Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Met K's kan je ook wel rock en/of metal spelen, kwestie van smaak.

drum1964

Fijne site over turkse bekkens.

http://turkishcymbalsonly.com/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Dezain

Ben nog steeds niet helemaal overtuigd. Vandaag nog over gehad met een drummer uit m'n cluster, en die beveelt juist de MW Resonant serie's aan.. Dilemma..
Experience is the name people give to their mistakes.

Robert-Jan

Beslissen doe je met je oren..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Vinodivino

#54
nov 30, 2011, 23:24 Last Edit: dec 01, 2011, 00:05 by Vinodivino
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ook als herintreder weer opnieuw fanatiek aan het drummen geslagen, na een jaar of 12 drooggestaan te hebben  :)

Ik woon net over de grens bij Aken, en heb me daar door de plaatselijke drumwinkel laten adviseren mbt bekkens. Ik heb nl. als hernieuwde enthousiasteling een Tama Imperialstar (tweedehands) gekocht, maar daar zaten Zildjian Planet Z's bij....

Qua sound en prijs-kwaliteit kwam ik uit op Armoni. Ik heb hier een 15'' crash van gekocht voor net iets meer dan €100,-
Kent iemand dit merk??
De verkoper zei me dat dit in de markt wordt gezet door Sonor (er zit ook een Sonor logo beneden op het bekken).

Anyway... Ik vind de sound eigenlijk best wel ok klinken (voor een quasi-leek als ik ben), maar zou graag wat extra feedback ontvangen.

Dus als je wat weet, laat je horen  8)

Robert-Jan

Welkom  :w

Sonor zet ze in de markt, maar ze komen uit een van de fabrieken van de turkse bekken merken..
Niks mis mee .. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

rtniels

Kan iemand hier een naam, datum en waarde op plakken?
Ik ben niet thuis in Paiste bekkens.

Het gaat om een oude Paiste 18" crash-ride.
stick definition is vrij goed, wash is vrij stevig, en de sustain is navenant. De crash is als een wat diepere china, nogal gong-achtig. Verder : geen print maar enkel ingeslagen logo met tekst : Trade Mark,PAISTE, Made in Switszerland.





Iemand?

Fibesman

#57
dec 03, 2011, 20:14 Last Edit: dec 03, 2011, 20:16 by Tanco
Volgens mij een oude Paiste Giant beat 60s/70s? Probeer cymbalholic eens. Ik heb een set 15" Giant beat hihats, vrij dun.  Heldere sound maar nooit schel. Hoeveel weegt ie? Wel interessant, hmm.

Dezain

Hallo, ben ik weer.

Na alle bekkens beluisterd te hebben, ben ik echt nog meer in de war. Ik ben volgens mij niet erg goed in keuze's maken in dingen die toch permanent zullen blijven, die ik dus niet in zal kunnen ruilen waarschijnlijk.

Masterwork Resonant, Custom, Iris, of toch wel Troy? Of Zildjian Avedis? Ik weet het echt niet meer.. Iemand ooit zoiets dergelijks meegemaakt en zal mij kunnen helpen? Of iemand tips o.i.d?
Experience is the name people give to their mistakes.

Hans

Niets is permanent dezain. Via marktplaats en deze site kun je weer heel wat kwijt, mits het niet te exclusief is.

FoREVer


Hallo, ben ik weer.

Na alle bekkens beluisterd te hebben, ben ik echt nog meer in de war. Ik ben volgens mij niet erg goed in keuze's maken in dingen die toch permanent zullen blijven, die ik dus niet in zal kunnen ruilen waarschijnlijk.

Masterwork Resonant, Custom, Iris, of toch wel Troy? Of Zildjian Avedis? Ik weet het echt niet meer.. Iemand ooit zoiets dergelijks meegemaakt en zal mij kunnen helpen? Of iemand tips o.i.d?


Maar 1 Tip : Testen en dan kijken wat het best bij jouw style past, zo ben ik ook naar paiste gegaan terwijl mijn droom alltijd zildjian avedis was  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

BasV

Andere tip: je hóéft niet alles van hetzelfde merk te kopen. Verschillende merken/series vallen vaak prima te combineren.

Dezain

Heb 's rondgekeken, en zag dat de Masterwork Custom bekkens een soort 'actie' hebben

14 hihat, 16 crash, 18 crash, 20 ride voor 555 euro.

Zijn deze bekkens alleen voor de 'lichtere' muziek of ook zeker geschickt voor rock, hardrock, etc.
Heb ze al 's gehoord en klinken mooi, maar of ze er handig voor zijn weet ik niet..
Experience is the name people give to their mistakes.

Boudewijnow


Heb 's rondgekeken, en zag dat de Masterwork Custom bekkens een soort 'actie' hebben

14 hihat, 16 crash, 18 crash, 20 ride voor 555 euro.

Zijn deze bekkens alleen voor de 'lichtere' muziek of ook zeker geschickt voor rock, hardrock, etc.
Heb ze al 's gehoord en klinken mooi, maar of ze er handig voor zijn weet ik niet..


Je kunt eventueel ook overwegen om bekkens 2de hands te kopen, kan je een hoop geld schelen. *)

Dezain

Veel daarvan vind ik er niet van Masterwork..
Experience is the name people give to their mistakes.

ArcticLight

Moet het per se Masterworks zijn dan?

Dezain

Omdat die erg mooi klinken na mijn mening en niet de duurste zijn..
Experience is the name people give to their mistakes.

repelsteeltje

Nou, die set van masterwork is inderdaad niet slecht... Prijzen zijn bijna tweedehands-niveau. 550/4 = 140 per bekken. Niet duur. Je kunt ze alleen niet zelf uitzoeken/samenstellen.  :/ :)

Nlz

Dat is zeker een goeie prijs! Het is dat ik er al een setje van heb  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dezain

En zijn de Masterwork Customs geschikt voor rock o.i.d?
Experience is the name people give to their mistakes.

Nlz

Ik heb ze vooralsnog alleen thuis gebruikt dus over situaties in een band kan ik niet spreken, maar waarom zouden ze dat niet zijn? Met andere woorden: Wat mij betreft wel.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

repelsteeltje

Ook binnen series, zoals custom, zitten nogal verschillen tussen bekkens. Maar in het algemeen kun je wel aannemen dat je met bekkens uit de custom serie bij een doorsnee rockbandje kunt gaan zitten.  *D

Nickk

In mijn ogen ligt het meer aan de diameter van een bekken dan aan de dikte of het voor Rock geschikt is of niet. Ik zou mezelf ook indelen als rock drummer en ik speel met medium thin bekkens. Voldoen heel prima! :)

Odery

Hallo ik heb een vraag, ik heb mijn ride cymbal erg schuin staan, maakt dit uit voor keyholing? Ik heb wel gewoon rubberachtig buisje om de standaard.
koning

Joris

Dan is er als het goed is niks aan de hand. Maar denk er met optredens met andere standers wel om, het kan snel gaan.

Omhoog