Zildjian topic

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Welke Serie van Zildjian speel jij?

A Custom
33 (20.6%)
A Zildjian
15 (9.4%)
K Custom
20 (12.5%)
K Zildjian
27 (16.9%)
Z3
0 (0%)
ZHT
2 (1.3%)
ZXT
0 (0%)
ZBT
5 (3.1%)
Zildjian fx
3 (1.9%)
Avedis Zildjian
16 (10%)
K Constantinopel
5 (3.1%)
K Custom Hybrid
11 (6.9%)
Armand Zildjian
4 (2.5%)
A Zildjian & Cie
1 (0.6%)
Re-Mix
2 (1.3%)
Custom K
4 (2.5%)
Z Custom
4 (2.5%)
Avedis Platinum
0 (0%)
Amir/Amir II
0 (0%)
Orietal
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 72

Omlaag

Hammar

WAAATT ZEI JE?

harmen 18

Ze klinken (na mijn smaak) bagger, maar glimmen wel mooi................ 8)

stick tight

En ze scheuren SNEEEEEEEEL.

musiqman

De 22" z3 china is wel een van de beste  welke ik gehoord hebt. Niet dat gemaakte maar echt vuil maar wel lekker.

Kevin_Argument

Hard gaan is goed, snel scheuren een afknapper.

Julius Heide

#55
aug 31, 2012, 22:27 Last Edit: aug 31, 2012, 23:32 by Julius Heide

Kan iemand me wat vertellen over de Z custom rock crashes?


Een crash voor het stevige werk. De sound van de Z Custom is inderdaad erg hard, krachtig, en hij crashed een behoorlijk lange tijd door omdat hij vrij "dik" is. Ik heb zeker 6 jaar altijd met een 18" Z Custom in mijn set up gespeeld. Later ben ik deze wel door A & K Custom's gaan vervangen, maar had met mijn verandering van muziek stijl te maken en deze Z paste daar niet meer goed bij.

Misschien heb ik mazzel gehad met deze crash, maar er zit na al die jaren nog geen enkel scheurtje in. Heb 'm altijd nog, voor af en toe inval klus in een metal band, en daar vind ik ze nou weer erg geschikt voor.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

groovemaker

De Z3 Zildijans zie ik steeds meer! Eric Singer speelt er sinds 3 jaar op. Lars Ulrich gebruikt ze ook al een tijdje.......nou ja.....noem maar op. Wel de drummers die over het algemeen rake klappen uitdelen.

De Z3's zijn naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de APX serie van Sabian, of heb ik het mis?
If it's too Loud you're too old!

Kevin_Argument


De Z3 Zildijans zie ik steeds meer! Eric Singer speelt er sinds 3 jaar op. Lars Ulrich gebruikt ze ook al een tijdje.......nou ja.....noem maar op. Wel de drummers die over het algemeen rake klappen uitdelen.



Drummers die op een wip een nieuwe cymbaal op hun statief hebben hangen ;)

stick tight


De Z3 Zildijans zie ik steeds meer! Eric Singer speelt er sinds 3 jaar op. Lars Ulrich gebruikt ze ook al een tijdje.......nou ja.....noem maar op. Wel de drummers die over het algemeen rake klappen uitdelen.

De Z3's zijn naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de APX serie van Sabian, of heb ik het mis?


Dat is dus precies de truc achter endorsements.

Iemand met aanzien speelt ergens op ''dus het zal wel goed zijn''.
Op dat niveau maakt het echt niet uit of materiaal duurzaam oid is, als het live maar acceptabel klinkt.
Mocht het scheuren hebben die gasten altijd wel backup en gaat het kapotte bekken terug en krijgen z een nieuwe.

Laat je niet misleiden door endorsements maar ga op zoek naar iets wat bij jou past. Z3 klinken prima in harde muziek maar ik ben geen liefhebber van machinaal gemaakte dikke bekkens. 

musiqman

Het ligt er ook aan welk cymbal, er zitten juweeltjes tussen de machinaal gemaakte ''instap'' cymbals, daarbij er zijn ook pro series die deels met de machine worden gemaakt. Ga lekker testen.

Joris

#60
sep 03, 2012, 07:08 Last Edit: sep 03, 2012, 07:10 by Joris


De Z3's zijn naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de APX serie van Sabian, of heb ik het mis?


