Masterwork Cymbals

Gestart door Animal baars, sep 16, 2011, 09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dr.Funkensteyn

Mag sinds vandaag ook op het MW forum.
Vanmiddag bij Piet Klaassen een Iris 20" ride gekocht.
Allereerst....wat een verschrikkelijk fijne service toch bij die man. Piet was bezig met met van alles en nog wat maar met Jurgen meer dan 3 uur aan het proberen, luisteren etc.etc..etc......geweest op zoek naar het voor mij juiste cymbal. Ging er naar binnen met de wens voor een ride van plm 1900/2000 gram, jazzy en crashable en had high hopes mbt bosphorus en anatolian maar die merken vielen voor mij na 4 verschillende modellen te hebben geprobeerd helemaal af. Van meet af aan vond ik een masterworks Custom 20" crashride erruggggg lekker klinken. De rideversie had me net ff teveel ping en te weinig washhhh en ondertoon. Alle andere modellen wel ff geprobeerd. Sommige er direct weer af, anderen intensief beluisterend en vergelijkend. En toen kwam de Iris... Mooie definitie, fijne opbouw van ondertoon, crashed als een tierelier en daarna direct weer met ridepatroon te bespelen. Gaat nergens "over de top/kop".
Verder past ie perfect bij mn sabian HH 16" dark crash. Alleen mn Zidjian A custom projection crash vind ik nu uit de toon vallen (mooi voor studio opnames). Alleen was na 3 uur mn gehoor wel een beetje verzadigd dus had niet de puf om ook nog een crash uit te zoeken. Maar dat gaat zeker binnenkort (evt met nieuwe hi hat want die moet volgens Jurgen vd Iris héél mooi klinken) gebeuren!!!
En dan ook zeker weer bij Piet want nogmaals...wat een fijne zaak is dat toch!!! *O* *O* *O*
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

#26
okt 09, 2011, 14:17 Last Edit: okt 09, 2011, 14:18 by Robert-Jan
piet is epic!

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn

pffffffff.......ben je uren aan het luisteren geweest voor een mooie ride, kom je tijdens bandrepetitie tot de ontdekking dat hij wel erg luid door de rest van de muziek heen komt.
Gelukkig kon ik bij Piet de ride weer inruilen en na nieuwe luister/probeersessies nu helemaal in mn sas met een jazzmaster. Had ik vorige week nog niet eens geprobeerd. Klinkt zo goed dat ik meteen een 16 en 18 crash van dezelfde serie erbij heb gekocht.  Moooooiiiiii geheel!!!!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

Hatseflats!
Mooi he..:)
20" ?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn

yep, vind een 22" altijd TE klinken.....vaak al richting gong ofzo....
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Dr.Funkensteyn

Heb trouwens ook een custom pointer geprobeerd waar je het eerder over had RJ. Die klonken ook wel erg lekker!!! Niet ondenkbaar dat ik daar op een later moment nog enkele van aanschaf!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

He? ik was een paar dagen daarvoor nog aan t snuffelen en toen heb ik geen custompointer ride gezien?
of heb je t nu over crashes?

je hebt mijn 22 nog niet gehoord zeker.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Ik vind het zeer moeilijk om in een winkel op het gehoor bekkens te kopen.

Robert-Jan

Daarom is het bij Piet ook zo tof dat je terug kan als het niet bevalt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Arjen

Ik ga toch ook maar eens wat actiever worden hier. :)
Dus bij deze mijn "bescheiden" verzameling:



Linker rijtje:
22" Jazzmaster crashride
20" Legend ride
20" Custom medium ride
20" Ponthus crashride (sizzles)
20" Thalles crash
19" Ponthus china
18" Thalles crash
18" Custom paper thin crash
17" Custom thin crash
16" Thalles crash
16" Custom dark crash

Rechter rij:
15" Jazzmaster hihats
14" Custom hihats
14" Thalles hihats
13" Ponthus hihats (sizzles)
13" Custom hihats
12" Custom hihats
10" Ponthus splash
8" Custom Bell
2x 8" Custom splash
2x 6" Custom splash

Als ik die verhalen over de custom pointers zo hoor, ga ik die binnenkort maar ook ff checken. :P

Boudewijnow

Zozo dat is nog eens wat anders dan een simpele configuratie.
Zeer mooi!

paQ

 ;( m'n 15-en   ;(

Robert-Jan


;( m'n 15-en   ;(



Nee mijn 15-en dan.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

Heb je ze ook allemaal hangen? O.o

paQ


Arjen

Uuuhm RJ, ik heb ook jouw 14-en nog. ;)
Misschien tijd om een Masterwork asiel op te zetten. :P

@ Jochem: Nee.

Robert-Jan

echt?

man ik lijk wel een dealer..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Dat is niet niks!  O+

Foto niet eens op tegels?  :+

Robert-Jan

ok, voor een keertje dan.. een lijstje.

6 resonant splash
7 bell
8 resonant splash
9 thalles splash
10 custom splash
14 jazzmaster HH
14 iris HH
15 custom (jazz) pointer HH ( sort of)
16 custom crash ( 2 stuks)
17 custom crash
18 custom crash ( 2 stuks)
17 custom pointer crash
18 custom pointer crash
18 fx crash
20 jazzmaster ride
20 iris ride
22 jazzmaster ride
22 custom china

en dan ben ik vast nog wat vergeten.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

repelsteeltje


ok, voor een keertje dan.. een lijstje.

*hele rits aan bekkens*

en dan ben ik vast nog wat vergeten.

Wat zijn je prijzen?  :+

Robert-Jan

Haha... Mwah dr kan wel iets vanaf om weer wat anders erbij..maar de meeste zijn blijvertjes.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn


He? ik was een paar dagen daarvoor nog aan t snuffelen en toen heb ik geen custompointer ride gezien?
of heb je t nu over crashes?

je hebt mijn 22 nog niet gehoord zeker.. ;)


Nee hoor, over de ride, maar dan wel een 20" custom pointer he!
22" niet bevallen is ook redelijk algemeen hoor...heb er ook een Argean 22" geprobeerd met een zelfde hamering/schering als de custom pointer en oefffff wat een lekker ding was dat zeg! Die was het bijna geworden, en als mijn portemonee het toelaat dan komt ook die er misschien nog wel. Maar dan niet voordat ik die 22" van jou een keer gehoord heb. Speaking of... kan ik je binnenkort eens ergens horen en zien spelen? Heb je een jaar of 10 geleden een paar keer zien spelen en ben benieuwd naar het hier en nu  :)

Hoe klinken trouwens die hats van de jazzmasterserie RJ? Die had Piet niet meer liggen. Heb een week of 3 geleden een paar Sabian HHX groove hats overgenomen van tHrow "on the blind" gekocht omdat ik ze op de site van Sabian erg mooi vond klinken. Klonken tijdens de aanschaf in de set up van mn jazzmasters bij Piet te droog hoewel ik ze tijdens optreden vrijdag en gister toch wel weer lekker vind klinken en zeker niet uit toon tov de MW's. Maar wil toch wel een wat sprankelender paar hats erbij. Wellicht dat die HHX's er dan ook weer uitgaan.


@ Arjen, wowww....indrukwekkende set!!!! Speel je profi of is dat "gewoon" een hobbymatige set up?
Maarruhhhh....waarom 2x een 6" en 8" splash...ging je er bij aanschaf al vanuit dat je die snel stuk zou slaan?
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

#47
okt 17, 2011, 15:51 Last Edit: okt 17, 2011, 15:51 by Robert-Jan

. Maar dan niet voordat ik die 22" van jou een keer gehoord heb.


nou die gaat niet weg hoor..daar hebben ze in de fabriek nog op staan hameren. Dat is mijn 'custom'
Citaat

Hoe klinken trouwens die hats van de jazzmasterserie RJ?


nou eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, maar dat is dan weer juist wat ik er fijn aan vind..t is een echte all rounder die je voor alles kan inzetten,hij laat zich heel makkelijk controleren.

Ik heb zo even niets in het openbaar staan qua optredens,de afgelopen tijd veel bezig geweest met dvd workshops ontwikkelingen op de muziekschool etc etc..dus de kroegengigs endergelijke stonden op een wat later pitje.
Binnenkort ga ik weer eens langs bij een sessie van Robin Simon..ken je die?  Erg gezellig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn


nou die gaat niet weg hoor..daar hebben ze in de fabriek nog op staan hameren. Dat is mijn 'custom'
nou eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, maar dat is dan weer juist wat ik er fijn aan vind..t is een echte all rounder die je voor alles kan inzetten,hij laat zich heel makkelijk controleren.

Ik heb zo even niets in het openbaar staan qua optredens,de afgelopen tijd veel bezig geweest met dvd workshops ontwikkelingen op de muziekschool etc etc..dus de kroegengigs endergelijke stonden op een wat later pitje.
Binnenkort ga ik weer eens langs bij een sessie van Robin Simon..ken je die?  Erg gezellig.


haha...was geen flirt naar je ride hoor, ben blij met mijn 20". Wel stoer, op bezoek bij de fabriek om je eigen cymbal  8)7 te zien worden!

Robin Simon ken ik niet.  Afgelopen zaterdag wel naar Marnix Busstra geweest met bandbezetting van het oude Second Vision maar met andere drummer waarvan ik de naam vergeten ben. Was een avond met allemaal Scofield nummers. Te gek!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Arjen


@ Arjen, wowww....indrukwekkende set!!!! Speel je profi of is dat "gewoon" een hobbymatige set up?
Maarruhhhh....waarom 2x een 6" en 8" splash...ging je er bij aanschaf al vanuit dat je die snel stuk zou slaan?


Het heeft niets met stuk slaan te maken, want ze doen het nog steeds prima. De keuze is dan ook puur voor de klank, want ze klinken allemaal anders. Ennuh, ik ben inderdaad beroepsmatig aan de gang. :)

Omhoog