Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Gek verhaal
Immers als het gaat om het integreren in de set kunnen ze prima de pads die ze ook hebben laten zien gebruiken toch?
Nu zou dw aan iets werken waar dan niet dw op te zien zou moeten zijn..?
hmm.. maar goed.. we gaan het zien.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Gek verhaal
Immers als het gaat om het integreren in de set kunnen ze prima de pads die ze ook hebben laten zien gebruiken toch?
Vind ik ook, maar niet-DW-endorsers willen/mogen/kunnen kennelijk niet iets gebruiken wat overduidelijk van een rechtstreekse grote concurrent afkomstig is.
Nu ziet het er uit als drumcraft (lugs), maar geen hond die dat merk kent.  ;)

Technobeat

#127
okt 10, 2018, 18:47 Last Edit: okt 10, 2018, 19:20 by Technobeat
Laten ze maar eens een echt uitgebreide  en goede video van de MODULE presenteren , is ook niet geheel onbelangrijk lijkt me .
En daar zullen , heel gek , best diverse DW-kits in kunnen zitten ;)  .
Toch vind ik in de getoonde nieuwe demo video de sound van de snare en toms zeker niet verkeerd klinken ( soundsamples tot en met 100 layers ) , maar ja ..... wanneer hij uitontwikkeld en in het echt te koop is ......
De prijs van de G9 module zal richting de Pearl Mimic pro gaan neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

" NEW KITS ON THE BLOCK....": https://www.aehybriddrums.com/

Hoefnix

" NEW KITS ON THE BLOCK....": https://www.aehybriddrums.com/
Het voorbeeld op de site klinkt verschrikkelijk of ligt dat aan mij ..

animal

Het voorbeeld op de site klinkt verschrikkelijk of ligt dat aan mij ..
Welk voorbeeld?? Ik kan geen filmpje/audio vinden.

Hoefnix

Welk voorbeeld?? Ik kan geen filmpje/audio vinden.
Als je op de link in Otjes bericht klikt en daar op de play knop dan start er een filmpje

animal

Ja dat filmpje had ik wel gezien, maar dat lijkt me geen promo t.a.v. de audio/klank. Is ook bij dit merk niet relevant, ze maken zelf namelijk geen module.

chico

Ik heb vandaag een 128gb sd kaart getest in mijn 2box drumit 3 module, dat werkte helaas niet.
het maximale wat de 2box drumit 5mk1 en mk2/ 3 aankan is dus 64 GB.

Ik ben 1 van de weinige hier die nog positief is over de 2box modules, ik heb m al jaren als je er gewend bent om mee om te gaan dan wil je niet meer anders. Ik heb mometeel echt mega veel sample packs voor de 2box module.
De laatste klinken echt ontzettend goed van SSD5.5 deze kun je vergelijken met de kwaliteit van de Pearl Mimic.

En als jammset gebruik ik de 2box speedlight kit, en ja licht van gewicht dat is deze kit ideaal voor jammsessies.
je klapt m in en legt m zo in de auto.
hij voelt wel goedkoop aan in bouwkwaliteit,de hardware kan beter maar het werkt.

Als je kwaliteit wil van de hardware moet je bij Roland of ATV zijn.
voor mij blijft de 2box drumit 3 de fijnste module.

En ik ga door Diamond Drums Uk binnenkort een shellkit met triggers laten maken gebasseerd op de Sonor SQ1 Cruiser Blue.
Zal nog wel even duren maar foto's volgen nog.

Hoest verder met iedereen hier op dit forum niet veel last van de Corona crises hoop ik, blijf gezond en we spreken elkaar nog! groetjes.



Otje

#134
jan 11, 2021, 19:28 Last Edit: jan 11, 2021, 19:36 by Otje
Kende u deze al ?
           

Toch al een jaar geleden geintroduceert ( ongelukkige timing) ..dus het eigenlijk niet nieuw(s) meer.... .

https://www.youtube.com/watch?v=9NFgzILsOdY&fbclid=IwAR32o45I_SM9OgaiTGSyZ4QRbC9LSz_hs-

https://ef-note.com/

alhambra

//////Wauw mooi spul hoor !

Alleen jammer dat er bij de duits nederlandse importeur dan weer niks over te vinden is.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

yup, ziet er interessant uit (ex ATV) en komt geloofwaardig over (bv voor top-100)
op hun kanaal demo's, alleen, met hoe het nu economisch eruit ziet, en met oog op
kapitaal wat nodig is om een merk 'mondiaal' te krijgen, weet ik de toekomst niet..
https://www.youtube.com/c/ArtesiaPro/videos
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#137
jan 12, 2021, 19:51 Last Edit: jan 12, 2021, 19:56 by animal
Ik geef ze weinig bestaansrecht, te afwijkende maten en kleurstellingen, niet innovatief genoeg (dat was ATV).

Ach de tijd zal het leren, ATV, EF-Note en 2Box, zijn toch een soort van niche producten die hun bestaansrecht alléén aan e-drums ontlenen - dit in tegenstelling tot Yamaha en Roland dus -,  je moet dus reëel zijn en rekening houden met de mogelijkheid dat het niet heel lang leverbaar zal zijn.

alhambra

Bestaans recht tja ik weet het niet maar niet innovatief genoeg ??

10-ch output buses
Flexible output routing for each pad
Output assignable click
Output: 4-ch analog / 8-ch USB
Input: Analog / Bluetooth / 2-ch USB
Bluetooth audio-in provides you to play along with Spotify™ / YouTube™ with your smartphone
Bluetooth MIDI
Tuning, Muffling, 2-band EQs for each pad
Pad layer function can overlay two sounds
User Inst Library enables you to store 128 customized instruments
On-board reverb
Dedicated level control screen
MIDI output (5-pin DIN)
On-board drum recording (15 songs)
Multi-function metronome with beat LED indicator
Built-in metronome speaker for daily training without headphones
On-board recording function (15 songs)
Stroke Analyzer
Rhythm Box feature provides over 90 basic drum beats
Touch screen
Snare Side-Rim
Hot-spot-less sensing with multi-sensor

En dan vind ik die poten van de goedkopere sets ook nog eens aardig gevonden.
Ik weet niet wat jij zoekt en wat je aan innovaties wil maar ik vind het heel wat ALS ze het waar maken.
Enalles is smaak maar wat ik zie vind ik wel erg mooi.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

#139
jan 12, 2021, 23:41 Last Edit: jan 12, 2021, 23:51 by animal
Het gaat uiteindelijk om de sound(s)en bespeelbaarheid (dynamiek, layers, hi-hat etc.) en daar lees ik tot nu toch weinig positiefs over, ook op fora slaat dit merk (nog) nauwelijks aan.
Kortom ik zie het nog niet "geleverd' (in de zin van waargemaakt) worden Rob, maar tijd zal het leren.
En als het wel wordt geleverd dan ........... maar jij was toch wel klaar met uitproberen.  ;)

alhambra

Nou ik heb er ook nog niet veel vertrouwen in maar je kan niet zeggen dat ze er geen werk van hebben gemaakt.
Enne er is altijd nog wel een plekje voor nog een drumkit (alhoewel er hier in huis iemand is die daar anders over denkt).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ik stond op het punt iets te gaan bestellen bij Diamond drums....
Maar ik lees steeds meer over Efnote en begin
Toch enthousiast te worden...
Bij Atv was ik altijd onder de indruk van de cymbals/ hihat geluiden maar ik vond de toms en snare slecht met weinig layers en veel machinegunning.Ik ben benieuwd of ze dat bij Efnote wel goed kunnen?
Mijn 2box Speedlight kit heeft een single zone hihat waar ik ook niet echt tevreden over ben....
Ik denk dat ik toch toe ben aan iets anders.
Maar wat? Atv Ex-5 ? Efnote?
Hoe ziet de toekomst van Atv eruit nu ze dreigen faiiliet te gaan?

En een combi van Drumit 3 module ( snare kick en toms) atv xd3 module  (hihat  en bekkens )?
Zijn er hier Atv Ex-5 gebruikers graag jullie ervaringen met dit drumstel.

animal

Heeft 2box de cymbalsounds en triggering nou nog steeds niet voor elkaar, ook niet met nieuwe module?
Ik blijf het een hobby-bob module vinden.

chico

Dat is bij Roland en Atv veel beter de triggering van de hihat.ik krijg het niet goed voor elkaar om die lekker te laten werken/ klinken met mijn 2box speedlight kit. Het is overigens een single zone hihat. Aan de sounds ligt het niet die zijn geweldig.

alhambra


toevallig heb ik dit moment de ad5 samen met de alesis strike en ik gebruik op dit moment de ad5 voor de hihat en bekkens vooral omdat dmijn yamaha cymbals nog niet helemaal goed werken op de alesis (zie alesis topic). En dat blijft toch goed werken met die ad5 hoor.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Nou de 2box Drumit 3  module werkt met bijna alle pads, maar ik gebruik een speedlight kit erbij.... misschien toch eens overstappen naar atv hardware.

Otje

CHICO, WAT HEB JIJ ALLEMAAT AL NIET GEHAD ..EN WAT NOG STAAN; JE HEBT ELKE KEER WAT ANDERS..SOMS IS HET NOG NIET EENS OP 'DE MARKT EM JE STAAT AL PARAAT.."GO CHICO GO..WITH THE FLOW" kEEP ON DRIMMING EN PLAATS EENS EEN FOTOW..  :/  :X  :? !

 .
]

chico

Valt op zich wel mee ivg met Alhambra????
Wij edrummers zijn altijd op zoek naar verbeteriing. Maar bij mij was het meer handel aan het worden????

Ik heb op dit moment alleen 1 edrum de 2box speedlight kit.ik Ik ben benieuwd welke edrums er dit jaar nog gaan komen in deze rare tijd.

Ik ben wel benieuwd wat Efnote gaat worden, en of Rik van der Bruggen dit jaar met zijn nieuwe module komt...en Roland TD60 met multisamples...???? we zien t wel.

alhambra

En weet je wat het ook is, je bouwt het op en zit je 1 maal in de hogere segment dan is veranderen niet zo duur meer.
Ik had 2 atv ad5, deze ingeruild op een mimic pro, met wat bijbetalen.
Nu de mimic verkocht er een b-stock atv ad5 voor gekocht en een alesis strike, had ik deze keer nog geld over ook.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

https://ef-note.com/products/drums/EFNOTE3/efnote3.html

Wat denken jullie? binnenkort leverbaar...

Omhoog