KD-9 gaas gescheurd

Gestart door soapwater, aug 25, 2014, 21:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

soapwater

Het gaas van mijn KD-9 is gescheurd. Hij speelt nog goed, maar het gaasje zit verfrommeld. Ik heb hem nog niet open geschroefd en wou alvorens eens binnenin te kijken eens polsen of er nog iemand geweest is met dit probleem.
Iemand een idee of het vel(letje) ergens los te verkrijgen en te vervangen is?

baszuidwijk

Het is een bekend probleem dat zich versneld voordoet wanneer je met een vilt-beater op de KD-9 speelt. Je kunt het beste een patch erop plakken; ook om het te voorkomen. Ik heb nog geen adres gevonden dat de head los verkoopt.

jamsmurf

Met vilt slijt het idd meer, dus een plastic beater werkt wat beter. Kun je het vel nog een kwartslag draaien toevallig? Kon toentertijd met mijn kd-80 wel..


drum1964

@ Joris

Bij een KD9 kan je dat niet zomaar vervangen Joris.

http://www.roland.com/products/en/KD-9/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

baszuidwijk

Klopt, want het is 'cloth' en geen 'mesh'.
Jammerdebammer  :'(

Joris

Oh dan had ik even scheef gegoogled, ik kreeg zo'n ding met een meshhead.

soapwater

Da's wel jammer, ik zal hem eens open maken om te zien of ik er iets aan kan doen... Eventueel een Mesh-vel opofferen en op maat snijden...?

baszuidwijk

Kun je er niet gewoon een patch op plakken? Ik heb op mijn KD-9 een simpele bassdrum patch van Gibraltar geplakt en dat werkt prima.

Otje


Da's wel jammer, ik zal hem eens open maken om te zien of ik er iets aan kan doen... Eventueel een Mesh-vel opofferen en op maat snijden...?


Nee , dat gaat niet lukken, ik heb het nl ook geprobeert (Zie éen van mijn foto's). Je kan de meshhead nergens aan bevestigen of je moet het aan het foam dat eronder zit vast plakken en dat lijkt me niet verstandig met al die gaatjes in 't mesh-vel. Dat wat Bas voor oplossing aanraad lijkt mij het beste; een soort Protection Dot
http://www.drum-tec.de/drumtec-protection-dot-p-589.html

baszuidwijk


Nee , dat gaat niet lukken, ik heb het nl ook geprobeert (Zie éen van mijn foto's). Je kan de meshhead nergens aan bevestigen of je moet het aan het foam dat eronder zit vast plakken en dat lijkt me niet verstandig met al die gaatjes in 't mesh-vel. Dat wat Bas voor oplossing aanraad lijkt mij het beste; een soort Protection Dot


Ik heb een van deze op mijn KD-9 geplakt:

http://www.bax-shop.nl/dempringen-bassdrumkussens/gibraltar-hardware-sc-bpl-set-bassdrum-klopper-pads-4-stuks/product-details.html

Otje


Ik heb een van deze op mijn KD-9 geplakt:


En Bas? Eenmaal  geplakt, blijven ze dan ook vast zitten, of raken ze na verloop van tijd los? (En daarom dus ook maar direct een paar reserve 'dots')

soapwater

Ik heb hem open gehad en het 'gaas' was gewoon een beetje gelost van het schuimrubber en naar beneden gezakt. Ik heb het terug op zijn plaats kunnen plakken, voorlopig ziet het er weer goed uit.
De beater van de Iron Cobra heb ik alvast omgedraaid om erger te voorkomen. Als ik nog eens spullen bestel, zal ik er zo'n protector bijdoen... Bedankt voor het advies!

Wat ik wel straf vind is dat er niets meer in zit dat wat schuim een één simpele Piezo van een paar €, dat brengt me op ideeën...

baszuidwijk


En Bas? Eenmaal  geplakt, blijven ze dan ook vast zitten, of raken ze na verloop van tijd los? (En daarom dus ook maar direct een paar reserve 'dots')


Ik moet de plakker eens in de zoveel tijd even aanwrijven, maar de eerste plakker zit er nu al meer dan een jaar op (en heb dus nog steeds drie reserve dots :) )

Hoefnix

Even een mailtje naar Roland met deze vraag sturen?
Zou ik als eerste doen :)

Nlz

Er staat er ook net een paar uur een in het aangeboden-topic, mocht je er met Roland niet uit komen. ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

soapwater

Strak plan, zal ik eens proberen...


Even een mailtje naar Roland met deze vraag sturen?
Zou ik als eerste doen :)

Otje

#17
nov 27, 2014, 20:08 Last Edit: mrt 15, 2015, 13:20 by Otje
Hier mijn oplossing om de KD-9 van een protection-dot te voorzien; vloerbeschermers, 12 stuks voor €0,49 en ze zitten zo vast als een huis.

Technobeat


Goede tip Otje :Y , afkomstig van de firma Zeeman denk ik ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog