goedkope stokken

Gestart door vandeflosch, nov 19, 2011, 01:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

Ik heb op ebay ooit is 12 paar 5B BPM's gekocht en die waren heel goed in vergelijking met hun prijs (2€ / stuk).

Later heb ik op ebay nog eens stokken gekocht en die waren veel te licht. Om de 2 dagen sloeg ik er wel zo een kapot.

Aangezien die 'goede' niet meer op ebay verkocht waren vroeg ik mij af of iemand een winkel kent (of iets anders!) die heel goedkoop stokken verkoopt.

Ruud

Beter investeren in je techniek, dan kosten stokken op den duur bijna niks meer *O*
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Nlz

Inderdaad, ik heb toen ik begon erg goed gelet op hoe ik speel, vooral ook omdat ik van mezelf weet dat ik nog wels eens aardig lomp kan zijn en mijn eigen krachten niet al te best ken, buiten een 'ik ben vrij groot gebouwd en sterk'. Ik heb ook het idee dat er een punt is dat je niet alleen voor het materiaal te hard slaat, maar ook voor het geluid, dat er sowieso niet meer geluid uit komt, maar (zoals ik het ervaar) zelfs minder en een minder fraai geluid ook.

Daarnaast heb ik mijn kit zo neergezet zodat het voor mij het lekkerst en meest natuurlijk speelt, en niet zoals 'in' is, of zoals die ene drummer het heeft. Horizontaal opgehangen of neergezette toms bijvoorbeeld, ik moet er niet aan denken om daar op te spelen, gewoon omdat het me ergonomisch 'niet heel handig' lijkt.

Hierdoor heb ik in ruim anderhalf jaar tijd (met gemiddeld zo'n 2,5-3 uur drummen per week, lessen niet meegeteld) nu hooguit vier paar stokken versleten, en welgeteld één al flink versleten stok in tweeën geslagen op de rim van mijn floor. Ik ben wat dat betreft een slechte klant voor Balbex, maar ja, dat geld kan ik dan weer wel in andere fijne spullen stoppen...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

82keiko

#3
nov 19, 2011, 20:48 Last Edit: nov 19, 2011, 20:49 by 82keiko

Beter investeren in je techniek, dan kosten stokken op den duur bijna niks meer *O*


Had ik dat nu iets eerder geweten  8)7. Maar nu serieus inderdaad klopt uiteraard.
En ook goed uitkijken, dezelfde stokken kan je altijd elders misschien nog goedkoper vinden.

Ik denk dat op het forum in een ander topic wel wat websites en dergelijke te vinden zijn die drumgear en dus ook stokken verkopen. Ikzelf test nog volop allerlei merken en types drumstokken uit. Misschien waren de lichtere drumstokken niets voor u of uw drumstijl ...

Ik kan ook nogal lomp zijn en hard slaan maar komt vooral doordat ik helemaal mee beweeg, als ik om me heen kijk tijdens een drumles, zijn de andere precies bewegingsloos. Enfin de ene mens is al enthousiaster dan de andere, heeft in onze drumles niets met de bouw van de drummers te maken, maar da's eerder toevallig waarschijnlijk ;).

vandeflosch

Dames, nu zijn jullie heel de tijd over techniek en opstelling bezig. Terwijl ik gewoon achter drumstokken vroeg :D Wees gerust: als je stokken van 2€ koopt sla je er al eens rapper eentje stuk... En met die laatste stokken waarbij ik (bij wijze van spreke) om de 2 dagen een kapot sloeg, heb ik gewoon een miskoop gedaan.

Mijn opstelling is ook goed, mijn crashes hangen zo laag ze kunnen (+ schuin).

Ik ben er gewoon van overtuigd (of dat waar is maakt niet uit) dat ik meer geld uitspaar door goedkopere stokken te kopen. Ook al sla je er dan sneller een stuk.

Mijn broer drumt trouwens ook --> 2 drummers met 1 paar stokken... Da's dubbel zo snel kapot (heel simplistische theorie).

Als ik even een rekensommetje maak: op anderhalf jaar tijd 6 paar stokken (nu heb ik het over die BPM's dus) stukgeslaan. 6 x 2 = 12 € erdoor gejaagd op anderhalf jaar. En mijn broer nog eens 12.

Ruud

Twaalf euro per anderhalf jaar is inderdaad niet mis.. Wat nou erdoor gejaagd? Als je het met tegenzin doet moet je het gewoon niet doen.. En samendoen met een setje stokken slaat nergens op.

Ik ga je niet helpen met meuk opzoeken, misschien anderen hier wel ;)
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

vandeflosch


Twaalf euro per anderhalf jaar is inderdaad niet mis.. Wat nou erdoor gejaagd? Als je het met tegenzin doet moet je het gewoon niet doen.. En samendoen met een setje stokken slaat nergens op.

Ik ga je niet helpen met meuk opzoeken, misschien anderen hier wel ;)

neen het is niet met tegenzin, anders zou ik hier geen hulp vragen om stokken te vinden :)
Sorry Ruud, ik zal het volgende keer anders formuleren !

Technobeat


Goedkoop is meestal duurkoop , neem gewoon een setje stokken van een bekend merk , je betaald misschien 11,= euro voor een setje , maar die gaan gewoon langer mee dan 5 setjes waaibomenhout-stokken .

En voor 12 euro in anderhalf jaar aan stokken versleten ( met zijn tweeën ) is nog te overzien in mijn opinie .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

#8
nov 20, 2011, 21:45 Last Edit: nov 20, 2011, 21:46 by NathanReinds
12 euro per anderhalf jaar aan stokken te overzien?

