Tweedehands sample pad: verborgen gebreken?

Gestart door sixtiek, jul 21, 2020, 12:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sixtiek

Hi forum, ik wil een sample pad aanschaffen. Ik heb ongeveer nul ervaring met e-drums dus in eerste instantie zoek ik een tweedehands SPD-S of misschien SPD-SX om te proberen. Waar moet ik op letten als ik een tweedehandsje koop, waar zitten de verborgen gebreken bij zulke apparaten?

Alvast bedankt!

sixtiek

Nevermind, ik heb alsnog een nieuwe SPD-SX gekocht :D .

Technobeat


De Roland SPD-SX is een hele goede samplepad , maar is eigenlijk meer een toevoeging voor een akoestisch drumstel of E-drumkit .
Je kunt hem gebruiken als stand-alone ' drumkit ' echter mijn inziens leer je makkelijker / realistischer drummen op een complete E of A kit met de juiste afstanden tussen de toms of pads .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

sixtiek

Dank je, drummen kan ik al, het ging me er meer om om wat te hebben om op te slaan in huis zonder dat ik veel ruimte moet opofferen voor een een reguliere kit (E danwel A). SPD-SX met een antieke ddrum kick pad eraan werkt best leuk  :Y !

animal

De SPD-SX is vooral heel goed in het afspelen van loops en backingtracks, op mijn SPD-SX heb ik allemaal korte zelf gefabriceerde loops (bijvoorbeeld een bas- en gitaarrifje, synthesizer riedeltje)van bekende nummers staan waarmee ik dan een eigen compositie kan maken.

Erg leuk om te doen.

Omhoog