Het grote (kleine) Cajon topic

Gestart door WHiZZi, okt 10, 2011, 12:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan


Ik merk toch wel dat ik de Schlagwerk's vrij doods vin klinken..


Ik ben heel tevreden met de mijne.. mooie balans
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Te koop? ;)

Robert-Jan

Nope..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Ik ben een beetje aan het rond snuffelen voor een cajon. Mijn budget is zo'n €150-€175. Nu heb ik op een beetje op thomann zitten speuren en kwam bij De Gregorio uit. Heeft iemand ervaring met deze cajon's?
http://www.thomann.de/nl/dg_de_gregorio_bravo_cajon_brown_makassar.htm


Ik moet zeggen dat ook de looks meespelen in het nemen van een beslissing. Ik heb er nog een aantal gezien (en geluisterd via Youtube):
Meinl:
http://www.thomann.de/nl/meinl_caj3mbm_cajon.htm


Schlagwerk:
http://www.thomann.de/nl/schlagwerk_cp427_cajon_30th_anniversary.htm



De lokale muziekzaken hier (Feedback en RDD) hebben geen tot nauwelijks cajon's staan dus uitgebreid testen kan ik niet en alle drie kopen is financieel geen optie helaas. Dus wat zou de beste koop zijn? Andere voorstellen zijn uiteraard ook welkom :)

Paul

Ik heb een goedkopere cajon van De Gregorio, die van mij was 100 euro.
Echt een goede review kan ik er niet over schrijven aangezien ik er nog steeds niet echt goed op kan spelen, maar wat me wel opviel is dat de klank bij die van mij voor het geld erg goed is. In vergelijking met de Meinl en nog een, volgens mij Schlagwerk, uit dezelfde prijscategorie is de bas dieper en het contrast tussen bas en snare groter.

Robert-Jan

Volgens mij heeft Peter Verspuy er wel veel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Top! Bedankt :) Ik ga vanmiddag even langs bij Peter Verspuy. Alleen jammer dat hij net DG niet heeft liggen..

Jenslathouwers


Top! Bedankt :) Ik ga vanmiddag even langs bij Peter Verspuy. Alleen jammer dat hij net DG niet heeft liggen..


die van meinl die je daar aangeeft heb ik hier thuis staan, zeer tevreden over... als ik geen examens had zou ik wel ff een goede opname maken ervan... (kan trouwens rechtstreeks versterkt worden )
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Die van Meinl heb ik inmiddels van mijn ouders gekregen *O* Totaal onverwacht, maar zo hoort dat bij cadeaus

Jenslathouwers

Altijd leuk  :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Peers on parade

Nou heb ik heel leuk een nieuwe Cajon gekocht,
maar nu het geval, hoe deze goed te bespelen?

Heeft een van jullie tips betreft boeken/dvd's enz enz over hoe het te leren??

JordyMin


Paul


Nou heb ik heel leuk een nieuwe Cajon gekocht,
maar nu het geval, hoe deze goed te bespelen?

Heeft een van jullie tips betreft boeken/dvd's enz enz over hoe het te leren??

Zoek even op YouTube naar "cajon lesson". Er zijn een heleboel lessen te vinden, ook veel die de basis uitleggen.

drummerruben

Weet iemand hier van wat voor soort hout cajons gemaakt worden? Ik heb pas zo'n zelfbouwpakket aangeschaft en toen ik dat zag dacht ik dat kan ik ook zelf en dan met een veel beter geluid.
Iemand enig idee welke verschillende houtsoorten ze van gemaakt worden?

Jenslathouwers

Ik dacht van berkentriplex ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

5150

Ik heb een mooie witte cajon gekocht van BAFF percussion...het gat zit in de podem ipv aan de achter-of zijkant. Deze cajon klinkt onwaarschijnlijk goed...ik weet niet precies wat voor mechaniek er in zit voor de snaresound...maar twerkt te gek. Ik heb ook Schlagwerk gehad maar deze haalt het niet bij de BAFF: Heerlijke Bass-felle snare en de bovenkant/blad klinkt werkelijk bijna als een conga !  :Y...Ik heb m op een snarestand staan zodat ik ernaast kan staan want ik ben ook zanger en kan dan het publiek inkijken (heb n headset). Dat krom zitten op een Cajon...een paar uur...da's nix voor mij  :?

En thuis staat ie als meubelstuk in de kamer met de telefoon er op...prachtig wit kastje :-)

plaaaatje:
http://www.soarvalleymusic.co.uk/products_pictures/BAFF-601.jpg
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Nice.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

baszuidwijk

Afgelopen maand heb ik mijn (eerste) cajón gebouwd met een CBA2 bouwpakket van Schlagwerk. Ik wilde 'm eerst helemaal zelf maken, maar kwam er al snel achter dat het kopen van hout bij de bouwmarkt vrijwel net zo duur is als het kopen van een bouwpakket. Ben zeer tevreden met het resultaat, zowel de looks als de sound. Nadat ik met een kantenfrees alle hoeken en randen mooi heb afgerond, heb ik de cajón afgewerkt met drie lagen witte beits. De slagplaat heeft twee lagen zwarte hoogglans spuitlak gekregen.



Meer bouwplaatjes vind je op mijn website http://baszuidwijk.nl

Technobeat


Netjes Bas .*D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog