Roland TD11 KW of Roland TD9 KX?

Gestart door Nardi2002, dec 09, 2012, 18:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nardi2002

Hallo allemaal,

ben net begonnen met drummen en kan voor mijn verjaardag een drumstel krijgen.
Ik kan misschien kiezen tussen de Roland TD 11kw nieuw of een 2e hands Roland TD 9 KX.

Wat is nu het beste om te doen? Weet iemand dat? Of juist een ander type?

De Roland td 11kw is nieuw en de goedkoopste in een goede serie en de Roland TD 9kx is wel ouder maar was weer beter in de serie.

Help...  :?

Nardi

Otje

#1
dec 09, 2012, 19:50 Last Edit: dec 09, 2012, 19:56 by Otje
Moeilijke keuze. Voor beide modellen is wat te zeggen. De '9' heeft gaasvellen. Maar ik zal toch voor het nieuwste model gaan:  de '11'. Met computers kan je m.i.  het beste voor 'de laatse' uitvoering gaan. De  betere hardware: trommels ,cymbalen e.d.kunnen tzt aangeschaft worden.

De '11 KV' heeft ook gaasvellen zie ik net ...

Nardi2002

dank je wel Otje  :w

een drum(deskundige) vertelde me dat de TD9kx2 beter is dan de TD11KW. Ben nu een TD9kx2s tegen gekomen en zoek nu uit waar de 's" voor staat...

ben ook bezig een versterker te zoeken met minimaal 3 ingangen; is ook niet gemakkelijk om een goede te vinden. Weet jij wat?

Otje

Nardi, een betaalbare versterker met minstens 3 ingangen wordt moeilijk , niet onmogelijk , wel duur.  Ik kende ze niet dus heb effe wat gegoogeld en zie http://www.pbmusic.nl/versterking/multi-instrumentversterkers/hh-queensberry-multi-input-combo-2x10-1-cd-250w-8ch-dsp.html :maar deze is weer iets te veel van het goede denk ik. Wat wil je er op aansluiten: meerder instrumenten? Cd speler? MP3? Ikzelf gebruik hiervoor een eenvoudig mixertje met 4 ingangen tussen eenerzijds TD-4,TD-6, percussiepad en koptelefoon of versterker(tje) anderzijds.  kijk hiervoor advies op: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1104.0.html .  Ik ben niet zo ingewijd in deze materie, wellicht kunnen anderen op dit forum je hier wat nader over vertellen. Wel ideaal hoor zo'n een mengtafel/mixertje.
BTW. Wat moet ik me voorstellen bij een TD-9kx2s?

Nijlpaard

Versterker met 3 ingangen

http://www.thomann.de/nl/hk_audio_lucas_nano_300.htm

Kost wel een paar centen.....
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nardi2002

ja bedankt voor de tips, ga ik uitzoeken  :)

meer ingangen is nodig voor piano en microfoon voor mijn zus en moeder.
de S heb ik nog niet uitgevonden...


Technobeat


Bij audio apparatuur staat S voor silver color , maar bij de TD9KX2S zie ik niets MEER zilver dan de normale TD9KX2 , vreemd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz


een drum(deskundige) vertelde me dat de TD9kx2 beter is dan de TD11KW.


Heeft diegene ook gezegd wat er dan beter zou zijn? Ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drum1964

De 11, 15 en td 30 modules hebben het zo genaamde " SuperNATURAL " en de td 9 niet.
Als het allemaal beter is weet ik niet, maar Roland beweert van wel.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Kn@pestaart

Citaat van: Nardi2002


meer ingangen is nodig voor piano en microfoon voor mijn zus en moeder.
de S heb ik nog niet uitgevonden...

Dan wil je dus kunnen mixen? Dan zou je een 4-kanaalsmengpaneeltje moeten scoren en die aansluiten op een versterker. Dan heb je maar een ingang nodig.

Nardi2002

Bedankt Kn@pestaart ga ik doen  :)

Ben door drumland in Lijnden gebeld en die zijn wel tof, helpen je erg goed.
De S wil enkel doorgeven dat het voor de US is. Je kunt het ook niet vanuit Nederland bestellen  8)7

Niz, enkel is gezegd dat die lijn beter is, maar niet waarin... denk dat drum1964 het goed heeft  :Y

ga nu de TD11KW krijgen Otje  :Y


Otje

Die zgn drumdeskundige die beweerde dat de TD-9 beter is dan de '11' wou waarschijnlijk zo snel mogelijk van de oude serie af en het liefst tegen zo'n hoog mogelijke prijs. Vandaar liever nu verkocht dan er mee te blijven zitten. De oude voorraad wordt vaak periodiek afgeprijst om er van af te komen zolang ze nog in de winkel staan.
De TD-11 lijkt mij een uitstekend drumstel om mee te starten. Hij is er bij wijze van spreken 'voor' gemaakt. Een van de betere keuzes, zeker in die prijsklasse.

Technobeat


Alle TD9KX2`s die nu nog in de winkel staan zijn idd '' restanten '' , maar ik vind de prijs niet echt veel verschillen met de TD11 of in verhouding met de TD15 .
Voor die relatief kleine meerprijs zou ik zeker gaan voor de nieuwe TD11 OF , als je ruimer bij kas zit de TD15 .
Maar de TD11 is zeker een mooie ( beginners ) set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nardi2002

is toch wel moeilijk, was net bij de winkel en de td9kx2 heeft ook een HHatmetstandaard en bij de TD11kw hebben de pats nog een plastic binnenring...

en de td9kx2 heeft vorig nog een update gehad, dus de TD11KW heeft denk ik meer muziek van nu en je kunt t met een iphone bedienen...

vind de pats van de td9kx2 wel mooier...

ga morgen beslissen

Nardi2002

nog een heel andere vraag

zoek ook een drummat voor uitglijden, wij hebben een gladde houtenvloer
niemand woont onder ons, wel er naast :)

iemand een tip?
heb gekeken naar pearl maar die is wel erg dun en vraag me af of die echt tegen uitglijden werkt als je drumt.

Kn@pestaart

Een mat tégen uitglijden natuurlijk :)

Gewoon een Perzisch kleedje bij de kringloop vandaan. Voor €20... ;)

Kan geen commercieel drumkleed tegenop ;)

RobDrums

De 9KX gebruik ik nu twee jaar voor bandwerk, repetities, live, studio en radio.

Na een eerste reparatie onder garantie lijkt de module nu weer verschillende rare problemen te gaan vertonen.
Verder is bij Roland het volume van cymbals te laag en is dit te verbeteren met Yamaha cymbals.
De 9KX was, ondanks z'n prijs, uitgerust met waardeloos weglopende kick.
Ik heb dit moeten oplossen door via/via de kick aan het frame te bevestigen.

Dus ......mijn advies: http://www.2box.se/pages/products/     ;(

Drumkleed: neem NAALDVILT !!!! Kost bijna nix (Kwantum &  Carpetright ed hebben 't bv) want dat RAFELT NIET, weegt niets en is dus op maat/vorm te snijden. (Rond voor m'n Roland) Zwart is nog chique ook   :Y

hruysch

Ik heb recentelijk een td-11 KV aangeschaft.. helemaal verliefd maar eerlijk is eerlijk. Nog niet heel veel "hands on" vergelijk gehad met andere kits.
Voor zover ik weet is het de opvolger van de td9 versie en is de software e.o. veel beter. (ook processors die de triggers real time doorgeven).
Is de laatste versie van modules die concurerend moet zijn met de 2box. Geen uitgebreide in en outputs maar meer dan voldoende om vrolijk van te worden als je gewoon een "thuis drummer" bent. Wel jammer dat er maar 1 extra input voor extra cymbal o.d. inzit. hierdoor is uitbreiding beperkt. Maar als je meer wil moet je naar de TD- KV serie. Dat scheelt gelijk een kwart van de prijs..

In ieder geval veel plezier ermee.
Ik ga even een vraag posten over het opslaan en afspelen via USB  :w

Omhoog