Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer


Hoi mede drummers,

Ik sta op het punt een set te kopen, het gaat hier om een Sonor Force Maple set uit de begin jaren negentig. Er is niet zo veel te vinden over deze set op het internet buiten www.sonormuseum.com.
Heeft er iemand ervaring met het geluid van deze set? want de set up is perfect en hij ziet er overigens ook nog is super gaaf uit.

Help me out here:)



Geluid is sowieso wel goed als de prijs niet te hoog is zou ik het zeker doen, duitse kerels, afgewerkt in duitsland
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Black Page

Citaat

Geluid is sowieso wel goed als de prijs niet te hoog is zou ik het zeker doen, duitse kerels, afgewerkt in duitsland


...... ? Duitse kerels .... Afgewerkt in Duitsland.... :?


Mijn advies: verder zoeken  :+

Martijn_Drums

Dat "verder zoeken" reactie op mijn vraag of op de typefout van je voorganger?

Nijlpaard

Het 2de ;)


Wat betreft je vraag. Een Sonor maple set zal je qua klank niet snel teleurstellen. Enige advies dat ik je kan geven is om wel eerst even te gaan kijken. En dan vooral op de staat van de ketels te letten. Pitting van de spanranden en lugs en kijken of ze allemaal nog mooi rond zijn. Vellen kan je vervangen, ketels wordt een lastiger verhaal.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Martijn_Drums

Thanks voor je reactie! Hier kan ik wat mee(:

drums97

Moet je kijken wat Henk op 't Sonor forum gevonden heeft.
Dit vind ik nou echt geweldig. Een kit "from the old days" en nog in geweldige staat!

http://www.sonormuseum.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=15210&p=106413#p106413
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Karim Bizid

Even een vraagje aan alle mede Sonor spelers:

Onlangs maar weer eens over m'n hart gestreken en iemand m'n kitje laten gebruiken (stomme fout).
Diegene had bedacht dat het resonantie vel van de BD moest met het vervolg dat een van de lugs incompleet is.


En zo hoort ie te zijn:


Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

De kans is vrij groot dat ik de hele lug moet vervangen, niet?

Om eerlijk te zijn kijk ik er niet zo naar uit om in m'n ketel te gaan schroeven :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

dunDaan

Het lijkt erop alsof het stukje waar de schroefdraad in zit in de lug is gezakt. Als je met de BD rammelt, hoor je dan niets trillen?? Wat gebeurt er als je de BD op z'n kop houdt; komt dat schroefdraad-dingetje dan niet gewoon weer terug??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Anserini

Waarschijnlijk is je veertje of iets dergelijks kapot, makkelijk te vervangen meestal, maar wel de lug er even vanaf schroeven om erbij te komen.

Karim Bizid

Ik vrees dat diegene het schroefdraad deeltje destijds al is verloren.
Zover ik tot nu toe heb ondervonden zit hij er nl. Niet in.
Hij rammelt ook niet.

Ik ga toch de lug er dan maar eens afhalen vd week.
Dank voor de reactie :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Hammar

Volgens mij kan dat stukje er niet uitvallen, alleen als je de lug van de ketel afhaald. Misschien zit hij er idd in.

Animal baars

Nee, zo'n stukje valt niet zomaar uit je lug. Anders kan je nooit een vel op spanning krijgen ;)

Wel zuur om een set zo terug te krijgen -O- Voor mij een van de redenen om zelf altijd aanwezig te willen zijn als  mijn set ergens gebruikt wordt. En dan heb ik maar een cheap-ass Yamaha Stage Custom :')

FoREVer


Nee, zo'n stukje valt niet zomaar uit je lug. Anders kan je nooit een vel op spanning krijgen ;)

Wel zuur om een set zo terug te krijgen -O- Voor mij een van de redenen om zelf altijd aanwezig te willen zijn als  mijn set ergens gebruikt wordt. En dan heb ik maar een cheap-ass Yamaha Stage Custom :')


haha dat ken ik, ik heb een sonor force 1001. maar ik zal die niet uitlenen vind m zo lekker klinken

ziet er idd naar uit dat je of het veertje moet vervangen of de lug (lug is niet zo heel duur op Thomann.de)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Vervelende situatie Karim , in goed vertrouwen leen je je zuur verdiende kit uit en dan met dit resultaat .
De gene die de set geleend heeft zal niet met opzet de lug kapot hebben gemaakt , maar hij kon het op z`n minst melden , of had er gewoon van af moeten blijven .........

Maar als ik jou was zou ik hem wel de rekening van het te repareren onderdeel presenteren en vragen om de volgende keer ( als die er al überhaupt komt ) voorzichtiger met jou spullen om te gaan . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

slagmans

vorige week de sonor SSE 13 martini gezien, ik ben verliefd  O+

Hoefnix

#415
nov 04, 2014, 15:06 Last Edit: nov 04, 2014, 15:09 by Hoefnix
Deze? 

Niet duur, 325 euro. Als ie net zo mooi klinkt als ie er uitziet  *O*

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drums97

 :Y

Dit vind ik 1 van de eerlijkste filmpjes/demo's. En klinkt bijzonder goed :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

slagmans

#418
nov 04, 2014, 21:04 Last Edit: nov 04, 2014, 21:15 by slagmans
vind alleen de snare niet zo geweldig maar verderest mooi setje voor leuke prijs en makkelijk mee tenemen voor een random jammsessie. Begreep ook dat de standaardvellen wel drama zijn

Jip

Klinkt een beetje als een elektrisch drumstel (:N)

stefan

Vind wel dat er best veel laag in zo'n klein setje zit. Meer dan ik in eerste instantie gedacht had.
Over het algemeen dacht ik eigenlijk dat je voor laag grote maten nodig zou hebben.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Een en ander afgaande op bovenstaand filmpje dan. Ik heb het setje zelf nog nergens gezien, of bespeeld.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

havezet

#422
nov 05, 2014, 14:36 Last Edit: nov 05, 2014, 14:41 by havezet
Ik ben niet overtuigd. Wat redelijk klinkt is de bass drum. De Toms zijn dood en de snare klinkt benedenmaats.  8)7

drums97

Godsamme een Sonor snare uit 1895  :D
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Black Page

#424
dec 23, 2014, 17:11 Last Edit: dec 23, 2014, 17:24 by Black Page
 *D
Wat ik me afvraag is, of ie hier ook beschikbaar komt.....

http://xombiewoof.tumblr.com/post/104647422374/sonor-announces-vintage-series-drums


Omhoog