Winter NAMM 2019

Gestart door animal, jan 17, 2019, 12:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

jan 17, 2019, 12:41 Last Edit: jan 17, 2019, 13:45 by animal
Het is weer (bijna) zover  *O* , NAMM 2019 staat op het punt te beginnen en het nieuws sijpelt al langzaam door .

Gretsch Limited Edition USA Custom Exotic Red Gum drum kit, 6-ply maple/gum shells met exclusieve zilver interior finish, die-cast hoops, 30-degree bearing edges.

Wil je er zo één, dan moet je er snel bij zijn, er worden er maar 50 van gemaakt.



Ook nog een Brooklyn Micro kit.



DW gaat drums op de markt brengen vervaardigt uit Almond hout (amandel).




Betaalbare en handige drum micro's van SE Electronics.


drfill

meinl byzance reserve cymbals   (voor als er wat kapot gaat)
https://youtu.be/IiESbxqUe0A
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

'nieuwe' houtsoorten
'nieuwe' Turkse bekkens

mja..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

ja, inderdaad.. maar amandel hout is wel nieuw ? zal wel een 'vol' geluid geven
(amandel zit ook in gevulde koek) 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Voor de "volle" smaak
There is no music without jazz

musiqman

#6
jan 17, 2019, 20:58 Last Edit: jan 17, 2019, 21:02 by musiqman

Robert-Jan

€598,- voor de 15" meinl turkse hihats

Mooi hoor..maarr..€598 voor een setje hihats uit Turkije....oh boy.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

Bizar hè.....  binnenkort komt er een versie waarop je kan inloggen....  :+  :+

animal

#9
jan 18, 2019, 10:31 Last Edit: jan 18, 2019, 10:52 by animal
'nieuwe' houtsoorten
'nieuwe' Turkse bekkens

mja..
Ik verwacht ook niet dat het heel veel spannender gaat worden, persoonlijk kan ik me namelijk niet voorstellen dat de akoestische drumkit nog veel verder (door)ontwikkeld kan worden. Dit samen met de opvatting (feit?) dat drummers v.w.b. hun instrument nogal conservatief zijn ingesteld, maakt het er niet spannender op.

Tama SLP Big Black Steel 3 Piece Shell Pack . Stalen drums dus.


Paul

#10
jan 18, 2019, 12:47 Last Edit: jan 18, 2019, 13:04 by Paul
En het rondje is weer compleet: ASBA stalen drums, russisch duikbotenstaal, en nu TAMA.

Ik wil zo'n kit nog steeds een keer goed testen. Heb één keer zo'n ASBA gehoord en in mijn herinnering was ik daar toen van onder de indruk.

Maar wat je zegt Animal, ik ben benieuwd wat er de komende jaren nog aan vernieuwing komen. Andere houtsoort hier, nieuw lugontwerp daar. Volgens mij zijn alle variabelen wat betreft ketelgeometrie en draagranden wel getest de afgelopen 50 jaar.
Op de mechanische delen, met name de bewegende stukken zoals pedalen, is denk ik nog winst te halen. Maar innovaties daar gaan ten onder aan het succes van de oerdegelijke bewezen concepten zoals de Iron Cobra of Eliminator - toch dat conservatisme denk ik. Of men komt met een over-engineered gedrocht als de magnetische tomophaging van Mapex. Hoeveel resonantie willen we er nog bij hebben, als het gros van de drummers toch dubbellaags vellen met tape gebruikt?

Wat ik me nog voor kan stellen is dat er een keer goedkope bamboe ketels komen die spanningsvrij kunnen worden gefabriceerd, daar leent het zich goed voor.

Robert-Jan

#11
jan 18, 2019, 21:09 Last Edit: jan 18, 2019, 21:23 by Robert-Jan
Na ja dat Maats is in ieder geval iets nieuws.
Bekkens uit Turkije in een mooi kistje en een paar handschoenen en daardoor voor veels te veel geld als concept misschien ook wel...maar..

Voor drums van staal of aluminium moet je nu bij Oriollo zijn.
Niet heel duur en volgens mij best nice.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Gouden drumstokken..'Vintage' tassen..





www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

22" sabian ozone..   wow
  https://youtu.be/yNIGy8LBZ90
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Of men komt met een over-engineered gedrocht als de magnetische tomophaging van Mapex. Hoeveel resonantie willen we er nog bij hebben, als het gros van de drummers toch dubbellaags vellen met tape gebruikt?
Dat je het lelijk vind kan ik inkomen maar het werkt wel. Misschien komen ze nog een keer met een compactere versie uit, wie weet.

Na ja dat Maats is in ieder geval iets nieuws.
Bekkens uit Turkije in een mooi kistje en een paar handschoenen en daardoor voor veels te veel geld als concept misschien ook wel...maar..
Die nieuwe Meinl serie leek mij meer Meinl die een soort van Zildjian Constantinople probeert te doen. Maar ja al die merken kopieren elkaar sowieso al constant.

drfill

Zildjian werkt samen met fa. cymbolt en brengt een serie (prefab)  fx stacks uit..
https://youtu.be/HjAd1IgOaGA
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#17
jan 20, 2019, 11:30 Last Edit: jan 20, 2019, 13:06 by animal
Mmmmmmmm, dit zou wel eens positieve gevolgen kunnen hebben voor de e-drummers onder ons, persoonlijk tot op heden het meest bijzondere nieuws in ieder geval, ik had niet gedacht dat het er ooit van zou komen. Als het maar geen 'hoax' blijkt. ;)



The MIDI 2.0 initiative updates MIDI with auto-configuration, new DAW/web integrations, extended resolution, increased expressiveness, and tighter timing -- all while maintaining a high priority on backward compatibility.



Robert-Jan

Oe..dat is wel groot nieuws ja.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Ik ben een volkomen leek op dit gebied. Maar wil er wel meer over weten. Wat zijn dan de positieve gevolgen?

Jazz

Nou Wiechert, ik ben n nog veel grotere leek. Tot nu toe geen idee wat dat inhoud.
There is no music without jazz

Wichert

We moeten maar even wachten wat het GROTE nieuws is!

Robert-Jan

#22
jan 20, 2019, 16:49 Last Edit: jan 20, 2019, 16:56 by Robert-Jan
Je hebt vast wel eens gelezen dat je je module aan een computer kan hangen om bijv programma's als superior drummer of easy drummer te besturen.
De data tussen je module en computer in dit geval noemen we midi.

Als je op je pad slaat gaat er een signaaltje naar je module en je module zet dat om in een midisignaal. In dat midi signaal zit bijvoorbeeld verpakt op welke pad je slaat en hoe hard je slaat. Als je op een keyboard zou spelen zou daar in staan welke noot het precies is, gebruik je nog een pedaal, hoe hard sla je aan..etc.
Dat midisignaal gaat dan naar je software die dat kan lezen...

Midi bestaat al sinds 1982 en aan de 'taal' is verder niets geupdate sindsdien. Het aantal boodschappen wat je in een midi signaal kan stoppen en de snelheid waarmee dat gaat is altijd hetzelfde gebleven. Maar nu krijgt dat dus een update.
Het is even koffiedik kijken wat dat dan gaat betekenen maar het zal vast veel goeds zijn :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Thanks
Snap t ! Eigenlijk wist ik dat natuurlijk ook. Het is alleen met zo'n
berichtgeving staat er zoveel techo in en dan ook nog in de Engelse taal.
There is no music without jazz

Wichert

Voor mij nu ook duidelijk. Dat is inderdaad goed nieuws. Bedankt voor de informatie en uitleg.

Omhoog