Geel laagje op nieuwe Cymbalen

Gestart door Groovin, okt 05, 2016, 13:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groovin

Hallo,

Ik heb nieuwe Zildjian 14" K session hi-hats. Er zat toen ik ze kocht (nieuw) een geel laagje op. Je kon het er met een droge doek en een beetje drukken vanaf poetsen. Dit heb ik gedaan. Nu graag ik me af of dit een beschermlaagje was of gewoon viezigheid vanuit de fabriek. Jullie kunnen het natuurlijk niet zien maar mischien weet iemand of er bij Zildjian een beschermlaagje op wordt gedaan?(de hats hebben een briljiant finish).

Groovin

Iemand?

Paul

De stilte geeft al aan dat het niets is om je zorgen over te maken. Waarschijnlijk wat residu van de fabriek inderdaad. Als het er met een simpele veeg met een droge doek al vanaf komt, is het echt niet belangrijk. De echte coating die op de bekkens zit om de brilliant finish te behouden is heel veel sterker, die komt er ook met spelen niet zomaar vanaf.

Hoefnix

Waarschijnlijk een beetje olie of was om de cymbalen netjes te houden.

Groovin

Hahah ik dacht het al. Bedankt voor het antwoord. Ik dacht zelf namelijk dat het wel de beschermlaag was die Zildjian er op spuit was maar gelukkig is dit niet het geval.
Grtz Groovin

durk de haan

is geen residu maar idd een beschermlaag vanuit fabriek. dit heeft te maken met eventueel lange opslagtyd om corrosie te voorkomen. dit  zie je ook vaker by andere metalen vooerwerpen die lang in stock kunnen liggen.dus gewoon verwyderen.

Omhoog