Koptelefoon

Gestart door Fosse, jan 10, 2021, 21:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fosse

Hallo, 

Ik speel graag via mn luidsprekers muziek na van een band die ik graag hoor.  Mijn probleem is dat ik niet alles duidelijk hoor tijdens het spelen. Is het gebruik van een koptelefoon een must om iets duidelijk te horen en na te spelen. Ik vraag me telkens af hoe je dan jezelf nog hoort spelen met die koptelefoon aan... iemand die mij soms enige informatie kan geven aub. Of zelf veel met koptelefoon speelt  ;)

Dank u wel,
Tom

alhambra

Elektronisch met koptelefoon.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Koptelefoon is het beste in combinatie met een E-drum.

blazer

gaat het over een acoustisch of elektronisch drumstel ?

Wichert

E-drum, koop gewoon een goeie koptelefoon! Ik heb mijn Yamaha -set eens aangesloten op een Roland PM10 versterker. Echt bagger!

alhambra

Die roland en yamaha edrum speaker setjes zijn sowieso bagger.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

#6
jan 15, 2021, 12:34 Last Edit: jan 15, 2021, 12:36 by drfill
off topic misschien maar die bluetooth koptelefoons zijn ook goed geworden
heb nu een sennheiser hd350 bt  en ben zeer tevreden (met eq -app dan, want
anders te 'bass' heavy voor mijn smaak)
ik ga ook eens op zoek naar een bluetooth koptelefoon connector, zodat ik hem
overal op kan gebruiken (bv ook mijn laptop, of bepaalde drum modules)
on topic, dit type isoleert buiten geluid zeer goed, bv drum pads..
(en geen noise cancelling uiteraard, voor drums)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Dan nog meer offtopic, bluetoothkoptelefoons zijn ongeschikt om te gebruiken om over internet te Jammen met andere muzikanten i.v.m. de toename van latency (=vertraging in de geluidsoverdracht) .

Jammen over internet kun je bijv. doen met het gratis programma Jamulus.

drfill

mee eens,  output zal je wel vertraging hebben (dus ook op een drum module 'uit' vrees ik)
'input' signaal met bluetooth naar een drum module (td-17, 27) merk je dan weer niets van
(omdat je meespeelt met een 'binnenkomend' signaal natuurlijk)
met een klik of tracks van mobiel naar koptelefoon is dit ook het geval.
maar voor Fosse, een goed isolerende koptelefoon met een goede mix (electronisch of
acoustisch drums) zal het 'beste' klinken,  anders praat je over een duidelijke (en hard genoeg)
monitor mix (is ook duurder)..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Karma

Ik gebruik een Roland edrum en heb een voorkeur voor meedrummen via de hoofdtelefoon. Ik gebruik een Beyerdynamic DT990pro. Die kosten tegenwoordig niet zo heel veel meer. Volgens mij 129 euro nieuw. Ik zit veel beter 'in de muziek' met een hoofdtelefoon. Alles is ook beter te onderscheiden doordat het directer op je oor is en de ruimte van je kamer niet wordt aangesproken.
Roland TD30

Omhoog