Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jochem

Ik zou zeggen, ga naar de winkel en probeer ze uit!

Heb je de AAX Xtreme China's ook geprobeerd? Volgens mij vallen die wel mee wat 'gongyness' betreft.


18" HHX Chinese al eens geprobeerd ?
Klinkt zeer rauw en agressief


Probeer de Sabian Paragon china's,

Sander?


neem een zildjian oriental low 18", waarom alles sabian houden?


omdat er ook mensen zijn die alle hardware van DW willen hebben?  ;D  :P

Leon


omdat er ook mensen zijn die alle hardware van DW willen hebben?  ;D  :P


;D

ArcticLight


omdat er ook mensen zijn die alle hardware van DW willen hebben?  ;D  :P

Dit verdient een karma punt haha. ;D

drummermaarheeze

Snap ik, er is toch ook niks mis met trouw blijven aan een merk dat je bevalt? Ik vind het er ook wel 'verzorgd' uitzien als al je bekkens van hetzelfde merk zijn.

Erik


Ik vind Sabian heel erg consequent dus ik bestel zonder twijfel bekkens uit een serie.
Het enige nadeel vind ik wel dat ze bij de importeur lang niet alles op voorraad hebben en dan kan de levertijd heel erg lang zijn (bij mij was het 12 weken).

Ik heb nu alleen nog Sabian AA medium crashes maar daar komt snel meer bij. Sowieso nieuwe hi hats en een China.

Over de china's gesproken: Ik heb bij ''westerse'' china's al heel snel dat ik ze te clean en gongy vind klinken. Weet iemand welke china's van Sabian ECHT trashy klinken? Ik zoek echt iets als de stagg traditional china's maar dan met betere afwerking.

Ik heb verschillende china's geprobeerd maar die waren allemaal te gongy, ook de holy china.


Ik heb zelf een Sabian AA 20" China. Klinkt niet zo smerig als wuhan, maar iets gecontroleerder waardoor ie erg goed meekomt bij andere bekkens.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Lucas



Leuk filmpje :p

Ik was er over na aan het denken om een HHX Evolution Crash te kopen, geweldige sound! Reacties onder de video zijn precies ook allemaal heel Evolution gericht.. Iemand ervaring met deze crash?

Dribbel

Ja ik heb er een, echt een super ding!~
Hij is in alle volumes prima te controleren en dus geschikt voor alle stijlen, en bovenal snijd hij echt geweldig in de mix.
Tís dat ik nu de centen niet heb maar anders kocht ik alle bekkens uit de HHX serie!
Yamaha recording & sabian

Lucas

Ik kan je wel helpen terug aan centen te komen door die crash over te kopen?
Dan ben je alweer halverwege om een nieuwe te kopen!  :D

Dribbel

Dat is dan net niet helemaal de bedoeling.... 8)7
Yamaha recording & sabian

Lucas

Maar je maakt wel iemand heel gelukkig  :Y

Erik




Leuk filmpje :p

Ik was er over na aan het denken om een HHX Evolution Crash te kopen, geweldige sound! Reacties onder de video zijn precies ook allemaal heel Evolution gericht.. Iemand ervaring met deze crash?


Kijk, zo hoort het. Ik heb me jaren gestoord aan het feit dat je op websites van bekkenfabrikanten alleen een los soundclipje van het bekken hebt. Nu hoor je het apparaat in context, dan krijg je een veel beter beeld van het product.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dr.Funkensteyn

Net bij Trow zijn 14" Groove Hats besteld en morgen naar Rockpalace voor een ride. Wordt OF een Sabian Artisan Vault 20" medium OF een Zildjian Constantinople. De Sabian vond ik op internet beluisterd net iets muzikaler klinken als de Zildjian. Vind het wel jammer dat de nieuwe Zildjian's en Sabian's qua gewicht erg constant zijn. 2 afzonderlijke Artisan Vault medium's zullen onderling een paar gram schelen maar niet echt veel. Bij Bosphorus en Anatolian kom je binnen 1 serie enorme gewichtsverschillen tegen. Dat maakt dat je echt 5-8 cymbals op laat draven om de mooist klinkende voor jou uit te zoeken. Voordeel is wel weer dat ik de koop via internet met die hats wel aandurf door het geringe verschil. Of zoals een wijs heer/geer ooit al eens wist te melden...
....ellek voordeel hep zun nadeel.....
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

timmie

zijn mensen hier bekend met de xs20? ik heb in m'n oefenruimte een setje, met hats crash en ride en ik verbaas me steeds over de klank. vooral de hats vind ik heel volwassen klinken. zeker een aanrader  :)

Anserini


zijn mensen hier bekend met de xs20? ik heb in m'n oefenruimte een setje, met hats crash en ride en ik verbaas me steeds over de klank. vooral de hats vind ik heel volwassen klinken. zeker een aanrader  :)
Ja ik heb ze ook voor mijn tweede set. Een erg goede middeklasser zoals de Troy serie van Masterworks waar je je niet voor hoeft te schamen op het podium.

timmie


Ja ik heb ze ook voor mijn tweede set. Een erg goede middeklasser zoals de Troy serie van Masterworks waar je je niet voor hoeft te schamen op het podium.


