Triggering naar Roland SPD-SX

Gestart door Macmaverick, aug 12, 2017, 13:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Macmaverick

Beste allen,

Onlangs voor het eerst live geƫxperimenteerd met drum triggering. Beetje teleurgesteld, want de instellingen van de triggers die prima werkten thuis, lieten met toch wat in de steek. Vooral de kick trigger nam veel ruis op, vooral van basgitaar en lage gitaargeluiden. M.a.w. de instellingen thuis variƫren serieus van de opstelling live.
Heeft iemand hier ervaring of tips? Want ik kan toch tijdens het optreden niet beginnen knoeien met de instellingen op de spd-sx?

Thx
Mav

kaboemba

Tja de gevoeligheid en de crosstalk (weet niet meer of je die op de spd kan instellen) op zo'n waarde instellen dat het speel gevoel goed is maar de invloeden van buiten minimaal.
Dus instellen naar wat jij lekker vind spelen maar zeker niet meer gevoelig of minder crosstalk.

Overigens kan het type trigger ook nog uitmaken, had zelf altijd ddrum en nooit echt problemen daarmee.

Macmaverick

Ik vermoedde wel iets in die zin kaboemba ... Maar het blijft toch zoeken en die live situatie kun je niet altijd simuleren, nietwaar.
Overigens, ik gebruik Roland RT10 triggers naar mijn SPD-SX module. Dat had ik er inderdaad wel mogen bij zetten.  8)7

Mav

Jazz

Er zijn toch meer mensen hier die met de e-drum optreden/reperteren.
Die zullen wel de nodige ervaringen kunnen delen. Kan me niet voorstellen dat je de enige bent bent met dit probleem.
Even geduld denk ik.
There is no music without jazz

Omhoog