Soundbrenner pulse

Gestart door Jazz, mrt 25, 2019, 20:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik wil n soundbrenner pulse uit gaan proberen. Deze heb ik vanmiddag binnen gekregen.
Geloof dat t wel wat tijd nodig gaat hebben om te wennen aan de pulse. Maar goed, als t niet bevalt kan ik t terugsturen.
Ik heb wel n vraag over de bpm, deze is anders dan wat ik normaal kan opzoeken.
Een nummer met n bpm van 130 is op de soundbrenner 30-31-32. Even zoeken.
Moet ik alles op gehoor doen ?
Dan heb ik nog wat te doen.  Is er n rekensommetje waar ik wat mee kan ?
There is no music without jazz

animal

Geen idee wat je bedoelt, ik zie in dit filmpje toch gewoon de BPM ingegeven worden en door tijdens een nummer het tempo mee te spelen door op de <TAP>-toets te drukken achterhaal je op eenvoudige wijze de BPM.



Jazz

Op mn i-phone heb ik de app gedownload om t "horloge" te hesturen. De draaiknop voor de bpm geeft n lager aantal aan dan wat ik normaal vind.
Misschien heb ik t niet goed ingesteld


There is no music without jazz

Black Page

#3
mrt 26, 2019, 00:19 Last Edit: mrt 26, 2019, 07:34 by Black Page
Ik heb er 1 gehad en teruggestuurd. Apparaat was niet stabiel. Als je de vibraties tegen een livebpm app houdt dan zag ik dat de trillingen onregelmatig en sterk fluctueerdrn; plus minus 4 bpm...

Black Page

#4
mrt 26, 2019, 00:21 Last Edit: mrt 26, 2019, 07:36 by Black Page
Maar op het apparaat of via de app stel je gewoon het aantal bpm's in als antwoord op je vraag. Niets anders...

kaboemba

Mijn ervaring is dat het niet op elk systeem goed werkt, ik weet niet meer of het nu iphone if android was maar 1 van de twee werkte het instabiel.

Black Page

Mijn suggestie aan Jazz is om te checken of zijn SBP stabiel is. Ben ook nieuwsgierig hoor

Jazz

Ik maakte gebruik van de i-phone en had t idee dat t wel stabiel was.
Heb geen afwijkingen kunnen constateren. Desondanks heb ik de soundbrenner teruggestuurd.
Voor mij is de pulse t niet. Vond t totaal niet prettig spelen.
There is no music without jazz

kaboemba

Ik gebruik tegenwoordig de app live bpm werkt super om op tempo te blijven.

Jazz

Ik maak gebruik van onsong wat op mn i-pad staat.(eindelijk geen papier)  De muziek wat ik speel via de  I-phone.  Ik heb n prima metronoom-app. op mn I-phone staan.
Deze kan ik gebruiken op de nummers die ik zo wel speel.  Maar daarom vond ik t principe van horloge-model wel listig. We hebben nogal eens nieuwe nummers en dan maak ik gebruik van de tekst op onsong. Of ik moet weer terug naar papierwerk wat ik eigenlijk afgezworen heb.
    Of n goede, handzame, correkte timing hebbende metronoom.
   Ik heb van de week er een weggegooid. Was n goedkope en liep in no time naast t ritme.
There is no music without jazz

Omhoog