Ja zeker. De bekkens en de oefenruimte zijn niet van mij, een andere dude is verantwoordelijk voor de drumgear. Toen ik ze zag hangen met die duidelijke scheergroeven, die je altijd bij die echt goedkope bekkens zie, zonk de moed me wel een beetje in de schoenen. Maar ben echt positief verrast

Geischa


Net bij Trow zijn 14" Groove Hats besteld en morgen naar Rockpalace voor een ride. Wordt OF een Sabian Artisan Vault 20" medium OF een Zildjian Constantinople. De Sabian vond ik op internet beluisterd net iets muzikaler klinken als de Zildjian. Vind het wel jammer dat de nieuwe Zildjian's en Sabian's qua gewicht erg constant zijn. 2 afzonderlijke Artisan Vault medium's zullen onderling een paar gram schelen maar niet echt veel. Bij Bosphorus en Anatolian kom je binnen 1 serie enorme gewichtsverschillen tegen. Dat maakt dat je echt 5-8 cymbals op laat draven om de mooist klinkende voor jou uit te zoeken. Voordeel is wel weer dat ik de koop via internet met die hats wel aandurf door het geringe verschil. Of zoals een wijs heer/geer ooit al eens wist te melden...
....ellek voordeel hep zun nadeel.....
De geluiden die Zildjian op de site heeft staan wijken ook erg af van het werkelijke geluid... Sabian is daar constanter in... Er zijn ook goede (goedkopere alternatieven voor de Constantinople..) Ik vind het wel charme hebben dat je bij Bosphorus, Masterwork, Istanbul, enz een uniek bekken kunt kopen....

Dr.Funkensteyn

Vreemd...had niet de optie om deze reactie te citeren daarom maar even de ouderwetse sleur en pleur...:

De geluiden die Zildjian op de site heeft staan wijken ook erg af van het werkelijke geluid... Sabian is daar constanter in... Er zijn ook goede (goedkopere alternatieven voor de Constantinople..) Ik vind het wel charme hebben dat je bij Bosphorus, Masterwork, Istanbul, enz een uniek bekken kunt kopen....

Daar ben ik het wel mee eens en sinds gister weet ik ook dat je helemaaaaaal niet af moet gaan op de sounds die Thomann aan de bekkens in de geluidssamples meegeeft. Wat een deceptie die Artisan en in mindere mate de Constantinople ;(. Mijn huidige HH Sabian Ride klinkt voor mij lekkerder als die Artisan. Beide cymbals had ik trouwens lichter en jazzy'er verwacht. Heb dus ook geen van tweeen gekocht. Denk dat ik maar es ga kijken naar een Anatolian, Bosphorus of Istanbul ride....en dan lekker uitproberen.
Dat vond ik trouwens wel een nadeel bij Rock Palace....op zich superaardige gozer en behulpzaam, maar je zit daar midden in de zaak achter een drumset te testen. En hoewel ik vaak op een podium zit achter mn setje vind ik zo'n situatie in zo'n winkel altijd een beetje génant en voel ik me niet vrij om lekker te spelen. Wie weet er een zaak waar ze redelijk wat Bosphorus, Anatolian of Istanbul hebben liggen  en waar je lekker ongestoord kunt testen?
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Fibesman

Wat voor HH ride heb je nu en ga je hem verkopen?

groovemaker

#44
sep 30, 2011, 14:19 Last Edit: sep 30, 2011, 14:20 by Mcdrummer4live
Is er iemand die zijn/haar ervaringen met de O-zone bekkens wil delen? :Y
Sta op het punt er een te kopen, vindt ze op youtube nl wel erg lekker klinken!, maar scheuren die gaten bijvoorbeeld
niet heel snel?  Zijn ze naar jullie idee inzetbaar in meerdere soorten muziek?
8)7


If it's too Loud you're too old!

3ske

Door gaten in bekkens te maken (O-Zone bij Sabian, EFX bij Zildjian, ...) verandert de structuur van het bekken iets of wat.  Zolang je je bekkens niet mishandelt (te vast draaien, geen huls om de tilter, handhandig op inbeuken, onbeschermd laten rondslingeren tijdens transport en dergelijke) zullen ze in mijn ogen niet sneller gaan scheuren dan andere bekkens.

Dergelijke bekkens zitten qua sound tussen een normale crash en een china.  Het is dus wel degelijk mogelijk om deze bekkens in te zetten in verschillende setups en muziekstijlen.
Only play the music, even if that means to play nothing at all.

paQ

ik zou alleen zeggen: niet te dun, niet te dik.
te dik is niet vuil genoeg, te dun is te zacht/kort/laag op een of andere manier...

op zo'n bekken moet je gewoon kunnen meppen en dan moet het vet klinken.
daar ga je niet op tikken

Dr.Funkensteyn


Wat voor HH ride heb je nu en ga je hem verkopen?


Is een HH heavy ride. Zeker nu ik nog geen nieuwe heb ga ik deze niet verkopen. Gaat waarschijnlijk sowieso niet gebeuren omdat ik ook nogal es in rockbands inval en daar doet ie zn werk naar meer dan behoren. Ook in vette funk voelt ie zich prima thuis en da's mn main ding dus die nieuwe ride zou wel heel multi inzetbaar moeten zijn wil ie het veld ruimen. Maar speel sinds kort ook in een latinjazzformatie en dan is een ride met wat meer "washhhhhh" en crashability wel lekker!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

tRow

Iemand ervaring met een sabian vfx cymbals?

Lucas

Gisteren is mijn sabian hhx evolution 18" crash aangekomen, prachtig! Nog nooit op zo'n mooie crash gespeeld  :D

Nu viel me wel op, vandaag tijdens het spelen, dat er op het bekken zelf een zwarte streep stond, ik schrok me dood want dacht dat het een scheur was.. Na even beter te kijken zag ik dat het alleen op de voorkant zat en als ik er overheen voelde ik geen groef of scheurtje voelde (als je begrijpt wat ik bedoel?)
Iemand die weet of dit gevaarlijk is (kan scheur worden?)

Omhoog