Diril Cymbals!

Gestart door Panda-Beer, nov 27, 2011, 23:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Ik was laatst bij Adams Drumworld (Ittervoort) waar ik Diril Cymbals tegen kwam, ik had nog nooit van deze cymbals gehoord... toen ik eens een paar keer op de (special series) hi-hat tikte verbaasde ze me toch wel. Daarna maar eens het probeer hokje in gegaan daar een hele set opgehangen van diril bekkens .. naar mijn mening prachtige bekkens vooral voor de centen.   *O*

Diril Cymbals:
Ibrahim Diril werd geboren in 1976 in Samsun, een plaats aan de Zwarte zee in Turkije. Op 17-jarige leeftijd begon hij met het vak van cymbalsmith. Voor Istanbul cymbals werkte hij vijf jaar onder leiding van Agop Tomurcuk en Mehmet Tamdeger. Met het gevoel meer te kunnen, ging hij samen met zijn broer Murat Diril, ook een cymbalsmith, In 2000 werkte voor de firma Meindl, waar hij aan de ontwikkeling van de "Byzance" serie heeft gewerkt. Vervolgens werkte hij voor het Zwitserse Paiste aan de "Twenty" serie. In de loop der tijd werd de 'roeping' om zelf een merk onder eigen naam te produceren steeds sterker. In Juni 2008 werd zijn droom werkelijkheid met de komst van zijn eigen firma: Diril cymbals. Ibrahim Diril is er van overtuigd dat zijn cymbals tot de beste ter wereld behoren.

Site: http://www.dirilcymbals.nl/index.php?pgname=Home&id=1

Iemand die deze bekkens in bezit heeft en er iets over kwijt wil? :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick

Prachtige bekkens. Het is dat ik mijn Byzance set al compleet heb, anders had ik het wel geweten!

Hoefnix

Ik heb cymbals van Murat Diril. Die bevallen me super goed. De prijs kwaliteit verhouding is heel erg goed in vergelijking met Meinl, Paiste, Zildjian en Sabian.

Ik heb:
16" jazz crash    Heerlijke dunne crash. Projectie is goed, mooi vol geluid.
20" jazz ride       Washy ride met een heldere ping

Daarnaast op maat laten maken:
22" ride op basis van Renaissance light ride met een grotere cup en iets meer hamering

Die laatste koste net zoveel als het standaard model én ik hoefde de ride niet te kopen als het geluid niet beviel. Kosten 22" ride 225 euro incl verzenden....

Panda-Beer

Vandaag weer naar Adams geweest en m'n eigen bekkens meegenomen,
en de 14" Diril Special Series Hi-Hat eens vergeleken met mijn 14" Sabian HandHammered Fusion hats.
De Diril klonk naar mijn mening lekkerder dan mijn sabian, dus heb de diril hats dan ook mee naar huis genomen..  :D

en natuurlijk daarna naar de Marco Minnemann clinic gekeken  *O*
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Geischa

Ik speel zelf met de Diril Aggressive serie, waanzinnig! (worden getest in aankomende SWK!) Bij Diril (net als Murat) is het mogelijk je bekkens aan te passen naar je voorkeur, zonder meerprijs (!)
Zo heb ik mijn crashes dunner laten maken om de pitch wat omlaag te halen, karakter is hetzelfde gebleven. Ook heb ik een Icebell laten maken die hij niet in het programma heeft (deze komt nu standaard in het programma)
Ook heb je de mogelijkheid om meerdere bekkens te vergelijken, zodat je een set kan samenstellen die goed bij elkaar passen! (gezien het handwerk is, kan er wat verschil in dikte zijn, karakter weet hij goed te behouden) Ook de andere serie's zijn zeer indrukwekkend, en steken menig groot merk de loef af...

Air Piet

De sound samples op de site zijn niet mis :)

Klinken goed, ik zou ze wel eens in het echt willen horen  :)

Hans

Ik heb zonet een setje compleet gemaakt voor mn jazz setup : Diril Ad 21"Ride (fantastische ride, gaat lekker 'open' als je wat ruiger speelt), Diril Ad 16" Crash ("ribbed for her pleasure"  :F) en 14" Special Hihats (-> heerlijke vieze sound uit te halen, maar ook goed clean te bespelen).

Allemaal echt top spul. Ga ze zeker proberen, laat je overtuigen van de sound en denk even niet aan het feit dat ze 1/2 kosten van een Zildjian K.

Animal baars

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Diril AD ride (21") tot een van de mooiste die ik ooit gehoord heb behoord. Echt waanzinnig  *O* . Het is dat mijn budget niet groot genoeg is en ik nogal merken-geil ben dus alleen Masterwork wil... :X, anders had ik 'em gisteren ook mee genomen!

Geischa

Misschien is de Masterwork Verve dan iets voor je, ook waanzinnig, maar het wordt wel de duurste serie van Masterwork.... Dan wordt de Diril AD serie toch weer interessant ;)

Animal baars

Breng me nou niet in verleiding Geischa... Ik ben er gisteren ook al in getrapt :)

Nlz

Daar is-ie veel te goed in! En jazeker, ook ik spreek uit ervaring  :Y

;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Geischa

Ik ben me van geen kwaad bewust...    :6

Nlz

Dat is nog het ergste!  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick

De onschuld zelve, haha  :P

Black Page

... ik ken zijn zwakke punt in deze ... Kostte wat aankopen, maar dan...

tip: google is your friend!...


.....  :)


Geischa

@ Black Page: Sorry, ik snap niet wat je bedoelt...

Rick

Hij verkoopt in ieder geval niks wat je niet nodig hebt!



Maar terug naar Diril nu lijkt me. Kan niet wachten op mijn mini china. Het plan is om er een soort stack/x-hat idee van te maken icm een 10" Byzance Dark Splash.  *O*

vandeflosch


Ook heb ik een Icebell laten maken die hij niet in het programma heeft (deze komt nu standaard in het programma)

hoeveel kost deze icebell en hoeveel kosten icebells van andere merken?

Rick


hoeveel kost deze icebell en hoeveel kosten icebells van andere merken?


Ik heb zelf dezelfde bell laten maken volgens de zelfde specificaties. Ik was er 49 euro voor kwijt. En dat tegenover een stagg bell van 35 euro.

Het verschil tussen een ongehamerde stagg bell van 35 euro en een handgehamerde bell met character voor 50 euro, is het die 15 euro meerwaarde wel waard!

vandeflosch


Ik heb zelf dezelfde bell laten maken volgens de zelfde specificaties. Ik was er 49 euro voor kwijt. En dat tegenover een stagg bell van 35 euro.

Het verschil tussen een ongehamerde stagg bell van 35 euro en een handgehamerde bell met character voor 50 euro, is het die 15 euro meerwaarde wel waard!


leuk !

Black Page

#20
jan 13, 2012, 15:06 Last Edit: jan 13, 2012, 15:12 by Black Page

@ Black Page: Sorry, ik snap niet wat je bedoelt...



Kijk ut was een beetje plagerig bedoeld .... Onderstaande ook!!!!!!

Kijk om iemand te leren kennen moet je met hem omgaan. Zeker in het geval van een winkeleigenaar. En als klant wil je niet dat je niet in de verkoopcharme van de winkelier trapt. Zoals hierboven beschrevem .... Maar ja om dat te voorkomen moet ik je toch leren kennen. Ik moet je immers leren kennen!!! In jouw geval dus RDD bezoeken en af en toe wat kopen.

Zodoende voorkom ik dat ik weer een bekken koop. Er vervolgens achter kom dat mijn bekkenkoffer te vol is en een tweede koffer nodig heb. De tweede heeft dan weer ruimte over. Dus bestaat de verleiding weer om langs te gaan .... en besmet wordt met het Diril-virus. Nu ik in je geinvesteerd heb, weet ik hoe ik dat moet voorkomen ....

Intussen ben ik er achter hoe ik dat moet voorkomen !!!! Dat bedoelde ik te zeggen!!!

Met een dikke vette  ;)

Nlz

Ooooooh! Als je dat dan meteen zegt  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Ik heb zelf dezelfde bell laten maken volgens de zelfde specificaties. Ik was er 49 euro voor kwijt. En dat tegenover een stagg bell van 35 euro.

Het verschil tussen een ongehamerde stagg bell van 35 euro en een handgehamerde bell met character voor 50 euro, is het die 15 euro meerwaarde wel waard!


Hoe kan je die dan laten maken, Kan zijn dat ik ergens overheen kijk hoor. Maar ik zie nergens dat je ze "op maat" kan laten maken  :O
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Geischa

Dat kan via een dealer ;)
Die kan je daarmee verder helpen, dit wordt inderdaad niet op de site aangegeven.

Hoefnix

Stuur Ze even een mailtje. Mijn tweede bekken op maat wordt nu gemaakt, werkt echt perfect.
Ik koop ze in Duitsland omdat ik Bjorn heb leren kennen toen ik het eerste bekken kocht.

Omhoog