Roland SPD-SX

Gestart door Robert-Jan, sep 15, 2011, 20:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Meatball

Dank, ik heb de wav's gevonden. Ik vind het nog steeds wel een beetje primitief aangezien het importeren een stuk gebruiksvriendelijker gaat.

Nu het volgende:
Ik heb de SPD-20 sample kit gedownload van de roland site (http://www.rolandus.com/support/eula/spd-sx_spd-20_sample_set_clasico_v100.zip).
Ik heb uiteraard al een aardige verzameling samples zelf gemaakt en verzameld en dit allemaal netjes ingedeeld in kits op de SPD-SX. Allemaal effectjes toegevoegd, dubbele geluiden op een pad, loops en tempo's ingesteld etc... Best veel werk dus.

Ik kan die SDP-20 sample kit als back-up laden op de SDP-SX. Het punt is dan alleen dat hij hiermee al mijn eigen kits en instellingen overschrijft. (ik heb uiteraard een back-up).
Maar nu wil ik dus die kits van de SPD-20 aan mijn EIGEN setup toevoegen. Dit gaat niet als ik alleen hele backup erop en eraf kan halen.
Ik kan nu maar 1 mogelijkheid verzinnen, maar dat lijkt me onbegonnen werk:
De samples van de SDP-20 kopieren naar mijn computer, mijn eigen setup weer terugladen op de SPD-SX en handmatig alle samples, maar ook alle settings van alle kits van de SPD-20 toevoegen. Dit lijkt me enorm omslachtig, te meer omdat ik dan eerst alle instellingen van de SPD-20 kits moet opschrijven of iets dergelijks.

Ik heb geprobeerd om gebruik te maken van de mogelijkheid " Save kits and settings" maar, dan overschrijft hij alle setting van mijn eigen setup. Dit schiet ik dus ook niets mee op.
Zit er niets anders op dan alles handmatig instellen?

Iemand hier ervaring mee of ideeën over?





Pavanwa

hallo

ik heb een vraagje die denk ik door nog niemand gestelt is als ik deze forum goed gelezen heb dan.
ik heb onlangs mn spd s(deze heb ik nog gehouden tot op heden) laten vervangen door een spd sx
ik werk er nu een maand mee hij doet het geweldig ik gebruik m in combinatie met een spd 20 helemaal goed.
maar dan dit ik ben gewend om met de fsu5 pedalen te switchen heen en weer maar de probleem nu met de spd sx is nu dat hij altijd zo'n 2 sec moet laden voor hij zn pagina helemaal geladen heeft en dat had ik dus niet met mn spd s.
heeft iemand dit weten te omzeilen ik hoord het graag

Greetsz

Stella

Ik liep vandaag tegen een probleem aan, misschien kan iemand me helpen?

Tijdens het samplen stopte de SPD SX halverwege steeds met de melding "Memory Full". Ik maakte een boel memory vrij, in de verwachting dat het probleem opgelost zou zijn. Het systeem geeft ook aan dat ik nu zeeën van ruimte heb. Toch, als ik nu probeer te samplen, loopt het ding elke keer vast. Zodra ik geluid instuur, of het nu van een extern device is, of op de SPD SX zelf, loopt hij vast. Reageert nergens meer op. Stekker eruit en erin, en hetzelfde blijft gebeuren.

Any thoughts?
:(

67Deadman

Hallo Stella,

Ik weet niet of dit gaat helpen of dat je dat al hebt gedaan maar als je op de SPD-SX sample's van de pad afhaalt bljft hij toch in het geheugen staan. Via de SPD-SX Wave Manager kan je ze dan daadwerkelijk eraf halen. Degene die een groene stip erachter heeft staat toegewezen naar een pad. Degene zonder staat in het geheugen maar niet toegewezen. Haal je de sampler weg dan is het geheugen pas werkelijk leeg en heeft meer ruimte.
Of het systeem initialiseren (SYSTEM INIT blz 58 van de handleiding) wel je samples op een USB stick zetten.
Of terug naar de standaard instellingen gaan. De Fabrieksinstellingen op stick zetten ( je eigen samples ook op een USB stick opslaan) en voor ALL uit ( blz 65 van de handleiding).

Zelf zou ik hier gelijk voor kiezen want dat werkt het snelst. Werkt de SPD-SX dan nog niet dan toch even bij de dealer navragen.

Hoop dat je er iets aan hebt


Stella

#54
apr 19, 2014, 12:50 Last Edit: apr 19, 2014, 14:06 by Stella
He 67deadman,

Dat is inderdaad waar! Daar had ik nog niet over nagedacht, dat je door samples van pads af te halen het geheugen helemaal niet vrijmaakt. Even kijken of ik het kan oplossen door de samples wel écht te verwijderen.

System reset had ik verder ook al aan gedacht ja.

Maar ga eerst even naar het geheugen issue kijken. Thanks man!

EDIT: it worked :) Thanks so much man.

Hans



Ik ben inmiddels ook helemaal 'hybrid'. Vrij idiot proof apparaat. Ik heb voor een aantal tracks in onze set bijvoorbeeld string partijen gesequenced in reaper (met NI Kontakt). 4 bar phrases die ik trigger met de clicktrack in mijn oor. Helemaal blij !

Otje

Nou Hans, Mooi hòor hé! Jij heb ook vaak wat anders. (mooi tapijtje trouwens). En dat allemaal in je studiootje? Treed je binnenkort nog is op in de Dordtse binnenstad of zo, kom ik is kèkkuh. Ben zeer benieuwd.

Stella

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar wat ziet dat apparaat er toch fraai uit in een verder traditionele set up :)

Hans


Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar wat ziet dat apparaat er toch fraai uit in een verder traditionele set up :)


Ik heb wel even zitten pielen om een goede plek te vinden.

Links bij de hihat vond ik niks, helemaal rechts thv mijn floor vond ik ook niks. Hier past hij en hoort hij volledig bij mijn kit en kan ik hem met mijn betere, rechter hand triggeren.

Panda-Beer

Ziet er goed uit hoor Hans!
Blijf 't kleurtje ook erg lekker vinden! :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Stella


Ik heb wel even zitten pielen om een goede plek te vinden.

Links bij de hihat vond ik niks, helemaal rechts thv mijn floor vond ik ook niks. Hier past hij en hoort hij volledig bij mijn kit en kan ik hem met mijn betere, rechter hand triggeren.


Bij mij duurde het ook even. Ik heb hem links van de tom, over de snare hangen. Tom in het midden op de kick. Daar kan ik hem het best met beide handen bedienen en kan ik hem volledig incorporaten met het 'normale' spel. Zo speel ik bij één nummer bijvoorbeeld synth met rechterhand op de SPD-SX en met links mijn drumpartij.
Verschilt niet veel van jouw opstelling dus.

drums97

#61
mei 26, 2014, 15:38 Last Edit: mei 26, 2014, 15:39 by drums97
Heul veul oefenen  ;) :+, zie hier:


Zeg maar nee, want ik wil er 2  :D  :+
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Stella

De vriendelijke vlaming kan zeggen wat ie wil, maar ik vind dit echt voor geen reet klinken.

Hans

Haha, +1.


Otje

#64
mei 26, 2014, 16:43 Last Edit: mei 26, 2014, 19:05 by Otje
Vreselijk! Ik speel zelf elektronisch, maar dit staat naar mijn bescheiden mening zover van het drummen vandaan. Ik weiger te geloven dat drummen ooit als zodanig bedoelt is. Het heeft er m.i. niets meer mee te maken. Wat een anti reclame.

NB: Michael Shack kan overigens heus wel fantastisch drummen, maar schiet hier iets, ik bedoel veel te ver door, met loops, tunes, samples e.d.

Hans

Dit waren betere tijden voor Michael Shack ;) (Het is echt een geweldige drummer).



Toen ik voor mijn studie in Antwerpen woonde (lang, lang geleden....ergens halverwege '90 ) zat hij in GrooveMania, dat was pas te gek ! Helaas echt NIETS meer van te vinden.

Evt belgische forummers ?

drum1964

#66
mei 26, 2014, 18:03 Last Edit: mei 26, 2014, 18:07 by drum1964
Van groovemania is idd niet veel meer te vinden, maar je hebt gelijk Hans, dat waren fantastische muzikanten.

Even zoeken op Groovemania- the bomb....


Ik vind hem wel een muzikale duizendpoot, hij speelt echt met heel veel verschillende bands.
Echt wel een goede drummer.
Hij werkt voor Roland, dan hoort dit er nu eenmaal bij.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

drums97

#67
mei 26, 2014, 19:18 Last Edit: mei 26, 2014, 19:24 by drums97
De eerste keer dat ik iets van hem heb gezien was een VHS band met drum lessen  *O*
Meteen verkocht  :Y Goeie tips en tricks.

Het gaat natuurlijk bij dat filmpje niet om het geluid (verkracht door de opname ;)), maar om de mogelijkheden  :Y
Misschien deze beter?

Bij mij ging het meer een joke  :+ over de positie van de SPD-SX, waar Hans en Panda-Beer het over hadden.

Ik had destijds mijn Octapad II ook op die positie Hans, maar ook op de plaats waar Panda-Beer 'm heeft. Kon er anders niets mee, alleen snel genoeg weer weg. Want deed er gewoonweg niets mee. Past ook niet in de muziek die ik drum, maar vond/vindt het wel een toevoeging om te gebruiken als koebel/tamboerijn/splash bekkens enz.enz.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Pavanwa

#68
jun 27, 2014, 14:42 Last Edit: jun 27, 2014, 15:13 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator we hebben een afdeling aangeboden & gevraagd ..alleen daar en alleen volgens de regels mag je daar een advertentie plaatsen

Maikelk

Misschien is alles wat Michael in het filmpje gebruikt niet even bruikbaar en met normale optredens totaal onzinnig. Maar het is wel supergaaf dat het kan zeg maar. Als je een beetje je best doet kan je alles in die spd sx programmeren en de rest van de band gewoon thuis laten :)

vandeflosch

Ik heb een kit ingesteld op mijn wave-manager op de computer.

Hoe kan ik deze kit inladen op de SPD-SX ?

Bedankt!

musiqman

Volgens mij was t aansluiten, inladen in je wavemanager et voila. Doet ie automatisch overzetten, mits goed in de wave manager gezet uiteraard.

Simon Levi

Dag allen!

Ik ben samples aan het maken / inladen op mn SPD-SX. Uiteraard hou ik rekening met wav. - 44.1 en 16bit. Maar bij sommige bestanden die hier geheel aan voldoen, krijg ik de melding:

''contain a invailid character in file names''


Ik weet niet hoe ik het opgelost krijg. Aan het aantal letters kan het ook niet liggen en ik gebruik voor de rest geen rare tekens in de files..

Iemand een idee?

Simon

musiqman

Welke tekens gebruik je wel in de namen?

Van een ander forum:
''you have the correct format, Make sure you name your Waves correctly. I know some people have had issues with using non alpha/numeric characters. I stick with letters and numbers for my waves, and I believe they can only be 8 characters long. (smplname.wav)''

RobertB

Nee, denk ik niet.
Ik heb de 'oude' SPD-s en gebruik hem in de band op twee manieren: zelfgemaakte samples afspelen en de interne geluiden gebruiken voor die percussie die ik niet bij mijn drumstel heb hangen (met name chimes & gong).

De SPS-s is makkelijker mee te nemen voor die paar nummers dan de daadwerkelijke percussie-instrumenten... ;)
 
Heb net pas mijn exemplaar en ben nog onervaren. Maar hoe kun je je eigen sounds maken?

Ik speel in een coverband en ben opzoek naar een oplossing op van bekende nummers de sounds te vinden of maken.
Heb je een tip voor me?

Thanks

Grt Robert

Omhoog