Man ik zou blij zijn als ik dat zou kunnen evenaren :) Ik doe een maandje of 3/4 met een setje VicFirth 5A, ben overigens dan ook wel een hardhitter en sla erg veel rimshots (daar gaat de boel ook vaak kapot)

Ik krijg trouwens vaak wel een lading aan stokken voor mijn verjaardag en voor SintNicolaas, dus kan er dan vaak wel een tijdje tegenaan ;)  :Y

Hans


Technobeat


12 euro per anderhalf jaar aan stokken te overzien?


Deze zin was dan ook cynisch bedoeld Nathan . :Y

12 euro aan stokken in anderhalfjaar is voor de meeste A-kit spelers idd een schijntje . ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Jaa was een test om te kijken of jij oplette ;)

** denkt, shit ik ben in een sarcastische grap getrapt  :F  :P **


Fibesman

Goedkoop=duurkoop, think about it..

Plam


Goedkoop=duurkoop, think about it..

So true :Y

Dribbel

Ik doe +/- 6 paar in het jaar a 14 euro dat is dus 84 euro in het jaar aan stokken.
Als ik het dubbele aantal stokken van 2 euro per paar kapot maak is dat een verschil van 60 euro.
En voor honderd euro ergernis.....  8)7
Yamaha recording & sabian

vandeflosch


12 euro per anderhalf jaar aan stokken te overzien?

Man ik zou blij zijn als ik dat zou kunnen evenaren :) Ik doe een maandje of 3/4 met een setje VicFirth 5A, ben overigens dan ook wel een hardhitter en sla erg veel rimshots (daar gaat de boel ook vaak kapot)

Ik krijg trouwens vaak wel een lading aan stokken voor mijn verjaardag en voor SintNicolaas, dus kan er dan vaak wel een tijdje tegenaan ;)  :Y


Leve SintNicolaas ! Ik wil ook drumstokken krijgen van die brave man  :Y

Technobeat


Leve SintNicolaas ! Ik wil ook drumstokken krijgen van die brave man  :Y


Maak maar vast een lijstje van merk en type , en doe dat vanavond in je schoen bij de schoorsteen , en wie weet .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

GCN

bij dirk witte (a'dam) alle standaard Vic Firth stokken (7a, 5a, 5b, vast nog wel andere modellen) kosten 8 euro. Ook als je maar 1 paar wilt. Heb nog niet goedkoper dan dat gezien eerlijk gezegd. Ben er vandaag toevallig nog geweest voor wat spulletjes en nieuwe stokken. Om de hoek wonen weegt voor mij ook wel zwaar mee natuurlijk.

vandeflosch


bij dirk witte (a'dam) alle standaard Vic Firth stokken (7a, 5a, 5b, vast nog wel andere modellen) kosten 8 euro. Ook als je maar 1 paar wilt. Heb nog niet goedkoper dan dat gezien eerlijk gezegd. Ben er vandaag toevallig nog geweest voor wat spulletjes en nieuwe stokken. Om de hoek wonen weegt voor mij ook wel zwaar mee natuurlijk.

En waar is dat? :) ik woon namelijk in Vlaanderen...

drum1964

8 € is wel erg goedkoop, ik betaal in België 14 à 15 € voor een paar Vic Firth 7 AN sticks.
3 paar kopen= vierde paar gratis.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

GCN


En waar is dat? :) ik woon namelijk in Vlaanderen...


ah daar heb je dan niet zoveel aan jammer genoeg, wat ik er tussen haakjes achter had gezet, ze hebben een vestiging in Amsterdam, en in Utrecht geloof ik.

Dries

#21
nov 27, 2011, 18:21 Last Edit: nov 27, 2011, 18:24 by Freggle

bij dirk witte (a'dam) alle standaard Vic Firth stokken (7a, 5a, 5b, vast nog wel andere modellen) kosten 8 euro. Ook als je maar 1 paar wilt. Heb nog niet goedkoper dan dat gezien eerlijk gezegd. Ben er vandaag toevallig nog geweest voor wat spulletjes en nieuwe stokken. Om de hoek wonen weegt voor mij ook wel zwaar mee natuurlijk.


Bedankt voor de tip!

Ik doe niet aan die prulstokken.
Ze spelen vaak niet fijn (balans, gewicht), klinken vaak anders (zowel onderling als vergeleken met fatsoenlijke stokken) en gaan (althans, dat is mijn ervaring) veel minder lang mee.
Het is klote als je in een half uurtje een stuk uit een nieuw setje vic firth's slaat; of als een nieuwe stok direct al spluit, maar dergelijke dingen zijn uitzonderingen.
Met goede stokken doe ik vaak maanden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

stick tight


Goedkoop=duurkoop, think about it..


Dit dus.

Los daarvan, ik snap dat mensen weinig te besteden hebben maar als je zo lang doet met een paar stokken moet het toch eigenlijk niets uitmaken als je een tientje uitgeeft aan een paar vic firths (meer betalen dan 10 euro=afzetterij)

Ik doe 2 shows met een paar pro mark 2b a (op dit moment in de aanbieding) 9.25 per paar....

Marty-B

Damn, ik speel vaak met vic firth betaal er meestal 13 a 14 euro voor bij mijn lokale drumwinkel. Voortaan toch maar ff langs DW als ik in amsterdam aan het shoppen ben.

Joris

dwmusicstore.nl is sowieso best goedkoop, jammer dat ze het meeste spul niet op voorraad hebben.

Omhoog