Roland gooit t over een andere boeg

Gestart door Robert-Jan, aug 30, 2016, 09:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Techno rave sound met machine-gunning
Los van dat er echt nog wel iets meer is, lijkt me machinegunning bij technorave sounds nu juist géén issue..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#51
sep 12, 2016, 14:26 Last Edit: sep 12, 2016, 15:51 by drfill
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Nou ik nog maar even met wat óp & aanmerkingen:

Leuk zo'n digitale ansluiting; en dan nog wel 3 stuks (  :F  ) ; Eén voor de Ride, éen voor de Snare, en die derde ?! Waar is die voor bedoelt? Volgens mij weten ze het bij Roland zelf ook nie.. . Laat ik is een suggestie van de hand doen.., de Hi-hat misschien. Keb effuk op Wikipedia gezocht naar 't woord digitaal' ,zit 'muziek in om er maar een cliché te gebruiken.( maar wat een verhaal zeg... :O )
 Dan de base drum, die 22 inch converter. Wat een lelijk ding zeg; valt totaal uit de boot'' bij de rest van de set; géen gezicht. Nee.. dan maar de 14 inch dle ze al hadden in de vorige set(s)
 De 18 inch ride? Kan ik eigenlijk nog nix zinnigs over zeggen; materiaalkeuze,`bespeelbaarheid. Ik zal t ís moeten bespelen.. .

Ik laat ik t bij voor wat de TD-4. ..uhh 50. Vijftig ?! 10, 20, 30, ..50. Hebbik iets gemist of zo ?



Robert-Jan

Is een extra ingang nu opeens een issue?
Serieus?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Is dit een echte hihat of een echte hihat ....... :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

klinkt toch prima ?
There is no music without jazz

Robert-Jan

Deze hihat lijkt by far het beste wat er nu is qua bespeelbaarheid.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

'k heb zo'n (e) hi-hat 1x eerder gehoord..  in Mixosaurus..  maar die werkte niet..  deze dus wel..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


drfill ..... TD-30>TD-50 module ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ik heb een Roland TD20 ?  met af en toe vst's ..  maar ben wel aan t 'sparen' voor die TD50 ..
met een TD30 had ik niet zoiets,  omdat ik toch bij iedereen 'dezelfde' snare hoorde..
die TD50 heeft meer mogelijkheden om eigen sounds te maken, dan ga je toch weer lopen 'nadenken' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Nou, het is financieel wat te ver gegrepen maar ik loop zeker met de gedachte " pfoe, die wil ik zeker wel hebben"
De mogelijkheden die daarop geboden worden.
There is no music without jazz

Robert-Jan

Ik doelde niet zo zeer op de sound maar op de werking van de hihat.
Mixosaurus is met de twee 'modules' heel complex, maar als je 'm eenmaal hebt wel erg goed
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

die TD50 heeft meer mogelijkheden om eigen sounds te maken, dan ga je toch weer lopen 'nadenken'
Jij bent toch ook een ECHTE Roland fan in hart en nieren he :)  :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

Roland hardware werkt goed ? (bijv. die hi-hat en nu ride)  2box sounds vind ik ook goed, maar werkt niet met roland
hardware (hh helemaal niet, cymbals 'slecht')  vst's (superior, bfd)  merk ik toch vertraging in pc/ audiocard..
Dus als Roland dan echt met iets nieuws komt,   en je hebt roland 'spullen' waar het op aansluit..
en je hebt al een hele tijd 'nee' gezegd (tegen jezelf) ..    je ziet een aanbieding TD50 'upgrade' voor 2700,-
(TD50 met 14" sn + 18" ride = snare/ride voor 200 euro)   word het wel moeilijk om het niet te doen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Dat is wel een beter prijs dan die van drumtec met 3300,-

Ik hoop dat er ook een 16'' of 18'' bd versie komt van de KD-A conversion kit.

Robert-Jan

Je moet snel zijn als je nog een aanbieding ziet..de prijzen gaan nu al omhoog.
https://www.thomann.de/nl/roland_td_50p_digital_upgrade_pack.htm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

keymusic heeft het 'foutje' nog niet veranderd  ; )     goeie deal als je snel bent..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

ok..  'nomore deals' ..  iemand nog gescoord voor deze prijs ?   zo 'laag' word die upgrade nooit meer,  i.i.g..
levering waarschijnlijk pas eind v/h jaar ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Wachten tot over een half jaar oid. Dan zal de prijs iets zakken en heb je kans dat eventuele tijdens tests onopgemerkte kinderziektes er uit zijn.

animal

Van het weekend getwijfeld of ik het voor € 27xx,- bij Keymusic zou kopen.
Toch niet gedaan omdat ik het te veel geld vind voor de kwaliteit die het biedt.
Met name de Roland trommel-sounds kunnen me nog steeds niet bekoren. Het blijft onnatuurlijk klinken, vind ik.
Ook vind ik het nog te vroeg om te kunnen bepalen of de digitale aansturing van de snare en ride-bekken nu de nieuwe standaard gaan worden. Op een vendor lock-in oplossing zit ik iig niet te wachten.

Robert-Jan

Ben je niet meer bezig met je vst setup?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Jawel, de VST-configuratie (Drums, gitaar- en basversterker, keyboards.) doet het ook nog steeds, maar het streven naar het (nog) accurater triggeren  van drums blijf ik een boeiend proces vinden.
Omdat ik onlangs mijn DDRum4 verkocht heb, zit ik nu zonder midi-trigger module en laat ik andere mogelijkheden de revue passeren. Maar om een TD50 alléén daarvoor in te zetten is een beetje decadent (nou ja, een beetje  :? )

Robert-Jan

Snap ik..wij wachten allebei op de Ti(trigger interface) 50 is het niet?
Als ze dat nou gewoon eens gaan maken..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

Roland weer een trigger interface maken ? soort verbeterde pm-16 ?  dat zou wat zijn ja..
maar ze voelen (denk ik) de hete adem van al die vst's wel in hun nek..
en dat zou heel veel mensen de vst route opsturen..
met een TD50 heb je voor alle cymbals geen vst meer nodig (m.i)  trommelsounds misschien,
maar dan heb 'ik' alleen maar 4 toms en 1 snare nodig, vst..  en kan mijn oude computer het
weer aan..   dit is alleen een 'escape' die ik nog heb..  als toms en snares echt tegenvallen..
voor mijn TD20 zal ik wel niks meer krijgen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog