Weer Hoofdtelefoon kapot

Gestart door 67Deadman, dec 23, 2013, 22:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Tijdens het drummen op de Roland TD 9 viel ineens 1 kant van de hoofdtelefoon uit. Het is een Vic Firth SIH1 en gekocht in februari van het jaar. Het is de kant waar de kabel aan vast zit. Er zit een verlengsnoer aan dus die kabel staat ook nooit strak maar dit is nu al mijn 3e hoofdtelefoon die het begeeft.

De 1ste was een Panasonic RP-HTF600, want dat was de juiste voor elektronische drumstellen, zeiden ze bij de plaatselijk muziekdealer. De kabel van deze hoofdtelefoon is vrij lang dus strak staat deze nooit.  Na 1 jaar ging deze kapot maar gelukkig zat er nog garantie op en heb deze netjes kunnen omruilen. Maar helaas deze heeft het nog geen jaar volgehouden en wederom aan 1 kant geen geluid.

Ben ik hier nu de enige hierin of zijn er meer mensen die zo vaak pech hebben hiermee ?

Wat zijn evt de betere hoofdtelefoons ? Had gehoopt dat de Vic de betere zou zijn maar dat valt me ook tegen.
Het zal wel weer prijs gerelateerd zijn. Heb gekeken of het zelf te repareren is maar als ik een beetje google zijn de meeste reacties dat je beter een nieuwe kan kopen.

Iemand een idee ?

Bvd

Harre

#1
dec 24, 2013, 01:14 Last Edit: dec 24, 2013, 01:16 by Harre
Ik heb denk ik al heel veel jaren een Philips SHP 2000, maar ik moet erbij vermelden dat ik hem misschien wekelijks gebruik en zeker niet dagelijks. Ik vind het een fijn ding: klinkt goed, meer dan voldoende volume en het is persoonlijk maar ik vind juist dat hij uit elke schelp een draadje heeft erg lekker. Bij gewoon muziek luisteren kun je die normaal voor je laten hangen, maar bij opnames hang ik die draadjes achter me zodat de kabel niet in de weg zit. Net online even zitten zoeken: hij is nog steeds te koop en kost afhankelijk waar je hem haalt tussen de 13 en 25 euro, iets waar je jezelf ook geen bult aan kunt vallen volgens mij.

Oh, edit: ik ben er in dit geval vanuit gegaan dat je hem niet persé nodig hebt om het omgevingsgeluid tegen te gaan, want dempen doet de Philips natuurlijk wel ietsje maar niet op het niveau van de Vic Firth die je nu hebt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

djska

Meestal simpel te repareren, als je een soldeerboutje kunt hanteren.

drum1964

Probeer volgende keer eens een hoofdtelefoon met aan beide zijden een kabeltje, ik heb ook de indruk dat hoofdtelefoons met maar aan één schelp een kabel, sneller stuk zijn.

Het zal waarschijnlijk een kabelbreuk zijn en zoals djska zegt kan je dat misschien zelf herstellen.
Ik heb voor het spelen met E-drums goede ervaringen met de Sennheiser HD 457.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

67Deadman

Bedankt voor de tips.

Ik ga eerst eens kijken of er iets met de garantie kan doen. Daarna ga ik idd eens bij een vriend langs die tv's repareert. Die zal wel een mooie soldeerbout hebben met fijne punt en als dat allemaal niet helpt
ga ik 1 hoofdtelefoon proberen met 2 kabels.

Of zou een oplaadbare draadloze hoofdtelefoon iets zijn ? Iemand daar ervaring mee ?

Jan-Willem

Ik heb sinds korte tijd een Roland RH 5 hoofdtelefoon. Op internet had ik hier goede recensies over gelezen i.v.m. het blokkeren van omgevingsgeluid, en hij was ook niet zo duur.

Tot nu toe ben ik tevreden. Ik hoor inderdaad niet veel omgevingsgeluid. Zeker niet als ik samen met muziek speel. Voor het budget dus best een prima ding.

Heb verder helaas geen ervaring met draadloze hoofdtelefoons.

Robert-Jan



Of zou een oplaadbare draadloze hoofdtelefoon iets zijn ? Iemand daar ervaring mee ?


Ja ik heb veel ervaring met draadloze headsets, ik gebruik ze in mijn lessen.
Voor edrums is het niet ideaal omdat er een vertraging in zit..bij de ene wat meer dan bij de andere en dat weet je eigenlijk pas als je het probeert.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Hd 25, kan je ook makkelijk onderdelen voor bij bestellen.

harmen 18

Wat Joris zegt.

Of iets goedkoper hd380, hiervan is het snoer ook te vervangen als je hem al kapot weet te krijgen.

En anders misschien vervoeren in een tasje of wat voorzichtiger mee omgaan (?)

Nlz

Bij de volgende hoofdtelefoon die je bedraad aanschaft misschien een extra 'trekontlasting' maken door het snoertje dmv een tie-wrap ofzo in een lusje langs de beugel te bevestigen?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

djska


Ja ik heb veel ervaring met draadloze headsets, ik gebruik ze in mijn lessen.
Voor edrums is het niet ideaal omdat er een vertraging in zit..bij de ene wat meer dan bij de andere en dat weet je eigenlijk pas als je het probeert.

Vermoedelijk niet bij oudere FM-gebaseerde systemen, maar vast wel als Bluetooth gebruikt wordt?

djska


Probeer volgende keer eens een hoofdtelefoon met aan beide zijden een kabeltje, ik heb ook de indruk dat hoofdtelefoons met maar aan één schelp een kabel, sneller stuk zijn.

Dat is op zich logisch voor de koppeling aan schelpzijde, je hebt immers 2x een stevige buitenkabel ipv. 1x. Aan de plugzijde maakt dat  dan natuurlijk geen verschil.

67Deadman


Bij de volgende hoofdtelefoon die je bedraad aanschaft misschien een extra 'trekontlasting' maken door het snoertje dmv een tie-wrap ofzo in een lusje langs de beugel te bevestigen?


Ik denk idd dat dit wel een goede oplossing is.  Een extra trekontlasting maken.  :Y

Heb de Panasonic terug gebracht met de kassa bonnetjes naar van Gorp in Roosendaal en krijg of van de week of volgende week te horen of ze hem gaan repareren of vergoeden. Of iets in die geest.
En de Vic mag ik van Bax in Goes terug sturen. Ben benieuwd.

De HD 25 lijkt me wel wat ook omdat er dan 2 x een buitenkabel zit alleen de prijs zit ik even tegenaan te hikken.
En als er op draadloos een vertraging zit lijkt me dat niet handig.

We wachten even het nieuws af.

NathanR

Ik gebruikte voor elektrische drumstel altijd de HD202 van Sennheiser.
(en als oorwarmers in de winter. ;-) )

Het zijn goedkope koptelefoons, en mijn inziens zit er een erg prettig geluid in, daarnaast dempen ze ook wat geluid van buitenaf en elke oorschelp heeft z'n eigen snoer. :)

http://www.wehkamp.nl/herenmode/streetwear/accessoires/sennheiser-hd-202-ii-gesloten-dynamische-hoofdtelefoon/C22_STR_BO5_715792/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCK37wzywEFAObwLFzLwECjCIvDI9n&BAC=ALG

Robert-Jan


Vermoedelijk niet bij oudere FM-gebaseerde systemen, maar vast wel als Bluetooth gebruikt wordt?


Bluetooth sowieso,

Ik had oudere senheisers ..geen probleem, vervangen door t nieuwste type..vertraging  -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog