mee moet slepen. Ik weet niet of dat handvat er af kan, of dat je het in kunt klappen ofzo maar als dat niet kan is het naar mijn mening een reuze onhandig ding om mee te nemen onderweg.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Conclusie : leuk gevonden , maar niet echt een handige aanwinst voor drummers .

Dus  :w :w Tru Tuner .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Het lijkt mij een beetje het antwoord op een vraag die niemand zich meer kan herinneren. Even een uurtje met je kit in de weer om je velletjes te vernieuwen is toch best fijn ? Even je ketels verwennen.

Nlz


Even een uurtje met je kit in de weer om je velletjes te vernieuwen is toch best fijn ? Even je ketels verwennen.


Vergeet de therapeutische werking die er van uit gaat niet  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

Ik gebruik gewoon mijn Makita met een oude stemsleutel er in als ik heel veel moet doen. En anders gewoon lekker therapeutisch handmatig sleutelen :Y

Air Piet

Precies mensen, vellen vervangen moet je lekker de tijd voor nemen, gelijk alles even afstoffen en inspecteren. Nou, dat zeker!  :+

snoecksken



Het handvat is inklapbaar en je kan het bij je cymbalen steken.  :)
Ik heb met iemand van hen op Facebook gechat en het gaat rond januari verkocht worden aan $74.99.
https://www.facebook.com/tru.tuner?fref=ts   ;)

willem4130

Als ik nieuwe vellen installeer dan trek ik er fijn een paar uurtjes voor uit. Kan me niet voorstellen dat hier echt een markt voor is. Wie moet er nou zo vaak binnen zoveel tijdsdruk een vel vervangen dat die paar minuten tijdwinst bepalend zijn?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Drumtechs op een festival ??
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

#17
dec 19, 2012, 22:52 Last Edit: dec 19, 2012, 22:53 by willem4130
Ik zeg niet dat niemand er iets aan heeft. Denk alleen dat het er niet veel zullen zijn. Ik snap wel dat het sneller gaat maar dat is mij geen 75 dollar waard. Vandaar dat ik zei dat er, vanuit het perspectief van de verkoper, denk ik geen markt voor is.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Kn@pestaart

En dan nog is het redelijk makkelijk zelf te maken ;)

Stokmans



Het handvat is inklapbaar en je kan het bij je cymbalen steken.  :)
Ik heb met iemand van hen op Facebook gechat en het gaat rond januari verkocht worden aan $74.99.
https://www.facebook.com/tru.tuner?fref=ts   ;)


Het mooie aan testen is dat je de boel kan manipuleren ;)

Als ik met de Makita mijn vellen wissel, doe ik dat een heel stuk vlotter dan de meneer links onderaan in het filmpje. Die is op zijn dooie gemak bezig de boel los te draaien, beetje rommelen, enz. De man met de TruTuner maakt flink tempo in alles wat hij doet.

Enneh, de Makita ligt hier nu eenmaal, die TruTuner zou gekocht moeten worden  :w

snoecksken

Het is volgens mij echt wel een handig spul want alles heeft bijna evenveel spanning, dus dan moet je minder stemmen en sleutelen.

Stokmans

Minder sleutelen: zeker, maar evenveel spanning is niet heilig. Een vel is maar zelden overal gelijk wat betekent dat je alsnog moet stemmen. En wees eerlijk, zo vaak hoeven wij geen vellen te wisselen :)

animal

Het is helemaal niets.
Ten eerste is gelijke spanning een 'vertrekpunt' bij stemmen, maar dat levert niet op zeker een goed klinkende trommel op, fine-tunen kan dit apparaat niet.
Ten tweede wordt er erg veel kracht gezet op de lugs en rods, het zou mij niet verbazen als je de schroefdraad hiermee aan gort draait.

Stokmans


Het is helemaal niets.


...sprak hij teder ;)

Omhoog