Apx is B8 toch? Dan zou ik ze eerder met AAX metal crash of ride of wat voor model dan ook vergelijken.

groovemaker

Nee joh! B8 is een instapserie van Sabian. APX is wel echt een dure professionele serie, alleen is deze serie min of meer geflopt. De verkoop viel tegen, omdat de bekkens een heel raar randje in hun klank hebben die eigenlijk nergens echt mooi bij klinkt. De doelgroep was eigenlijk de metal drummers, maar hier slaat ie ook niet echt aan. Ik heb ook al 2 jaar een Sabian APX solid crash, en ik moet zeggen dat ik em ook nooit meer gebruik, behalve bij wat gigs met coverbandjes ofzo.
If it's too Loud you're too old!

Robert-Jan

#62
sep 03, 2012, 10:10 Last Edit: sep 03, 2012, 10:10 by Robert-Jan
Apx is inderdaad B8

B8 staat dan voor de legering die gebruikt wordt in de bekkens..
Het verwarrende is de dat sabian b8 ook gebruikt als naam voor een serie.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

groovemaker

oh...bedoelde je B8 op DIE manier?

If it's too Loud you're too old!

Joris

Ja natuurlijk  ;) Ik had niet eens aan die hele serie gedacht.

groovemaker

Krijgen we hier ook nog eens een poll over de zildjian series? Ben namelijk wel een beetje jaloer op het paiste forum....
If it's too Loud you're too old!

Karim Bizid

Drummerts!

Is het de moeite waard om even naar deze bekkens te gaan luisteren?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m605080570-zildjian-avedis-14-hihat-jaren-60-720gr-t-800gr-b.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik vind het nogal goedkoop en kan op de foto gravering ontdekken.

Kan iemand mij hierbij assisteren?


|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Animal baars

Die gast zit ook hier als Jorg met een getalletje erachter. Ziet er opzich prima uit toch? En vanaf Gouda is Delft niet echt ver weg om eens te gaan kijken lijkt me ;)

groovemaker

#68
okt 29, 2012, 13:29 Last Edit: okt 29, 2012, 13:32 by groovemaker

Waarom spelen alle zildjiandrummers op dit forum op zildjian?

Ik zal even aftrappen, vind et altijd wel grappig om over te vertellen, maar ben ook zeer benieuwd naar de keuzes van anderen:

Iedereen probeert al jaren Zildjian te imiteren op wat voor manier dan ook, maar 'why settle for less'? Het zijn de uitvinders/de soundmakers/de musici en niet verwonderlijk dat verreweg de meeste slagwerkers op de planeet voor Zildjian kiezen.......

                                           - Hans Eijkenaar


Ik vindt de klank van de A customs en avedis nog altijd ongeevenaard. lekker scherp en altijd hoorbaar.
Daarbij komt dat Zildjian ook het meest allround is van alle andere merken.

                             - Thomas Schiphof







Dames en heren,

Wat een verstand van mij om dit zo neer te zetten......Inderdaad een dom lulverhaal, kan ik nu vaststellen. :F

Speel nu een tijdje Zildjian A customs. Dit bevalt mij prima en zijn naar mijn idee bekkens die je altijd kunt gebruiken. Vooral die Ride en Hi-hat(20" en 14") ben ik super blij mee.  :Y
De crashes zijn ook erg allround!

Echter speelde ik afgelopen Zaterdag op een Zildjian K custom Hybrid Crash...
Kan iemand mij hier iets over vertellen? Het lijkt wel of ze uit twee verschillende delen zijn gemaakt


If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Had mijn Zildjians nog niet gepost in het Zildjian topic, en dat kan natuurlijk niet......



Alles A Custom

14" Hi hat
18" Crash 2x
20" Ride
16" Crash

16" Vintage crash uit de 60's (niet op foto, zie begin  van topic)

Ik heb trouwens het idee dat mijn bekkens beter klinken nu ik er een half jaartje op het gespeeld. Kun je je bekkens ook 'inspelen' ofzo?
If it's too Loud you're too old!

paQ

gewenning, en vuil/vet

NathanR

Vanwaar de keuze voor 2 18'' A Custom Crashes? :)

groovemaker

Ik had een vriend die ook op Zildjian A Custom speelde....die vond ik zo'n stuk allrounder dan de Sabian APX waar ik toen op
speelde, dat ik er een kocht. Later won ik er nog een bij.....ik heb toen nog gedacht om em te verkopen en een de bekken ervoor in de plaats te nemen, maar ik vond em wel lekker bij mijn andere Zildjians, dus heb ik em gehouden. Overigens hangt
er ook een 16" bij, die eveneens erg mooi klinkr, dus voorlopig ben ik volledig tevreden met mijn Zildjians. *O*
If it's too Loud you're too old!

NathanR

Aah oke!
Haha als je hem toch nog wilt verkopen........ ;)

Leuk setje zo, dat wel! :)

groovemaker

Commentaar van de moderator  :/ geen V&A hier
If it's too Loud you're too old!

Omhoog