Elk merk geeft korting op zijn list price, dus dit argument klopt niet. Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.
Beste Jeroen, het lijkt erop dat weinig mensen hier overtuigd zijn van het endorsement programma. Het lijkt er ook op dat de kwaliteit van de bekkens weinig tot geen rol speelt; wel de prijs-kwaliteit-verhouding.
Wellicht ligt er een schone taak voor jou als importeur om bij Soultone helder te krijgen dat de endorsement-strategie niet aansluit bij de wijze waarop we in de Nederlandse markt willen werken. Als de distributie via muziekwinkels nog niet lijkt te lukken, waarom dan bijvoorbeeld niet een webshop in combinatie met het testcenter dat je al hebt? Als je de bekkens normaal prijst (dus inclusief de 70% zogenaamde korting), dan kun je ongetwijfeld rekenen op klandizie van een groeiende groep tevreden drummers. Zo verdienen jij en Soultone geld, hebben de Nederlandse drummers mooie bekkens voor een eerlijke prijs en kunnen we het endorsement-gedoe achterwege laten
Ok, dit filmpje maakt het inderdaad wel pijnlijk duidelijk. Een diarree van stokslagen en bass-beukers afgewisseld met de aandachttrekkerij van een kleuter met een god-complex.
Toch sympathiek van 'maartnn3293' dat hij zijn allereerste bericht op dit forum besteedt aan het verblijden van iedereen met deze geweldige endorsement deal. Zou er nog een tweede bericht komen waarin hij zich aan iedereen voorstelt?
Alle spreekwoordelijke gekheid op het minstens zo spreekwoordelijke stokje ... Zolang iemand met veel plezier zit te spelen, kan ik me er niet aan ergeren. Zelfs al is het helemaal ruk, verstoken van elke vorm van dynamiek of techniek. Aan het eind van de dag gaat het er toch om hoeveel plezier je aan je spel beleeft.
Zit behoorlijk te klooien wat instellingen betreft, vooral voor de Hi-Hat. Is er misschien iemand die mij zijn/haar (perfecte) instellingen wil doorgeven?
Ik heb zelf ook de TD-11, anderhalf jaar geleden nieuw gekocht in de KV-uitvoering. Ondertussen wel al heel wat pads en cymbals ge-upgrade. Gebruik je nog de originele CY-5/FD-8 als hi-hat?
De Roland TM-2 is een schot in de roos zo te lezen. Ik denk er zelf ook over na om er is éen aan te schaffen icm een pad en/of tube: binnenkort weer spelen in een oefenruimte met 'leenspul vaak in slechte staat en dan willen velen liever eigen 'materiaal mee nemen. Met de TM-2 scheelt dat een koffer of 2. Tis voor mij ook een sprong in het diepe; ik denk als je eenmaal de smaak te pakken heb .. .
Waarom neem je dan niet gewoon je module en een paar pads mee? Het is voor mij niet geheel duidelijk wat een TM-2 toevoegt ten opzichte van bijvoorbeeld mijn TD-11. Als je nog helemaal niets hebt op het gebied van elektronische drums dan snap ik dat je met een TM-2 leuk op verkenning kunt. Maar als je toch al een e-kit hebt, dan kun je die mogelijkheden daarvan toch ook gewoon combineren met een a-kit tot een h-kit?
Je ziet die Remo acousticon keteltjes inderdaad zelden. Ik liep er per ongeluk tegenaan. Was eigenlijk op zoek naar een 18" of 20" bass drum en zag deze omgebouwde floor tom bij Tunnel Music bij ons in Arnhem. Heb alle overbodige hardware eraf gehaald en daarna gepoetst. Vervolgens wat try-and-error met verschillende vellen en demping en ben tevreden over het resultaat.
Wellicht dat ik de kit nog eens ga uitbreiden met een hangende (aan de ride stand) 13" tom op rechts en/of een splash op links, maar voorlopig vind ik het wel geinig zo.
Hoewel ik nog altijd een groot liefhebber ben van mijn Roland e-kit, heb ik voor de breakbeats- en jungle-momenten toch maar een (soort van) a-kit samengesteld. Ook erg leuk om snel vanuit de kofferbak een lekker partijtje te rammen in een parkeergarage of onder een viaduct
Het setje bestaat uit een Remo Quadura 15"x15" kick, mijn oude (1977) Maxwin 14"x5,5" snare, een Paiste PST5 20" ride en een PST3 hi-hat. De hardware is een samenraapsel van Tama, Pearl en Gibraltar. De Remo heeft een verrassend volle en lage toon voor zo'n klein keteltje - gemaakt van Remo's Advanced Acousticon, een soort MDF.
Groot risico op het slopen van je dure pad. Leg dat maar eens uit bij de drumzaak Ik loste het gewoon op door niet met de punt maar hals van mijn stok op de bell te slaan. Als je daar eenmaal aan gewend bent werkt dat prima
Ik ga mee met de oplossing van Nijlpaard. Gebruik zelf ook de CY-13R op een TD-11. Hals op bell ipv tip op bell geeft prima geluid.
