CY 8 choked soms uit het niets

Gestart door Dekker, sep 17, 2017, 20:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dekker

Mijn CY8 choked soms compleet uit het niets (meestal als ik gelijktijdig mijn kick pad of snare bedien).
Is dit een bekend probleem, en beter, wat is er aan te doen?

Otje

#1
sep 17, 2017, 21:47 Last Edit: sep 17, 2017, 22:06 by Otje
Is het echt 'choken'dat 't doet of valt het geluid van de cymbal gewoon uit. Choken is toch dat  je het geluid dempt door het bekken vast te pakken tussen de vingers?

Valt het geluid weg als je een klap op het bekken geeft dan lijkt t er op dat de aansluiting of een verbinding op/aan het bekken los zit.. .
of..
 De aansluitingen ómzetten, van bekken naar pad en vice versa wil nog wel eens helpen.
en..
Ik heb het ook met een oud TD-6je; sla ik op de crash en trap ik op de base exact gelijktijdig wordt het cymbal signaal niet verwerkt door de module. Waarschijnlijk een onvolkomenheidje die bij de nieuwere modellen is opgelost.

Dekker

Het is meer choken, je slaat, hij maakt geluid maar ipv klingggggggggggggg wordt het kling, zonder galm. Dit gebeurt vooral als ik op hetzelfde moment een ander pad gelijktijdig  raak. dit gebeurt bij 1 op de 8 a 20 slagen (gokje). Ik laat niet mijn stok er op liggen oid, en heb hem al losser, vaster gehangen, iets gedraaid, kabel opnieuw er in gestoken... het is vrij irritant, als het een onvolkomenheid is is het wel een grove.

Ik heb overigens een TD9

drfill

CY-8's zijn 'rot' cymbals met dat choken (zie u-tube) maar voor dat het aan het cymbal ligt..
probeer eerst die crash van je stand te halen en leg hem ergens anders op (los van je kit)
en kijk of hij het dan nog doet..   anders kun je pad crosstalk proberen te veranderen.. van pads..
(xtalk cancel)  door trilling kan een pad een andere muten, of triggeren op je rack..
(de waarde kan dus omhoog of omlaag moeten..   weet ik zo niet ..)   ..of dit is t niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dekker

Top!
Ik zal vanavond het bovenstaande uitproberen!

Technobeat

Top!
Ik zal vanavond het bovenstaande uitproberen!
Mocht dat niet werken rest er weinig anders meer dan :



Heb het zelf ook gedaan bij mijn eigen CY-8 en hij werkt weer netjes .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dekker

Ik heb ze omgewisseld links naar rechts en vice versa, nu werken beiden weer naar behoren.

Omhoog