Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

#125
jan 17, 2012, 16:40 Last Edit: jan 17, 2012, 16:41 by Paul
Het is een totaalpakket.
In jouw geval zal de eerste stap zijn zachter slaan, aangezien je zegt dat je behoorlijk hard slaat. En de manier waarop je op je bekkens slaat is ook belangrijk: in plaats van er recht op in te slaan, is het beter om met een soort veegbeweging langs de rand te gaan.
Houd je stokken ook niet te strak vast!

En ophanging heeft zeker invloed. Hang ze nooit helemaal verticaal (ook al vindt je dat mooi, hang ze toch ietsje schuin). En draai de vleugelmoeren niet te strak vast, het bekken moet nog vrij kunnen bewegen.

Jochem

Ik heb op mijn ride allemaal 'vlekjes' van de tip van mijn stokken. Is dit normaal? Waar kan het aan liggen? Bekken losser draaien? Vellen die afgeven?

paQ

Stick marks
Is heel normaal.

Komt bij nylon tips wat sneller voor

Jochem

Oke, gelukkig maar ;]
Ik gebruik trouwens geen nylon tips. Hoe is dat weg te krijgen? Gewoon met cymbalcleaner? Of is dat echt bullshit om te doen :/

Rick

Bekkens zijn "gelakt" met een beschermend laagje wat oxidatie tegengaat. Als je je bekken met cymbalcleaner te lijf gaat haal je dat laagje eraf. Het gevolg is dat je bekken nog sneller vies word, dat je nog.vaker kan gaan poetsen, en je belken zal op den duur brosser worden, en sneller gaan scheuren. Brosser is weleenswaar lange termijn.

Vuil geeft je bekkens ook karakter. Ik zou het er gewoon lekker op laten zitten. Poetsen is zonde!

Nlz


Vuil geeft je bekkens ook karakter. Ik zou het er gewoon lekker op laten zitten. Poetsen is zonde!


Ik bespeurde zondag tijdens het spelen de eerste groene patina-plekjes op mijn ride en hihat  *O*
Heb ze wel even afgenomen met een heeeeeel licht vochtig doekje om de heftigste vette jatten en het stof er af te krijgen, en daarna ff met een schone droge doek er over, maar meer dan dat ga ik er niet aan doen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

jasperm

Welke soort/merk cymbals gebruiken jullie bij Rock nummers om de maat op te rammen? Ik vind namelijk mijn Zildjian K dark thin crashes te veel sustain hebben en vroeg me af hoe jullie daar mee omgaan...

Dezain

Misschien makkelijk op dat op een hi-hat of een ride te doen? Denk dat je dat bedoelt?
Experience is the name people give to their mistakes.

Air Piet


Bekkens zijn "gelakt" met een beschermend laagje wat oxidatie tegengaat. Als je je bekken met cymbalcleaner te lijf gaat haal je dat laagje eraf. Het gevolg is dat je bekken nog sneller vies word, dat je nog.vaker kan gaan poetsen, en je belken zal op den duur brosser worden, en sneller gaan scheuren. Brosser is weleenswaar lange termijn.

Vuil geeft je bekkens ook karakter. Ik zou het er gewoon lekker op laten zitten. Poetsen is zonde!


Er is overigens wel cymball-protector op de markt. Wat inhoudt dat als je je bekken gepoetst hebt met cymbal-cleaner je hem daarna kunt polijsten met een speciale bekken-was. Dit gaat lucht oxidatie tegen, en dus gaan je bekkens wel langer mee.

De ervaring leert wel dat de standaard coating van bekkens het beste is, en zolang je bekkens er nog netjes uit zien, zou ik er niet zo gauw aan beginnen. Echter als je er aan gaat storen... Why not?  ;)

Jochem


Er is overigens wel cymball-protector op de markt. Wat inhoudt dat als je je bekken gepoetst hebt met cymbal-cleaner je hem daarna kunt polijsten met een speciale bekken-was. Dit gaat lucht oxidatie tegen, en dus gaan je bekkens wel langer mee.

De ervaring leert wel dat de standaard coating van bekkens het beste is, en zolang je bekkens er nog netjes uit zien, zou ik er niet zo gauw aan beginnen. Echter als je er aan gaat storen... Why not?  ;)

Me er aan storen doe ik niet, maar het is me nooit bij iemand anders opgevallen.

Anserini


Bekkens zijn "gelakt" met een beschermend laagje wat oxidatie tegengaat. Als je je bekken met cymbalcleaner te lijf gaat haal je dat laagje eraf. Het gevolg is dat je bekken nog sneller vies word, dat je nog.vaker kan gaan poetsen, en je belken zal op den duur brosser worden, en sneller gaan scheuren. Brosser is weleenswaar lange termijn.

