Probleem met triggering

Gestart door Yuri, dec 22, 2014, 22:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Yuri

Hallo mededrummers,

Kort geleden een TD20K gekocht. Top kit maar met 1 probleempje. Op de rand van de snare heb ik een standaard rim-click ingesteld. Als ik echter op de rand sla krijg ik ong. 1x per 5 slagen een snare geluid ipv een rim-click. Dacht eerst dat het de pad (pd125) was maar van pad gewisseld en nog steeds hetzelfde probleem. Heb ik een instelling verkeerd staan of zit er meer achter (module)?

Tnx alvast voor de reacties  :)

Hammar

Dat luistert heel gevoelig, je moet je rimclick écht trainen. Iets te hard triggert het verkeerde geluid.

Yuri

Maar als ik op een normale manier op de rand of vel van m'n toms sla krijg ik 100% van de slagen het juiste geluid, van de rand of het vel. Doe ik datzelfde bij mn snare dan is het vel altijd raak maar de rand 1 op 5 verkeerd...?

berreal

Yuri,

ik heb een TD-11, waarbij ik ook een tijdje aan het afstellen ben geweest om de rim (Xstick)goed te krijgen. je zult het in de volgend einstellingen moeten zoeken.
onderstaand een deel uit mijn handleiding, maar vlgs mij geldt dit ook voor de TD-20. of iig in grote lijnen.
succes!

Instellen van  RIM
.
Rim Gain 0-8.0
Als een pad uit de serie PD-8/PD-85/PD-105/PD-108/PD-125/PD-128, PDX-6/PDX-8/PDX-100, CY, VH-11 of RT-10S is aangesloten, kunt u de relatie tussen uw slagsnelheid (kracht) op de rand en het resulterende volumeniveau aanpassen. Een hogere waarde zorgt ervoor dat de rand een hoger volume produceert, zelfs wanneer de rand zacht wordt bespeeld. Een lagere waarde zorgt ervoor dat de rand een laag volume produceert, zelfs wanneer de rand hard wordt bespeeld.
Head/Rim Adj 0-80
Als een PD-85/PD-105/PD-108/PD-125/PD-128, PDX-6/PDX-8/PDX-100 of RT-10S is aangesloten, kunt u de gevoeligheid van de respons van het bovenvel instellen. In sommige gevallen kunt u onverwacht een randgeluid horen als u hard op het bovenvel slaat. U kunt deze situatie verbeteren door de waarde voor "Head/Rim Adj" te verlagen. Als u de waarde te hoog instelt, is het mogelijk moeilijker om het randgeluid te produceren.
Xstick Adj -9-+9
Bepaalt de slagkracht waarbij moet worden overgeschakeld tussen het geluid voor cross-stick en open rim shot. Bij positieve (+) instellingen is het cross stick-geluid zelfs voor harde slagen te horen.
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

drfill

superpost..  ik heb nog een oude td20
rim gain gaat meen ik tot 3 of 4, rimshot adjust tot 4  en x stick treshold is heel belangrijk..
deze werkt nl. 'andersom' als je denkt, bij 127 heb je alleen maar x-stick geen rimshot meer..
probeer rim gain op 2,5 / 3  en rimshot adj op 3,5 tot 4.. (of laat het zoals het is)
draai nu x stick treshold van 127 omlaag totdat je altijd x stick hebt (met hoe jij deze slaat) en toch nog
goede rimshots..   tevens lijm ik mijn snare rim altijd vast met gel-lijm zodat hier 0 speling in zit..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Yuri

#5
dec 23, 2014, 12:43 Last Edit: dec 23, 2014, 12:54 by Yuri
@Berreal & drfill; Bedankt voor de input, probleem is opgelost!  *O*

Rim Gain / Rimshot Adjust / Xstick ThrsHld stonden op 2.3 / 3.0 / 90. Deze naar 3 / 3.5 / 127 gedraaid en probleem is opgelost.

Ik kwam er nu pas achter dat de "misslag" geen normaal snare geluid was maar een rim-shot geluid  8)7

Nu laat hij iig in 100% vd gevallen een rim-click geluid horen bij aanslag op de rand  :Y

Nogmaals tnx guys!

En nog even een piccie van de set als afsluiter:


Thijs

Maar nu krijg je dus geen rimshot geluid meer, heb je die niet nodig dan?

Yuri

Rand+vel is nu nog steeds een rim-shot geluid, zoals het zou moeten zijn. Overigens gebruik ik een rim-shot bijna nooit dus veel zou ik er ook niet aan missen. Rim-click gebruik ik echter wel vaak dus ben blij dat die weer 100% functioneert.

drfill

dat wist ik ook niet.. een soort rimshot 'hulp' dus..  die treshold..
maar goed dat 't gelukt is..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog