Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Loper Boh


RTFM http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,288.0.html

Verder heeft een forum weinig nut als je een reactie per e-mail wilt, niet? :/
je kunt onderaan dit topic een notificatie instellen als je op de hoogte gehouden wilt worden.


Ja prima; uiteraard post ik de vraag hier zodat anderen er ook iets aan hebben, maar als ik de respons via mail krijg zie ik dat sneller.
Je kunt het ene doen en het andere niet laten.... toch?
Dat van de notificatie had ik nog niet door, komt in orde,  bedankt.
Bronze is beautiful...

Loper Boh

Nog maar een keer, ik heb het trucje door:

Hallo allemaal,

er wordt mij een Paiste 2002 ride aangeboden waarvan ik me afvraag of dat kloppen kan.
Het blijkt namelijk een wit label te hebben,en ik kan nergens een 2002 bekken vinden met wit label.
Wel rood of zwart.
En ook wel een 2002 rude met wit label.
Foto:



en



lekker vaag...  Maar wel herkenbaar.

Geef 's een gil?

Bronze is beautiful...

Cookie

Dit is inderdaad een hele oude 2002 (heb er vroeger een boel gehad).

Het is van origine een 2002 met black label. De kleur is er afgesleten en het witte dat je ziet is niet wit, maar lichtgroene oxydatie van het koper.

Een 2002 Rude zegt mij niets. Ik ken wel de 2002-serie en de Rude-serie (met wit label). Misschien een splaakvelwalling?
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Loper Boh

Thanks!   Dat helpt, het wordt er een stuk duidelijker van.
Bronze is beautiful...

mapexdrummer

Ik wil graag mijn bekkens een voor een gaan vervangen.
Ik heb nu een 16" sabian xs20 rock performance crash en wil deze vervangen voor een 16" sabian aax, maar welke?
HIj moet passen bij een 14 aax studio crash
Iemand suggesties?

Air Piet


Nog maar een keer, ik heb het trucje door:

Hallo allemaal,

er wordt mij een Paiste 2002 ride aangeboden waarvan ik me afvraag of dat kloppen kan.
Het blijkt namelijk een wit label te hebben,en ik kan nergens een 2002 bekken vinden met wit label.
Wel rood of zwart.
En ook wel een 2002 rude met wit label.
Foto:



en



lekker vaag...  Maar wel herkenbaar.

Geef 's een gil?


De rude serie viel eerst onder de 2002 serie geloof ik inderdaad. Dus het kan best kloppen

edw!n

Ik zou hier wel wat advies willen hebben: ik speel stevige rock (stoner om precies te zijn) en heb nu een 22" avedis (vintage) ride een 21" sweet ride (superding) een een K 18" crash (type ben ik even vergeten).

Nu vind ik de 18" crash te splashy, m.a.w. hij sterft te snel uit. En ik zoek dus nu iets vergelijkbaars als de sweet ride, die ik voor 99% als crash gebruik. Dus een flink volle sound die lekker doorklinkt.

Iemand een leuk idee? Dan kan ik wat gerichter zoeken op marktplaats/ebay/youtube etc.
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

Paul

Elke dunnere 20" of grotere ride die goed crashbaar is hier goed voor.
Ik gebruik zelf een 21" Sabian HH Vintage (in Brilliant finish) voor dat werk.

Hoefnix

Zelf gebruik ik de Murat Diril 20" Jazz Ride veel als crash. Nou ken ik Stoner niet of nauwelijks dus het is moeilijk te zeggen of het iets voor je is.

Het leuke is dat je voor dezelfde prijs als uit de folder een speciaal bekken kan laten maken. Zelf heb ik een 22" light ride laten maken met helemaal mijn specificaties. Super! En de prijs is ook goed.

http://www.muratdiril.com/cymbals/

edw!n


Zelf gebruik ik de Murat Diril 20" Jazz Ride veel als crash. Nou ken ik Stoner niet of nauwelijks dus het is moeilijk te zeggen of het iets voor je is.

Het leuke is dat je voor dezelfde prijs als uit de folder een speciaal bekken kan laten maken. Zelf heb ik een 22" light ride laten maken met helemaal mijn specificaties. Super! En de prijs is ook goed.

http://www.muratdiril.com/cymbals/


Leuk, ik ga 's kijken!
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

edw!n


Elke dunnere 20" of grotere ride die goed crashbaar is hier goed voor.
Ik gebruik zelf een 21" Sabian HH Vintage (in Brilliant finish) voor dat werk.


Ja, ik heb ook wel 's zitten kijken naar de HHX serie van sabian, ik ga 's wat proberen te vinden.

Kwa looks ben ik niet zo van brilliant, is er nog een verschil in geluid met de brilliants en de 'gewone', denk je?
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

Paul

Brilliant bekkens zouden helderder klinken dan natural finish.
Mijn voorkeur gaat uit naar naturel eerlijk gezegd, maar deze brilliant heb een paar jaar geleden uit een ruil verkregen.  Ach ja, zo lang het maar klinkt. (grappig overigens dat ik dit bekken nergens in brilliant terug kan vinden)

stick tight

Kijk ook eens naar sabian AA, die heb ik in combinatie met een sweet ride en dat vind ik persoonlijk heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat de zildjian avedis bekkens over het algemeen veel meer karakter hebben dan de sabian bekkens die redelijk ''clean'' zijn.

