Alles bij Thomann ?

Gestart door ibbe, apr 16, 2014, 18:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ibbe

Hallo,

Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het hier maar.
De vraag is of het verstandig/ goed is om alles bij Thomann te bestellen en thuis te laten leveren ?
Met alles bedoel ik, drumkit, cymbals, hardware, drumkruk, ... in 1 keer.
Ik hoor graag wat jullie ervan denken :)

Grtz

Leon

Ja, waarom zou dat niet verstandig zijn? Als je weet wat je wilt en je de spullen niet eerst wilt horen, ruiken en proeven lijkt me dat geen probleem. Ik heb alleen geen ervaring hoe ze 5 dozen van een drumstel verzenden bijvoorbeeld.

NathanR

Verschillende dozen wordt gewoon verzonden als meer colli.
Op de verzendsticker staat dan 'colli 1 van 5' bijvoorbeeld. En als het boeltje compleet is heb je dan stickers met 'colli 1 van 5' tot en met 'colli 5 van 5'. :)


Nlz

Kan best, maar ga je iets bestellen wat alleen daar te krijgen is, of heb je geen lokale muziek- of drumwinkel waar je iets dergelijks kunt bestellen?
"Support your local dealer" enzo.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

>> winkels

stefan

Bestaan die nog dan?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Nlz

Gelukkig wel ja! Mensen die meedenken met wat je zoekt qua geluid, of een probleem waar je tegenaan loopt voor je oplossen.
Maar als je daar geen behoefte aan hebt en liever een magazijnrobot aan het werk zet, dan vooral bij de grote webshops bestellen!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Joris

Ik wil heel vaak mijn plaatselijke winkel wel steunen maar die hebben vaak net niet op voorraad wat ik nodig heb, dus dan maar thomann.

paQ

Uhm... Ik heb het topic naar dit forum (winkels) verplaatst....

NathanR


Gelukkig wel ja! Mensen die meedenken met wat je zoekt qua geluid, of een probleem waar je tegenaan loopt voor je oplossen.
Maar als je daar geen behoefte aan hebt en liever een magazijnrobot aan het werk zet, dan vooral bij de grote webshops bestellen!


Ik voel een ontzettende frustratie of iets dergelijks achter je post. Hoe dat zo Niels?

Nlz

Dat niet zo zeer, maar als iemand die een voorliefde voor kleinschalige ondernemingen en bijbehorende ondernemers heeft (al werk ik zelf bij een keten met 200 winkels) heb ik soms het idee dat er wel héél gemakkelijk naar webshops gegrepen wordt, terwijl er misschien een klein eindje rijden verderop een ondernemer zit die hetzelfde spul kan leveren, tegen (met een beetje realiteitszin van die ondernemer) een prijs waar Thomann echt niet veel onder hoeft te zitten, maar wél met persoonlijke service.

Ik zeg hierbij niet dat de service van Thomann slecht is, maar het is zeker niet hetzelfde als een winkelier waar je binnen kan stappen en spullen proberen en nog belangrijker beluisteren voor je ze aanschaft.
En zoals Joris zegt, als je lokale toko het niet op voorraad heeft of niet snel kan leveren is het logisch om voor het gemak van een webshop te kiezen. Ikzelf gebruik in dat opzicht Thomann meer als een grote catalogus om doorheen te bladeren op zoek naar wat er allemaal is. Om dat dan vervolgens lokaal te gaan checken en al dan niet aan te schaffen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

uhm... je kan er ook gewoon heen hoor ;)

Hoefnix

Thomann en MusikProduktiv zijn net de voorbeelden met grote winkels ;)

Nlz


uhm... je kan er ook gewoon heen hoor ;)


Ja, want ze liggen zo lekker centraal, net als de Muzikantenmarktplaats muzikantenbeurs :-P
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

patrick76

Ik heb nu al bij 2 lokale winkels gehad dat ze de prijzen van Thomann nemen als richtlijn voor hun eigen prijzen.
Dat vind mijn portemonnee (in de meeste gevallen) helemaal niet erg.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

dunDaan

Laat ik dan nog toevoegen dat de prijzen van Thomann echt niet heilig zijn. Ik heb een klein jaartje geleden een 20"K ride gekocht bij "gewoon" een lokale dealer, voor een prijs waar Thomann nog niet eens bij in de buurt kwam. En dan nog met een gratis bakkie pleur, een kano, en een leuk praatje. Daar kan geen webwinkel tegen op  8)
Je kunt tegenwoordig inderdaad bijna alles via het web kopen. Vraag is of dat verstandig is. Als je een beetje een band opbouwt met een lokale dealer zijn zij vaak genegen om een en ander voor een heel schappelijke prijs aan te bieden, en daarnaast heb je dan WEL de mogelijkheid om een en ander te testen en van hun advies gebruik te maken. Zeker als je voor een volledige set met alles d'rop en d'raan wilt gaan. Wellicht kom je dan tot een inzicht waar je van te voren nooit bij stil hebt gestaan.
Dus, ja je kunt alles in 1 keer via het web laten komen, maar nee ik zou het niet doen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

Laten we zeggen dat de lokale winkels nogal verschillen in hun prijs, levertijden en productkennis ;)

Positieve ervaringen heb ik zeker ook bijv. met Rimshot (even ver rijden voor mij als Thomann overigens) en Jan ter Maat (nu alleen maar drumschool).

Nlz


En dan nog met een gratis bakkie pleur, een kano, en een leuk praatje. Daar kan geen webwinkel tegen op  8)


Zo een?

:R
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

dunDaan

Hahaha, die is iets te moeilijk te verteren :)

Nee dan deze

(bij voorbaat mijn excuses, hele slechte mix dit)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paintpro

Ik bestel bij Thomann vooral electronica en PA gerelateerd spul.
Soms is het dan wel net zo makkelijk even een velletje mee te bestellen.

Als het gaat om prijzen, dan trekt een webshop (in theorie) vaak aan het langste eind.
Echter, de adviezen van een goede winkel, zijn behoorlijk wat meer waard.
Helaas zijn er nog maar een paar goeie winkels over in NL.

ibbe

Ik ben alles (bijna alles) gaan testen dus ik weet hoe het klinkt en voelt en noem maar op, maar daar hebben ze niet alles wat ik wil en komt het ook veel duurder uit. Dus zal het thomann worden

Paintpro

Tenzij je een elektronische kit hebt getest, gaat de kit anders klinken dan degene die je in een winkel gehoord hebt.

drfill

t is best moeilijk in een grote winkel ruimte.. acoustisch klinkt overal weer 'anders'
maar je kunt wel merken en sets 'vergelijken' met elkaar..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR


Tenzij je een elektronische kit hebt getest, gaat de kit anders klinken dan degene die je in een winkel gehoord hebt.


De kit die je in de winkel hebt geprobeerd klinkt ook weer anders thuis. ;-)

Paintpro

@Nathan: dan moet de elektriciteit thuis anders zijn dan in de winkel...anders, als je een compleet pakket koopt zou een E-Kit idem moet klinken.

Omhoog