Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Guido

Vrijdag de 22" Prototype Twenty Masters Ride die ik van Ndugu Chancler heb gekregen geprobeerd. Zit een heerlijke klank in, maar blijkbaar was Ndugu toch op zoek naar een ander geluid. Ik ben desalniettemin ontzettend blij met zijn cadeautje  *O*

Air Piet

#26
okt 02, 2011, 18:20 Last Edit: okt 02, 2011, 18:22 by Air Piet

:') wie heeft er nog meer op 101 gestemd???


Haha prachtig! 8)7 :D

@ Guido: Pics or it didn't happen! :+

Ohja, en welke bekkenreeksen moeten volgens jullie nog in de lijst?

Black Page

#27
okt 02, 2011, 20:20 Last Edit: okt 02, 2011, 20:32 by Black Page



Ohja, en welke bekkenreeksen moeten volgens jullie nog in de lijst?


Moest ineens denken aan: Innovations, Dimensions en 3000 serie .... ;-)

En ik geloof toentertijd de 505's ook erg populair waren ... en nog ouder de Paiste Stambuls....


Air Piet


Moest ineens denken aan: Innovations, Dimensions en 3000 serie .... ;-)

En ik geloof toentertijd de 505's ook erg populair waren ... en nog ouder de Paiste Stambuls....


Voor mekaar hor :) :Y

Guido


Air Piet


3ske

Only play the music, even if that means to play nothing at all.

Cookie

De 2002's waren tot een aantal jaar geleden mijn favo's! Een set van 19 bekkens zodat ik lekker kon kiezen!
Nadeel vond ik dat het echte rock-bekkens waren. Je moet dus behoorlijk meppen om ze goed los te laten komen. Ook vond ik ze niet echt muzikaal. Met name de cups vond ik kaal en zonder gevoel.

Toen we de Amedia's op de Messe tegen kwamen begon ik al te twijfelen. Een jaartje later mijn set meegenomen en zitten vergelijken met Amedia.
Gevolg: de 2002's op Marktplaats en Amedia's in de koffer! :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Black Page

Vinnie Colaiuta, zildjian endorsee, op Paistes tijdens een repetitie van de back to bass tour met Sting.
2
[ Invalid YouTube link ]

Volgens mij vinden ze bij Zildjian zulke filmpjes niet erg leuk ... :)

Robert-Jan


Vinnie Colaiuta, zildjian endorsee, op Paistes tijdens een repetitie van de back to bass tour met Sting.
2
[ Invalid YouTube link ]

Volgens mij vinden ze bij Zildjian zulke filmpjes niet erg leuk ... :)


pas de link even aan, het is geen youtube filmpje namelijk..vervang de youtube tags door een hyperlink. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page


musiqman


acapolypse

ik weet niet of 't al oudere bekkens zijn, zag ze tijdje terug iig niet op de site, maar ik vind die swiss bekkens vet klinken, volgens mij zaten die in de alfa serie (kan ook in andere zijn).
Overigens hoorde ik ook ooit een giant beat 22" ride (als ik t nog goed herinner), en die klonk ook echt super vet. Wil nog steeds 's ergens kijken hoe duur die mogen zijn, maar ik ben bang dat ik dan alleen maar wanhopiger wordt :P

rude

Ik heb een vraagje,

Ik heb een supervette paiste 3000 china gezien, 18".
Nou heb ik dezelfde maar dan de RUDE versie. Heeft iemand enig idee in hoeverre het geluid verschilt tussen RUDE series en de 'normale' bekkens van paiste? Ik heb geen idee of de afwerking nou echt zo bepalend is.
Yellow, the new black!

FoREVer

Mijn setup:
Paiste alpha crash 14" ( koopje kon ik niet laten liggen )
Paiste rude Crash/ride 16" ( een enorm lekkere bekken, mag dan ook wel voor dat geld )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet


Mijn setup:
Paiste alpha crash 14" ( koopje kon ik niet laten liggen )
Paiste rude Crash/ride 16" ( een enorm lekkere bekken, mag dan ook wel voor dat geld )


Oh, ik zou ooit nog wel eens een rude china willen halen... Denk dat ze wel lekker ruig klinken... Maar dan zou ik 'm wel eerst is live willen horen, want ben bang dat hij iets te overheersend wordt... Misschien een subtiele china en een accent-china, dat zou denk ik het beste zijn :Y

FoREVer


Oh, ik zou ooit nog wel eens een rude china willen halen... Denk dat ze wel lekker ruig klinken... Maar dan zou ik 'm wel eerst is live willen horen, want ben bang dat hij iets te overheersend wordt... Misschien een subtiele china en een accent-china, dat zou denk ik het beste zijn :Y


Rude series zijn dik. Dus zal wel overheersend worden inderdaad
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet


Rude series zijn dik. Dus zal wel overheersend worden inderdaad


+ ongeschoren... ze klinken erg rauw... maar ik bedoel dus een 2002 china (bijvoorbeeld) om te '' riden '' en dan een rude voor lekkere vuile accenten  :6 :+

FoREVer


+ ongeschoren... ze klinken erg rauw... maar ik bedoel dus een 2002 china (bijvoorbeeld) om te '' riden '' en dan een rude voor lekkere vuile accenten  :6 :+


voor de vuile accenten isie wel lekker denk ik, Dan een alpha china erbij :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet


voor de vuile accenten isie wel lekker denk ik, Dan een alpha china erbij :P


Alpha china heb ik ook gehad, een 18"... maar hij beviel me niet zo... was mij een beetje te trashy uiteindelijk.

T valt ook niet mee om een goede china uit te zoeken. :N

Maarja over smaak valt te twisten ;)

FoREVer


Alpha china heb ik ook gehad, een 18"... maar hij beviel me niet zo... was mij een beetje te trashy uiteindelijk.

T valt ook niet mee om een goede china uit te zoeken. :N

Maarja over smaak valt te twisten ;)


Ok das wel goed om te weten, welke zou nou lekker klinken bij rock?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix

Mijn ervaring is dat als je 10 dezelfde china's naast elkaar legt ze allemaal anders klinken. Best wel extreem verschil soms, bij rides of crashes is dat veel minder.

China's altijd beluisteren voor je ze koopt. Bij sommige bekkens durf ik ze zo te kopen (als de prijs ok is).

FoREVer


Mijn ervaring is dat als je 10 dezelfde china's naast elkaar legt ze allemaal anders klinken. Best wel extreem verschil soms, bij rides of crashes is dat veel minder.

China's altijd beluisteren voor je ze koopt. Bij sommige bekkens durf ik ze zo te kopen (als de prijs ok is).


Ja ok, ik luister normaal ook eerst voordat ik iets koop. maarja zoveel keus :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris


Alpha china heb ik ook gehad, een 18"... maar hij beviel me niet zo... was mij een beetje te trashy uiteindelijk.


Te trashy? ik vind die alpha's juist veel te clean/crashachtig klinken. Doe mij maar een 2002 novo  *O*

Air Piet


Te trashy? ik vind die alpha's juist veel te clean/crashachtig klinken. Doe mij maar een 2002 novo  *O*


Dat gevoel had ik erbij, niet zo trashy als bijvoorbeeld een wuhan, maar voor mijn gevoel niet bepaald clean.... ja zo'n 2002 novo china zou ik ook wel is willen horen...

maarja voorlopig m'n nieuwe drumkit maar eens afwachten  :)

Omhoog