Vuil geeft je bekkens ook karakter. Ik zou het er gewoon lekker op laten zitten. Poetsen is zonde!
Precies, vandaar dat bijvoorbeeld Ufip geen coating heeft.  *O*

Hellwin

Kent iemand de Alchemy MS-X bekkens, ik neem aan dat het een instap/beginners bekken is maar er staat een 16" te koop op MP en ben benieuwd hoe ze klinken. Dank u
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Rick


Precies, vandaar dat bijvoorbeeld Ufip geen coating heeft.  *O*


Klopt. Sommige bekkens in de K serie van zildjian ook niet, de Meinl Byzance Vintage serie, en alle Diril bekkens hebben ook geen coating.

paQ

is het niet zo dat alleen brilliant bekkens een coating hebben???? (namelijk... well... brilliant?)

Dezain

Hallo,


Ik heb een Masterwork Custom set, en aangezien ik, en de band ook, alleen maar rock-hardrock spelen vind ik de set toch een beetje.. mwah.. Ze klinken lekker, maar vind ze niet heel erg bij de muziek passen. Ik weet niet wat het is, kan aan mij liggen natuurlijk. Ook dat de ride niet crashable is vind ik erg jammer..

Iemand tips naar welke andere sets ik zou kunnen kijken?
Experience is the name people give to their mistakes.

drumlarsos

ik draai me bekkens nooit vast met vleugelmoeren, heb ze er dan ook helemaal niet op zitten...
Kreeg laatst commentaar van een andere drummer dat dit niet zo slim was(voor de rest niet op in gegaan)
Wat zijn hier de nadelen van ?

*Heb nog nooit iets vervelends ervaren wat te maken heeft gehad dat ik er geen vleugelmoeren op zitten, ook nog nooit is kapot geslagen o.i.d.  (ben dan ook geen hardhitter)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

harmen 18

Het enige wat ik eigenlijk kan bedenken is dat het bekken er af kan vallen bij een wat ongecontroleerde slag. Ik vind het toch altijd wel een fijn idee dat er nog wat voor zit, maar echt heel erg veel doet het meestal niet.

rene p

Kan het niet zo zijn dat wanneer je het bekken aanslaat dat hij dan zoveel beweegt over het schroefdraad dat je eerder keyholes zo kunnen krijgen, wat natuurlijk weer te voorkomen is door sleeves te gebruiken?

tis maar een idee en een redernering hoor  ;)
" Im not nervous im a DRUMMER"

Technobeat


Kan het niet zo zijn dat wanneer je het bekken aanslaat dat hij dan zoveel beweegt over het schroefdraad dat je eerder keyholes zo kunnen krijgen, wat natuurlijk weer te voorkomen is door sleeves te gebruiken


Je geeft zelf al het antwoord op je stelling .
Sleeves zijn idd de remedie om keyholes te voorkomen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

rene p

doelde eigenlijk meer op de vleugelmoeren dat als je die helemaal niet gebruikt dat het bekken veel meer vrijheid van bewegen heeft maar dat het nadeel is het schuren over het schroefdraad
" Im not nervous im a DRUMMER"

harmen 18

Meestal zit er toch nog wel 1-1,5 (das geen voetbal uitslag 8)7 ) cm ruimte boven het bekken zonder schroefdraad en met evtueel plastic hoesje. Ik zal niet snel zonder gaan spelen, dat vind ik een beetje een eng idee op de een of andere manier, maar heb ze niet zo aangedraaid dat mijn bekken totaal niet vrij kunnen bewegen.

rene p


ik draai me bekkens nooit vast met vleugelmoeren, heb ze er dan ook helemaal niet op zitten...
Kreeg laatst commentaar van een andere drummer dat dit niet zo slim was(voor de rest niet op in gegaan)
Wat zijn hier de nadelen van ?

*Heb nog nooit iets vervelends ervaren wat te maken heeft gehad dat ik er geen vleugelmoeren op zitten, ook nog nooit is kapot geslagen o.i.d.  (ben dan ook geen hardhitter)


het was een theorie op bovenstaande citaat ikzelf heb er ook vleugelmoeren op zitten en volgens mij raken mijn cymbals nooit de moer of het schroefdraad maar dat terzijde.

" Im not nervous im a DRUMMER"

Dezain


Hallo,


Ik heb een Masterwork Custom set, en aangezien ik, en de band ook, alleen maar rock-hardrock spelen vind ik de set toch een beetje.. mwah.. Ze klinken lekker, maar vind ze niet heel erg bij de muziek passen. Ik weet niet wat het is, kan aan mij liggen natuurlijk. Ook dat de ride niet crashable is vind ik erg jammer..

Iemand tips naar welke andere sets ik zou kunnen kijken?


Iemand?  :')
Experience is the name people give to their mistakes.

Anserini

Alleen Masterwork? En per se een hele set?

Treklof

Masterwork IRIS serie al eens geprobeerd?

Omhoog