De vergelijking met de gitaar vind ik toch vaak scheef gaan; Elektrische drums worden meestal gekocht omdat acoustische drums niet mogelijk zijn, door geluid of welke reden dan ook. Dus is de grote wens om deze elektrische zo dicht mogelijk bij de acoustische kit te krijgen, qua feel, geluid etc. Een elektrische gitaar wordt niet gebruikt om zoveel mogelijk te laten voelen en klinken als een acoustische gitaar. Het heeft een heel ander doel, of het nou de dikke distortion in de rock en metal is of de slick bluesy sounds van een Eric Clapton of een BB King, ze halen er geluiden uit die (normaal) niet mogelijk zijn met een acoustische gitaar. Dus de e- en a-gitaar hebben een totaal ander doel dan de wens bij e- en a-drums.
Het mooie van Michael Schack is dan juist dat hij het wél als een 'ander' instrument gebruikt en niet alleen om een acoustische kit te vervangen vanwege 'onhandigheden' zoals de overlast, of ruimte, of vervoer, of of of... Maar het past dan ook bij zijn doel, de elektronische muziek.
De vergelijking met de elektrische gitaar is juist spot-on ... Tenzij je e-drums ziet als een elektronische versie van een akoestische kit die je koopt om 'stil' te kunnen spelen. Het is dan alsof je een elektrische gitaar verwijt dat hij niet als een akoestische gitaar klinkt en voelt.
Ik zie mijn V-Drums als een 'elektrische gitaar' die zoveel andere mogelijkheden biedt ten opzichte van een akoestische gitaar. Zolang we vanuit een verschillende referentiekaders redeneren, krijgen we pannenkoek-opmerkingen.
Ik ben een overtuigd V-Drums speler en heb zelfs geen akoestische kit meer. Mijn Roland TD-11 biedt me een zee aan mogelijkheden die ik met akoestische drums niet heb. Ik ben er een ander soort drummer door geworden en vind Michael Schack een waanzinnige baas en een goed voorbeeld van hoe een drummer zijn leven kan verrijken met e-drums.
Zijn e-drums niet meer dan dat (electronic drums) of is het een wezenlijk ander instrument? Is een elektrische gitaar slechts een akoestische gitaar met een draadje of is het een ander instrument? Het is inderdaad een discussie die op dit forum met enige regelmaat de kop op steekt. En we zullen het wel nooit met elkaar eens worden.
Wat je mening hier ook over is, laten we voorkomen dat we in twee kampen belanden. Standpunten zijn een soort mentale loopgraven. Je komt er geen meter door dichter bij elkaar. Een goede drummer is een goede drummer en verdient waardering en respect. Ik kan van iedere goede drummer enorm genieten en of hij/zij dan van het E-type of het A-type is, maakt voor mij geen bal uit.
Ik had 'm omgebouwd naar e-drum (Drumtec mesh heads, rim noise silencer en een RT10S) en toen een tijdje gebruikt als snare bij mijn V-Drums. Maar dat beviel niet. Ik vind dat de RT10S de rim shots en xstick niet scherp genoeg triggert. Daarnaast is 14" toch wel erg fors als de rest van je kit uit PDX-100's bestaat.
Ga 'm nu weer terugbrengen naar origineel met een Remo (white) coated Ambassador. Dan mag hij de studio blijvend verfraaien met zijn aanwezigheid
Mijn eerste snare. Het trommeltje waar het voor mij allemaal mee begon. Mijn Maxwin 14x5,5", nieuw gekregen in september 1977. Het snarenmatje en het ondervel zijn nog origineel. Het witte coated Remo bovenvel is in 1984 vervangen door een Remo pinstripe. Tegenwoordig focus ik me vooral op elektronische drums (Roland V-Drums). Ik heb geen akoestische kit meer, maar mijn oude snare gaat natuurlijk nooit weg.
Ik moet nog wel eens mid-nummer wisselen van stick naar hotrod en terug (een rod geeft geen mooie rimclick). Dit lijkt me een mooie oplossing
Het ziet er handig uit. Het er ook uit als iets dat handig zelf te maken is en waarvoor je geen $20 hoeft te dokken om het uit de US of A over te laten komen
Mooi hòor Bas! Maakt een 12"of 13 inch snare zoveel verschil dat je voor deze laatste kiest? Ennuh.., ik vind ook de standaard Roland toms erg duur. Andere merken, Drum-tec , Diamond, Jobeky zijn beter (en mooier) dus zeker de aanschaf waard.
Het lijkt een marginaal verschil die 2,54 cm, maar het voelt echt anders. Ik heb eerst nog een tijd met een omgebouwde 14" akoestische snare gespeeld, maar die vond ik weer echt te groot t.o.v. de rest van de kit.
Ik heb alleen ervaring met de PDX-6, 8 en 100 van Roland. De Diamond triggert in ieder geval net zo goed als een PDX-100. In de instellingen ben ik uitgegaan van een PD-125 en heb daarna alleen nog wat moeten experimenteren met de Rim Gain en de X-stick adjustment. Werkt nu uitstekend.
Ik heb destijds nog wel overwogen om het toch helemaal bij Roland te houden, maar dan ben je beperkt tot een 12" en ik wilde graag een 13" snare. Bovendien is de PD-128S met EUR. 450 (bij BaxShop) meteen een klap duurder dan de Diamond (inclusief bankkosten EUR. 300).