Erik


Kijk ook eens naar sabian AA, die heb ik in combinatie met een sweet ride en dat vind ik persoonlijk heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat de zildjian avedis bekkens over het algemeen veel meer karakter hebben dan de sabian bekkens die redelijk ''clean'' zijn.


Ik vind persoonlijk dat je beter bekkens kunt kopen die 'clean' klinken want dan weet je waar je aan toe bent. Karakter is toch een kwestie van smaak. Gewoon veel uitproberen en vooral met je huidige bekkens samen uitproberen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Hoefnix

Ach, dat ligt er toch ook aan wat je speelt. In een combo, bigband of hardrock band is heel verschillend denk ik.

edw!n


Ik vind persoonlijk dat je beter bekkens kunt kopen die 'clean' klinken want dan weet je waar je aan toe bent. Karakter is toch een kwestie van smaak. Gewoon veel uitproberen en vooral met je huidige bekkens samen uitproberen.


Veel uitproberen is inderdaad de truc, maar ja, waar te beginnen.

En clean klinkende bekkens: ik probeer die juist te verkopen, omdat ze me te eenzijdig zijn (paiste signature: super helder, fris, hard etc. maar niet mjin ding)



ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

Erik


Ach, dat ligt er toch ook aan wat je speelt. In een combo, bigband of hardrock band is heel verschillend denk ik.


Dat klopt inderdaad. Maar het is toch belangrijk dat je bij iedere band de verschillende instrumenten goed kunt onderscheiden. Dat is voor de muzikant fijner spelen en voor de luisteraar prettiger luisteren. Zo'n enorme ongedefinieerde wash kan soms alles dichtgooien en dan wordt het een brei. Beetje voor uitkijken dus liever. Maar zoals altijd zullen er altijd wel wat lui zijn die dat juist mooi vinden en dan kan ik lullen wat ik wil he :w
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Hoefnix

Daarom heb ik meerdere rides met veel wash tot bijna putdeksel met weinig wash. Als je continu en snel op je ride speelt is wash niet mooi, maar bij langzamere tempo's en minder ride gebruik vind ik het super mooi.

Kwestie van smaak en stijl. En daarover mag je over van mening verschillen ;)

Erik

Muziekstijl is inderdaad ook een bepalende factor. Bij metal gebruik ik de ride vooral percussief, maar ik kan me voorstellen dat bij rustigere muziek dat je je ride meer voor de toon gebruikt.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dezain

Voor Rock/Hardrock goed inzetbaar;

Masterwork Iris of Zildjian Avedis? Of toch veel betere suggesties?
Experience is the name people give to their mistakes.

repelsteeltje


Voor Rock/Hardrock goed inzetbaar;

Masterwork Iris of Zildjian Avedis? Of toch veel betere suggesties?

Alletwee kunnen ze voor rock te gebruiken zijn. Maar heb je een specifiek bekken op het oog? Er zijn dunne/dikke/grote/kleine masterworks, totaal verschillend soms.

Stokmans

Masterwork Iris is goed vergelijkbaar met Zildjian A-Custom (en ikvind zelf de Avedis en A-Custom vrij dicht bij elkaar liggen) voor wat betreft toepassing.

Echter, belangrijkste is hoe jij je bekkens bespeelt. Mep je (erg) hard, dan zijn deze bekkens een hele goede keuze. Sla je niet zo hard maar wil je wel een snelle respons, dan moet je misschien andere bekkens overwegen. Je zal het moeten proberen. En dat is niet in het rek een paar keer op een crash slaan, maar deze ook echt bij een set hangen en hem bespelen zoals je normaal gesproken doet.

Kortom: Hup, naar de winkel en proberen!

paQ

Ik vind Mw troys veel dichter in de buurt komen bij custom

Dezain

Ik zal heb ze al geprobeerd. Toch kan ik de keuze niet maken. Ik vind de Iris serie, en Avedis toch echt geweldig.

Sla niet extreem hard, maar ook zeker niet zacht. Gewoon gemiddeld tot iets harder. Verder drum ik vooral Rock, van dat 'oude' rock als je snapt wat ik bedoel, alle richtingen Hard Rock, zo heel afentoe wat metal/pop.
Experience is the name people give to their mistakes.

NathanR


Ik wil graag mijn bekkens een voor een gaan vervangen.
Ik heb nu een 16" sabian xs20 rock performance crash en wil deze vervangen voor een 16" sabian aax, maar welke?
HIj moet passen bij een 14 aax studio crash
Iemand suggesties?


De 16'' Sabian AAX Studio Crash, heb deze 2 ook samen en vind ze allebei super :)

Omhoog