Ze hadden ook setbacks met de looks, niet DW endorsers zouden dan de G9 niet kopen als ze deze hardware zouden gebruiken. Dus hebben ze nu de hardware van DrumCraft er op geschroefd. Ik vind dat serieus een domper.
Ja, dit lijkt me een fijne. Zeker als deze dezelfde kwaliteit heeft als de voorgaande pedalen de afgelopen jaren. Nu wel wachten op een linkshandige direct drive pedal en matching hh stand (iets met ocd) gebruik de voorgaande set nog met veel plezier.
De EAD is ook geen effect pedaal, maar het is een term die (een deel van) de lading wel dekt voor beide imo. En gezien de looks en mogelijkheden van de Roland mischien nog wel meer voor deze.
De strike word geloof ik nog wel door ontwikkeld met o.a. updates.
Gary Wallis (een authoriteit op het gebied van Hybrid drums) gebruike vorig jaar ipv zijn trouwe Roland, de Strike Pro als side kit zag ik op de Messe.
Je ziet ook dat ze echt wel aan het ontwikkelen zijn gezien de Strike kit en Multipad, waar Mark Drum eigenlijk een ''uitprobeersel'' was van Parsek (Mark Bass) zonder drum historie. Alesis kan bogen op een geschiedenis en bijbehorende ervaring.
Voor mij is het ook een beetje raar, maar alles went en in deze nieuwe muzikale richting komt het de muziek (maar ook zeker voor mijn eigen stijl ontwikkeling) zeker ten goede.
Bij Hilin worden de nummers in de basis door Hilin op de piano geschreven. Julius bedenkt er dan een passende gitaar partij bij en ik doe hetzelfde qua drums.
Wat dat aangaat heb ik een grote vrijheid. Dat is heerlijk en super uitdagen tegelijk omdat ik niet in herhaling wil vallen vna de ritmes die ik gewoon ben. Daarnaast geven we elkaar tips en werken we ideen uit voor zowel melodie als ritme als harmonieen (we zingen alledrie in deze band).
Als voorbeeld. Ze schrijft heel veel in 6/8 (al zijn maatsoort wisselingen naar bijv. 7/8 niet ongebruikelijk, dat siert haar en was een van de redenen dat ik in dit project dook) wij proberen daar dan een nieuwere wending aan te geven.
Drie weken geleden waren we met onze band Hilin te gast bij Kees Baars' Countdown Cafe.
Met dank aan Cookie die er toevallig ook was om te fotograferen.
De laatste gig op een Yamaha (als alles voorspoedig verloopt speel ik vanaf volgende week op DW) en met de nieuwe 12x7 Jarrah Block snare ,18'' en 22'' crash of Doom.
Hij was perongeluk door guitar centre en sam ash online gezet voor black friday, maar er ook net zo snel weer af gehaald.
Alesis ontkende tot nu toe de "geruchten" maar dit is m natuurlijk gewoon en iemand op de Ableton group bstelde hem toen de link werkte en krijgt hem als t goed is morgen in huis.
Reverb is mischien een us site, maar wel een die over de hele wereld gebruikt wordt (heeft zelfs een kantoor in Amsterdam) en kan ook in euro's en zelf locatie getoond worden.
Zelf heb ik het iig een zeer handige indicator gevonden (helaas is niets echt sluitend, het zal altijd een moment opname zijn)
Idd de 2e hands markt is overzadigd op het moment helaas.
Je zou kunnen zoeken op Reverb.com naar een gelijkwaardige shell kit. En dan in de url aan het einde deze tekst plakken: &showsold=true Dan zie je alle verkochte items en voor welke prijs.
Let ook zeker op de warmte/koude isolatie en het vochtgehalte. Ik wilde zelf in onze enkelwandige betonnen schuur met betonnen vloer gaan zitten maar in de herfst/winter/voorjaar is het daar alleen goed te doen om gear te laten staan (even los van geluids isolatie). Een houten schuur lijkt me nog gevoeliger voor deze omstandigheden.
Randall May maakt ook al tig jaar Carriers en accessoires die door de marching en orchestral wereld gebruik worden.
Persoonlijk vind ik het interne mic systeem op kick (en snare bottom) te gek werken, en ik niet alleen want ze worden nog steeds veel gebruikt.
Er is recentelijk ook een update uitgekomen van het interne mic system in de vorm van de Monorail, waardoor je meer plaatsings opties hebt t.a.v. het oude systeem.
Daarnaast is dit systeem voornamelijk vanuit Russ Miller voortgekomen, en die weet echt wel of iets werkt of niet, naast marketing.
Ik heb niet heel lang op de kits kunnen zitten op de Messe, maar het klonk goed en zag er natuurlijk met dank aan de Gewa/DW samenwerking op en top uit.
En beter (lees meer als een echte kit) klinken dan Roland is niet zo heel moeilijk vind ik zelf, zelfs (of juist misschien gezien de bombarie rond de release en prijs) met de TD-50. Goede kit, maar nog steeds niet waar andere merken al langer zijn.
Over de e-sounds/fx en het gebruikersgemak trouwens niks dan lof.